Spring naar bijdragen

Wat Als Een Cache Geruime Tijd Niet Gevonden Wordt?


de emmers

Aanbevolen berichten

Hoe ga je om of wordt er omgegaan met een cache die al geruime tijd DNF logs krijgt.?

En de eigenaar niet reageert op vragen over de cache, hetzij via notes in de logs of via email.

 

We zijn benieuwd of daar afspraken of zo voor zijn.

 

 

De Emmers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De regel is dat de eigenaar van de cache dit wel moet onderhouden.

Als er niks meer is en de eigenaar reageert niet meer, kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn.

 

cachelegger heeft geen pc of e-mail meer

cachelegger heeft er geen zin meer in.

cachelegger is geëmigreerd

cachelegger heeft zich zelf begraven.

 

Het opperhoofd van Geocaching moet dan maar beslissen wat raadzaam is :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of er afspraken voor zijn weet ik niet.

Ik heb echter een aantal weken geleden bij een cache in belgie een need archive log geschreven

als log en 2 dagen later was de cache ook gearchiveerd.

Ik had deze log geplaatst omdat de cache eigenaar ook niet reageerde op berichten en zelfs al geruime tijd niet meer was ingelogt op

geocaching.com.

De cache was ook al geruime tijd niet meer als gevonden gelogt maar al ongeveer 4 maanden alleen maar als niet gevonden.

 

Ik heb nadien wel een berichtje gezonden naar de reviewer die hem daadwerkelijk gearchiveerd heeft, of ik de goede manier van werken heb gebruikt maar hier nog steeds geen antwoord op gehad.

 

groeten zandboy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of er afspraken voor zijn weet ik niet.

Ik heb echter een aantal weken geleden bij een cache in belgie een need archive log geschreven

als log en 2 dagen later was de cache ook gearchiveerd.

Ik had deze log geplaatst omdat de cache eigenaar ook niet reageerde op berichten en zelfs al geruime tijd niet meer was ingelogt op

geocaching.com.

De cache was ook al geruime tijd niet meer als gevonden gelogt maar al ongeveer 4 maanden alleen maar als niet gevonden.

 

Ik heb nadien wel een berichtje gezonden naar de reviewer die hem daadwerkelijk gearchiveerd heeft, of ik de goede manier van werken heb gebruikt maar hier nog steeds geen antwoord op gehad.

 

groeten zandboy

Natuurlijk is er wel het een en ander op papier gezet

http://www.geocaching.nl/hiding/richtlijne...htlijnOnderhoud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties tot nog toe.

Het laatste linkje geeft inderdaad vrij duidelijk aan waar een cacheplaatser

aan moet voldoen en rekening mee moet houden.

 

Grappig, zie het proces in werking bij tweede carpool cache GCHEFE.

Daar was om disable verzocht en veel klachten in de logs.

En Kruimeldief heeft hem een uurtje geleden op temporarily disabled gezet.

 

 

De Emmers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, zie het proces in werking bij tweede carpool cache GCHEFE.

Daar was om disable verzocht en veel klachten in de logs.

En Kruimeldief heeft hem een uurtje geleden op temporarily disabled gezet.

 

Deze cache is op zijn minst nog te vinden...

Bij GCHMD5 is dat ook al niet meer het geval als ik de logjes zo lees.

Maar omdat ik dat zelf nog niet heb geconstateerd log ik er niets in, maar zoeken motiveert me ook niet echt :thumbup:

Ook hier een eigenaar die niet reageert, wat opzich niets zegt, want sommige reageren hoe dan ook nooit.

 

Er zijn volgens mij best wel wat caches die zo het archief in kunnen wegens achterstallig onderhoud en owners die niet meer actief zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties tot nog toe.

Het laatste linkje geeft inderdaad vrij duidelijk aan waar een cacheplaatser

aan moet voldoen en rekening mee moet houden.

 

Grappig, zie het proces in werking bij tweede carpool cache GCHEFE.

Daar was om disable verzocht en veel klachten in de logs.

En Kruimeldief heeft hem een uurtje geleden op temporarily disabled gezet.

 

 

De Emmers

 

Om een connectie naar een ander actief draadje te maken: opvallend dat er dan een found gelogd is met de opmerking "Vinden ging wel, maar loggen was onmogelijk. Het blikje kregen we niet open. " :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht kan deze ook tijdelijk buiten gebruik genomen worden : GC113T1 (omg. Nieuwegein)

 

Logrolletje is al maanden niet te vinden, maar iedereen logt (na zogenaamde goedkeuring van de eigenaar) hem als found. Ondanks dat ik dit stipje probeer te negeren, erger ik mij er toch wel stiekem aan.

Hopelijk breng ik nu alleen geen mensen op het idee om deze ook als found te loggen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht kan deze ook tijdelijk buiten gebruik genomen worden : GC113T1 (omg. Nieuwegein)

 

Logrolletje is al maanden niet te vinden, maar iedereen logt (na zogenaamde goedkeuring van de eigenaar) hem als found. Ondanks dat ik dit stipje probeer te negeren, erger ik mij er toch wel stiekem aan.

Hopelijk breng ik nu alleen geen mensen op het idee om deze ook als found te loggen :thumbup:

Plaats een Needs Maintenance log, als je denkt dat het nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat nu als een cache nou al een hele tijd niet gedaan wordt. Dus de cache ligt er nog wel, maar er komt niemand om de route te doen.

We hebben wel eens verhalen gehoord dat men dan ook de cache moet archiveren.

 

Dan krijg je ook geen not-found logjes :lol1:

En dat is een redelijk verschil...

En met geluk leeft de owner ook nog :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat nu als een cache nou al een hele tijd niet gedaan wordt. Dus de cache ligt er nog wel, maar er komt niemand om de route te doen.

We hebben wel eens verhalen gehoord dat men dan ook de cache moet archiveren.

 

Zo-eentje als deze bedoel je?

Cool helaas mijn duikuitrusting is verkocht.

Super uitdaging, wel wat anders dan de "verwaarloosde" cache waar volgens mij dit lijntje over gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een hele tijd... hier is honderd founds in een jaar vrij normaal, in het buitenland zijn caches die maar één of twee keer per jaar aangedaan worden doodgewoon. Er heeft een TB van ons eens in de USA -vlak bij Seattle ook nog- in een cache gezeten: een half jaar. De eerst volgende logger nam het ding weer mee.

Als de cache in de buurt van caches ligt die wèl regelmatig gevonden wordt kun je je afvragen of de cache misschien wel aantrekkelijk genoeg is. Dan zijn er weer keuzen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...