Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds kort ben ik de gelukkig bezitter van een iPhone en ik stuitte onlangs op de app Geocaching Buddy. Dit programma ziet er zeer bruikbaar uit maar wat ik me afvraag is of je ook de mogelijkheid hebt om offline Foto-multicaches te doen. Dwz is het mogelijk om onder de kop "About the Cache" en dan sub "Local" een cache-pagina o.i.d op te slaan? Onder de knop "internet" lijkt die mogelijkheid er te zijn maar ik kan niet duidelijk krijgen of ik die gegevens onder "Local" kan opslaan.

Wil dit graag weten voor ik over ga tot de aanschaf.

Geplaatst

Met GeoCaching Buddy kan je online diverse caches inladen(daar gebruik je netwerk en local voor), om ze daarna offline te gebruiken.

Je moet wel knippen en plakken en zorgen dat alles op een logische plek komt te staan.

Afgelopen week diverse keren geprobeerd.

Niet altijd met succes. Maar de aanhouder wint uiteindelijk denk ik.

GeoCaching Buddy werkt uitstekend samen met iGeocacher .

succes

Geplaatst

Kan ik op dat Local blad ook een PDF of HTML plaatsen? Ik kan niet precies herleiden wat ik daar nu op kan zetten...de screenshot in de user guide is net de (voor mij) minst interessante...

Kan ik via de tab internet de cachebeschrijving bekijken en vervolgens deze saven als local?

Geplaatst

Ik ben geen goede revieuw schrijver dus probeer me te begrijpen.

In GCBuddy klik je op cachelijst en dan op de plus voor een nieuwe cache toevoegen.

Geef aan of het om een Multi, traditional, Puzzle of Earht cache is.

Dan klik je op netwerk functies en kies voor webserver starten.

In je browser op je desktop of laptop ga je naar het opgegeven http adres.

Daar kan je dan allerlei gegevens invoeren van die cache.

Ik open in een apart scherm de cache waarom het gaat.

Dan met knippen en plakken.

Het is even uitzoeken maar het meeste spreekt voor zich.

Denk er wel om dat je je iPhone aan lat staan.

Vergeet niet na elke handeling opslaan te kiezen anders verlies je je gegevens.

Als je klaar bent klik je op je iPhone op gereed.

En dan kan je offline alle gegevens raadplegen en bewerken.

succes

Geplaatst

Dat verhelderd al aardig. Kun je ook foto's in je werkstukje plakken? Het gaat mij erom dat ik informatie voor een mutlicache offline bij me heb...eventueel met spoilerfoto's maar in ieder geval de foto's die bij Wp's horen als het een fotocache betreft.

Als je hier nog een antwoord op het dan ben ik helemaal blij!

Bedankt zover.

Geplaatst

Ik heb tot nu toe enkele multicaches gedaan met wisselend succes.

Probleem is dat niet iedereen dezelfde manier gebruikt. ( Gelukkig maar).

Traditionals en opgeloste mystery's tot nu toe geen probleem.

Foto's inladen tot op heden niet gebruikt.

Dus daar weet ik(nog) niets van.

Dus met GCBuddy zal je best wel veel huiswerk moeten doen.

Maar dat moet je als je paper cached ook moeten doen.

Persoonlijk vind ik dat geen probleem, dat hoort bij het cachen vind ik.

Uitzoeken puzzelen en dan gaan.

succes

Geplaatst

Ik heb inmiddels een voldoende helder beeld.

Ik ga GC Buddy misschien nog wel aanschaffen maar het voorziet denk ik niet in mijn behoefte die ik nu heb.

Ik heb nu een tooltje gevonden: iSaveWeb, waarmee ik de hele cachepagina kan opslaan. Dit voorziet in mijn behoefte voor de komende weken dat ik in het buitenland vakantie vier.

Dit topic kan wat mij betreft wel dicht.

• 10 months later...
Geplaatst

Geocaching Buddy (GCBuddy) is inmiddels op versie 4.2 aanbeland en veel vragen die hierboven zijn gesteld zijn inmiddels opgelost.

