Team Firefox Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 Helemaal eens met het bovenstaande maar................Gebruik van een hint doet wel afbreuk aan de essentie van het spelletje........ Zoeken! Ook een punt! De essentie van het spelletje is toch vinden?
barny Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 Het is natuurlijk wel leuk zo een draadje waar iedereen het met elkaar eens is ,en dat ziet men hier op dit forum het liefst, maar dit alles geeft natuurlijk geheel geen verbetering op de schade die men aantreft op de cacheplek zelf. Ik snap dan ook niet dat men tijdens het loggen van de bewuste cache zich ook niet opwerpt als boodschapper naar de cache eigenaar toe en desnoods een meel richting zijn kant op waar je dan nogmaals je bevindingen direct ventileert. Nee, het is natuurlijk makkelijker om hier lekker interessant te doen en allemaal met elkaar mee te praten, de benodigde veeren in de daarvoor bestemde gaten plaatsen dan de veroorzakers zelf er op aan te spreken, stel je toch eens voor dat je een discussie krijgt! Barny
topzoekertje Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 Het is natuurlijk wel leuk zo een draadje waar iedereen het met elkaar eens is ,en dat ziet men hier op dit forum het liefst, maar dit alles geeft natuurlijk geheel geen verbetering op de schade die men aantreft op de cacheplek zelf. Ik snap dan ook niet dat men tijdens het loggen van de bewuste cache zich ook niet opwerpt als boodschapper naar de cache eigenaar toe en desnoods een meel richting zijn kant op waar je dan nogmaals je bevindingen direct ventileert. Nee, het is natuurlijk makkelijker om hier lekker interessant te doen en allemaal met elkaar mee te praten, de benodigde veeren in de daarvoor bestemde gaten plaatsen dan de veroorzakers zelf er op aan te spreken, stel je toch eens voor dat je een discussie krijgt! Barny Hoe kom je er bij dat wij dat niet doen? Ik in ieder geval wel. Het is natuurlijk wel makkelijk om hier lekker een scherpe mening neer te zetten, maar je hebt in ieder geval niet onderzocht of die realistisch is.
barny Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 Hoe kom je er bij dat wij dat niet doen? Ik in ieder geval wel. Het is natuurlijk wel makkelijk om hier lekker een scherpe mening neer te zetten, maar je hebt in ieder geval niet onderzocht of die realistisch is. ha ha ha , dat is duidelijk een teken dat je me niet kan:) ik schrijf regelmatig cacheeigenaren buiten mij logjes aan met mij bevindingen die enkele (10%) die dan wel reageert heeft bijna altijd als smoes dat iedereen zijn cache wel leuk vind en er zelf nooit wat over hoort, en hij/zij het bij de laatse cachecontrole het wel mee viel. maar als iedereen nu eens eerlijk logt wat je van de cache vind, inplaats dan men zo blij is als een kind dat die onding eindelijk is opgeduikelt en het puntje weer scooren kan, maar nee, ik zie steeds vaker dat iedereen bang is om eerlijk tegen elkaar te zijn, en daarmee verloedert de maadschappij en het cachen met name. Barny
Broosha Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 Ook ik sluit me volledig aan bij de stelling. Het gestamp en gestruin na een heerlijke tocht door brandnetels, dorre troep en zelfs soms bergen afval zijn steevast een afknapper, nodigen uit tot vertrampeneren van natuur en zijn de vaak prachtig georganiseerde tochten er naar toe weinig waardig. De opmerking van Barny snap ik ook hoewel ik volstrekt niet kan beoordelen of die al dan niet gefundeerd is. Maar het 1 sluit het ander niet uit denk ik. Plaats (netjes) je eerlijke remarks in de logs en zorg bij het leggen van een cache dat het risico van natuur verstoring nooit uit het oog wordt verloren, hetzij door de locatie zelf of door een goede hint. En nee, een hint is niet hetzelfde als de eindlocatie geven
