fremitus@ham Geplaatst 6 september 2009 Share Geplaatst 6 september 2009 Als ik bij een multicach van zo'n 10 wp's de puzzel heb opgelost of vraag beantwoord stel ik met de antwoorden de eind coordinaten vast. Als het antwoord betekent dat ik een vliegticket Bahama's moet nemen, weet ik dat ik fout zit. Maar als het punt op zó'n 2 km afstand is, twijfel ik. Heb ik het goed en kan ik de cach niet vinden of is de puzel niet goed opgelost? Is er een vuistregel of afspraak voor de afstand waarbinnen de cach moet liggen t.o.v. de gevonden WP's ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
topzoekertje Geplaatst 6 september 2009 Share Geplaatst 6 september 2009 Als ik bij een multicach van zo'n 10 wp's de puzzel heb opgelost of vraag beantwoord stel ik met de antwoorden de eind coordinaten vast.Als het antwoord betekent dat ik een vliegticket Bahama's moet nemen, weet ik dat ik fout zit. Maar als het punt op zó'n 2 km afstand is, twijfel ik. Heb ik het goed en kan ik de cach niet vinden of is de puzel niet goed opgelost? Is er een vuistregel of afspraak voor de afstand waarbinnen de cach moet liggen t.o.v. de gevonden WP's ? Een afspraak of regel is er niet. Twee kilometer is wel ver. Vaak kijk ik op de kaart of het punt op een logische plek ligt (niet al te ver van een pad, niet midden in een weiland) en of het past bij de rest van de route. Ik zou ook kijken of ik zeker ben van de waarden die ik gevonden heb en wat spelen met uitkomsten waar ik onzeker over ben. Misschien komt er dan een beter coordinaat uit. Als je een GPS zonder kaart hebt, dan wordt dat uiteraard wat ingewikkelder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
magelhaessuccessors Geplaatst 6 september 2009 Share Geplaatst 6 september 2009 (bewerkt) Mijn multi Rontelum Skon Orskot 1 voert langs 26 kunstwerken. De uiteindelijke bestemming is een prachtig stukje natuur (in zekere zin ook kunst!), een kilometer of vijf vanaf het beginpunt. Die afstand heeft bij menig cacher geleid tot twijfels... 6 september 2009 bewerkt door magelhaessuccessors Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
globe_explorer Geplaatst 6 september 2009 Share Geplaatst 6 september 2009 Als ik bij een multicach van zo'n 10 wp's de puzzel heb opgelost of vraag beantwoord stel ik met de antwoorden de eind coordinaten vast.Als het antwoord betekent dat ik een vliegticket Bahama's moet nemen, weet ik dat ik fout zit. Maar als het punt op zó'n 2 km afstand is, twijfel ik. Heb ik het goed en kan ik de cach niet vinden of is de puzel niet goed opgelost? Is er een vuistregel of afspraak voor de afstand waarbinnen de cach moet liggen t.o.v. de gevonden WP's ? Ik zat ook te zoeken of er een regel is. Ik meende me te herinneren dat er een reviewernote bestaat als de cache locatie fysiek te ver weg ligt van het eerste waypoint, maar kan dat niet vinden. Ik zou bij 2 km denken dat ik ergens een fout heb gemaakt, misschien een uitzondering makend als ik net een multi hebt gefietst en op de weg terug langs de cache zou komen. Ik heb een GPS zonder kaart, dus kan niet checken of de locatie enigzins logisch is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
team nessa Geplaatst 7 september 2009 Share Geplaatst 7 september 2009 Als ik bij een multicach van zo'n 10 wp's de puzzel heb opgelost of vraag beantwoord stel ik met de antwoorden de eind coordinaten vast.Als het antwoord betekent dat ik een vliegticket Bahama's moet nemen, weet ik dat ik fout zit. Maar als het punt op zó'n 2 km afstand is, twijfel ik. Heb ik het goed en kan ik de cach niet vinden of is de puzel niet goed opgelost? Is er een vuistregel of afspraak voor de afstand waarbinnen de cach moet liggen t.o.v. de gevonden WP's ? Ik zat ook te zoeken of er een regel is. Ik meende me te herinneren dat er een reviewernote bestaat als de cache locatie fysiek te ver weg ligt van het eerste waypoint, maar kan dat niet vinden. Ik zou bij 2 km denken dat ik ergens een fout heb gemaakt, misschien een uitzondering makend als ik net een multi hebt gefietst en op de weg terug langs de cache zou komen. Ik heb een GPS zonder kaart, dus kan niet checken of de locatie enigzins logisch is. Bij een mysterie is dat wel het geval, 3.2 km oftewel 2 mijl. Bij een multi niet voor zover ik weet, aangezien er ook (auto)multies zijn van meer dan 100 km. Wij twijfelen wel als het eindpunt ver van het laatste wp afligt, maar met wat herberekenen en checken zijn we tot nu toe altijd op een plausibel eindpunt gekomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Gelaen Geplaatst 7 september 2009 Share Geplaatst 7 september 2009 Ik ga twijfelen als de afstand tussen de wp's (of dat nu een los wp is of de cache), in 1 keer heel anders (veel langer) is dan de andere afstanden. Het lijkt me als legger dan ook slim om dit te vermelden (dat gebeurt ook soms), zodat iemand niet onnodig gaat twijfelen als dat niet nodig is. De afstand tussen het startpunt en de cache doet er voor mij niet zoveel toe, leuk als het kort bij is, anders gewooon wat verder lopen ;-) Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wirholt Geplaatst 7 september 2009 Share Geplaatst 7 september 2009 Als ik bij een multicach van zo'n 10 wp's de puzzel heb opgelost of vraag beantwoord stel ik met de antwoorden de eind coordinaten vast.Als het antwoord betekent dat ik een vliegticket Bahama's moet nemen, weet ik dat ik fout zit. Maar als het punt op zó'n 2 km afstand is, twijfel ik. Heb ik het goed en kan ik de cach niet vinden of is de puzel niet goed opgelost? Is er een vuistregel of afspraak voor de afstand waarbinnen de cach moet liggen t.o.v. de gevonden WP's ? De vuistregel die ik hanteer is dat de afstand van dezelfde orde is als de onderlinge afstanden van de waypoints. M.a.w., als je telkens zo'n 50 km hebt gehad tussen de waypoints, dan zou ik 2 km nogal weinig vinden. Maar als het telkens zo'n 100 meter was, dan is 2 km aan de hoge kant. Dit is een vuistregel, waarop uitzonderingen mogelijk zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mr.Atari Geplaatst 7 september 2009 Share Geplaatst 7 september 2009 Bij mijn cache die ca.120Km lang is, zijn de afstanden tussen de waypoints verschillend. Als je bij het laatste WP de cache berekend hebt, kom je op ongeveer 5Km uit voor de cachelocatie. Bij 17Wp's over 120 Km is dat niet afwijkend van het gemiddelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fremitus@ham Geplaatst 7 september 2009 Auteur Share Geplaatst 7 september 2009 Het is mij duidelijk mensen. Dank voor de reacties. Bij het combineren van de 10 antwoorden ging ik even in een rustig hoekje op een bankje zitten. Ik kwam uit op 3,2 km van het leuke wijkje met puzzels. Fout dus. Blijkt achteraf dat ik op het bankje met mijn reet zowat op de cach zat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden