GeoGerard Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 (bewerkt) Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een MicroSD Card als logboek. Voordelen: Het past in een nanocache. Door het kleine formaat is het makkelijker te verstoppen en moeilijker te vinden. Er kan meer informatie opgeslagen worden, dan op een stukje papier. Je kunt tekst, plaatjes, video en geluid erop kwijt. Nadelen: Cachers moeten een laptop met een universele cardreader meenemen. Het loggen is wat omslachtiger. Computers en MicroSD Cards kunnen niet goed tegen stof en vocht. Bestaan er al dergelijke caches? Gaarne ideeën en/of advies. 12 augustus 2009 bewerkt door GeoGerard
TuuronTour Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 (bewerkt) Misschien is het een idee om het als geheugenkaart te gebruiken in een tweedehands gsm die je niet meer nodig hebt. Een gsm is al iets minder kwetsbaar en je kan het ding dan gebruiken om een log te invoeren. Nadeel, de gsm moet wel opgeladen zijn. Maar ik heb wel eens gelezen over een aansluitbare opwinder (rubytec), een paar minuten slingeren en je kan weer 5 minuten bellen of een log typen EDIT: ik bedoelde een gsm die IN de cache aanwezig is 13 augustus 2009 bewerkt door TuuronTour
Remunj Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 Ik loop in iedergeval niet met mijn laptopmte schouwen. De Gps en rugzak is al genoeg.
Venniper Cache-zoekers Geplaatst 13 augustus 2009 Geplaatst 13 augustus 2009 Ik vraag me af of het wel mag, je kunt van mensen vragen een potlood mee te nemen om te kunnen loggen maar toch niet een laptop... Of bedoel je voor 'erbij'? Ik vind het een beetje onzinnig eigenlijk, wie gaat er nu met een laptop cachen?
Ivo-tje Geplaatst 13 augustus 2009 Geplaatst 13 augustus 2009 Een laptop met de nodige convertors om een micro-sd te schrijven, neem ik standaard niet mee als ik ga cachen. Dus ik zou denk ik zo'n cache overslaan. Of ik zou hem in mijn gsm moeten drukken om er een foto op te schrijven. Maar ik zie liever een stukje, bij voorkeur droog, papier om te loggen. Daarnaast hoeft er maar 1 lolbroek een virus op te gooien, en alle windows gebruikers zijn meteen de sjaak...
GuppieRob Geplaatst 13 augustus 2009 Geplaatst 13 augustus 2009 Het is nog maar de vraag of mensen een vochtige sd-card of een sd-card waar de metaaldelen van verroest zijn wel in hun sd-card schrijver willen stoppen. Dit lijkt me voor het schrijvende apparaat niet bevorderlijk.
Track_leader Geplaatst 13 augustus 2009 Geplaatst 13 augustus 2009 Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een MicroSD Card als logboek. Voordelen: Het past in een nanocache. Door het kleine formaat is het makkelijker te verstoppen en moeilijker te vinden. Er kan meer informatie opgeslagen worden, dan op een stukje papier. Je kunt tekst, plaatjes, video en geluid erop kwijt. Nadelen: Cachers moeten een laptop met een universele cardreader meenemen. Het loggen is wat omslachtiger. Computers en MicroSD Cards kunnen niet goed tegen stof en vocht. Bestaan er al dergelijke caches? Gaarne ideeën en/of advies. Dit valt in de categorie extra logvoorwaarden ofzo..... volgens mij is dat niet toegestaan. in iedergeval moet er een logrol aanwezig zijn in de cache om deze normaal te kunnen loggen
Aanbevolen berichten