Ringeling Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 Beste manier is nog altijd om iets markants te nemen: eik in een dennenbos, meerstammige boom op een plek waar de andere bomen enkelstammig zijn. Plekken waar lang gezocht wordt vallen op bij voorbijgangers (hé, wat doet die man/vrouw daar?). Zoekt er toevallig niemand, dan vallen de zoeksporen op, of ruikt de hond van een voorbijganger dat op deze plek veel mensen heen en weer gelopen hebben. Allemaal risicofactoren waardoor een cache sneller geript kan worden. Het is echt niet alleen voor de natuur goed om een duidelijke hint te geven. Vergeet tot slot niet dat er soms zoekschade komt op plekken waar de cache NIET ligt. Bij wat lastiger multicaches kan het gebeuren dat veel cachers dezelfde fout maken en dus op dezelfde verkeerde plaats zoeken. In zo'n geval kan een controlesom nut hebben. Groetjes, Fangorn. Mee eens! ... maar................Gebruik van een hint doet wel afbreuk aan de essentie van het spelletje........ Zoeken! De essentie van het spelletje is toch vinden? Precies,... Vinden! Verder vind ik prikstokzoeken zonder meer verwerpelijk, want dat levert vaak schade op. In dichtbegroeide stukken bos is er vaak sprake van een kleine, maar soms ook grote afwijking, met meer zoekschade tot gevolg. Zeker op dat soort cacheplekken is een goede hint belangrijk. Wanneer je 10 kilometer of meer hebt gewandeld is de beloning in de vorm van het vinden van de cache zeer gewenst, zeker voor kinderen! Dan is een hint soms onontbeerlijk. Natuurschade door bepaald zoekgedrag kan voor de grondeigenaar of beheerder reden zijn om de medewerking voor de cache in te trekken of te weigeren in de toekomst. Dus... kortom... Zorg voor een hint, zeker indien er risico is op (natuur)schade!
Team Firefox Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 (bewerkt) In dichtbegroeide stukken bos is er vaak sprake van een kleine, maar soms ook grote afwijking, met meer zoekschade tot gevolg. Zeker op dat soort cacheplekken is een goede hint belangrijk. Hint of geen hint ... er zijn cachers die of de hint niet gelezen hebben of er een sport van maken om een cache te vinden zonder de hint te lezen. Bij schade aan de natuur kan naast het verplaatsen van een cache, de cache ook een tijdje offline worden gehaald, zodat de natuur ter plaatse zich kan herstellen. 6 oktober 2009 bewerkt door Team Firefox
Twentse Mug Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 Helemaal eens met de stelling. Overigens vind ik het ook wel weer ironisch dat ik zo vaak commentaren lees van "snel gevonden" terwijl er overduidelijk veel natuur platgewalst is. En zoals sommigen al eerder aangaven, vooral bij multicaches moet wat mij betreft het accent liggen op de puzzeltocht en niet op het omkeren van elke boomstam op 50 meter van de bij elkaar gepuzzelde coördinaten. Geef juist daar een goede hint.
sukor Geplaatst 6 oktober 2009 Geplaatst 6 oktober 2009 (bewerkt) Helemaal eens met de stelling. De weg er naar toe is al een heel gepuzzel. De ene vraag is nog ingewikkelder dan de andere. Met de kou in de regen uitrekenen van de woordwaarde bestaande uit 15 letters en dan delen door dit en vermenigvuldigen met dat. en dan ben je uiteindelijk ter plaatse ....zoek je in het rond om de "unieke" verstopplek te lokaliseren. Het is me echt een hobby dat geocachen. Wat hebben we er veel plezier aan. Van mij mag het allemaal wat simpeler en zet er maar een vlag bij "hier lig ik". 6 oktober 2009 bewerkt door sukor
Twentse Mug Geplaatst 22 oktober 2009 Geplaatst 22 oktober 2009 Ik ben het trouwens ook nog met Seahopke eens. De essentie is dat de cache op de coördinaten moet liggen. Dat is de essentie van geocaching. Niet filmrolletjes die "ergens in een bos" liggen.
Aanbevolen berichten