Voor een leuke overzicht video zie:

Invoer van de niet waypoint gerelateerde gegevens zoals code, naam, beschrijving (locally stored) kunnen tegenwoordig heel handig met een externe web app ( http://iphonecaching.appspot.com/ ) via export to GCBuddy gedaan worden. Daarmee heb je lokaal de beschrijving bij je. Deze wordt inclusief plaatjes opgeslagen. Je hebt dus geen internet meer nodig tijdens het cachen.

Zo is ook de interface naar OffMaps toegevoegd. Bij een goed planning vooraf (essentieel bij multi's) heb je alle kaarten in deze maps app gecached en kun je tijdens de tocht zonder internet toch waypoints op de kaart laten zien in OffMaps.

Waypoints kunnen nog steeds prima via de server mode ingevoerd worden maar ook copy/paste is in versie 4.2 toegevoegd. Dit was de meest gevraagde feature sinds de iPhone een clipboard kreeg.

Tenslotte is versie 4.2 iOS4 geschikt (maar kan ook nog gebruikt worden op iOS3).

Happy geocaching!!

• 2 weeks later...
Geplaatst

Tnx voor de info. Ik heb enige maande geleden al GC Buddy aangeschaft en ben er best tevreden over. De komende weken zal ik het echt gaan testen als ik voorbereidingen tref voor de vakantie naar Itallië waar ik uiteraard de data kosten laag wil houden.

• 5 months later...
Geplaatst

Invoer van de niet waypoint gerelateerde gegevens zoals code, naam, beschrijving (locally stored) kunnen tegenwoordig heel handig met een externe web app ( http://iphonecaching.appspot.com/ ) via export to GCBuddy gedaan worden. Daarmee heb je lokaal de beschrijving bij je. Deze wordt inclusief plaatjes opgeslagen. Je hebt dus geen internet meer nodig tijdens het cachen.

Super app, gebruik hem al geruime tijd. Wat ik me afvroeg is of die webapp nou van groundspeak is, of een 'non official' feature?

En is er een officiële link naar de groundspeak database om foto's op te halen? Dit vraag ik eigenlijk in verband met mijn eigen Mac app iCaching (beta).

Groet,

Marius

Geplaatst

Super app, gebruik hem al geruime tijd. Wat ik me afvroeg is of die webapp nou van groundspeak is, of een 'non official' feature?

En is er een officiële link naar de groundspeak database om foto's op te halen? Dit vraag ik eigenlijk in verband met mijn eigen Mac app iCaching (beta).

Groet,

Marius

Hallo Marius,

De web app is niet officieel maar enorm handig en fraai uitgevoerd door iemand anders.

Omdat de web app ook een export naar GCBuddy heeft werkt dit heerlijk naadloos samen met GCBuddy zonder dat ik zelf iets met groundspeak hoef te doen.

Pogingen om met hen in contact te komen zijn in een ver verleden al gestrand.

Helaas bieden zij nog steeds geen API aan om netjes via een web service de data te kunnen benaderen. Jammer, want zelf gebruiken ze in hun geocaching app wel een gewone web service (via https:)

Ben overigens erg benieuwd naar je Mac app, ik wil eventueel wel beta testen ;-)

Wim Verhoef

a.k.a. BtSt

Geplaatst (bewerkt)

Beste Wim,

Jammer dat er geen webfeed is...

Als je even een mailtje doet naar iCaching@gmail.com dan krijg je van mij een beta. Ben nl. zeer benieuwd naar de mening van anderen (en zeker die van mede xCoders :-)

Groeten,

Marius

Groet,

Marius

Hallo Marius,

De web app is niet officieel maar enorm handig en fraai uitgevoerd door iemand anders.

Omdat de web app ook een export naar GCBuddy heeft werkt dit heerlijk naadloos samen met GCBuddy zonder dat ik zelf iets met groundspeak hoef te doen.

Pogingen om met hen in contact te komen zijn in een ver verleden al gestrand.

Helaas bieden zij nog steeds geen API aan om netjes via een web service de data te kunnen benaderen. Jammer, want zelf gebruiken ze in hun geocaching app wel een gewone web service (via https:)

Ben overigens erg benieuwd naar je Mac app, ik wil eventueel wel beta testen ;-)

Wim Verhoef

a.k.a. BtSt

bewerkt door giant74
  • 6 months later...
Geplaatst

Iemand ervaring met openmaps (offline maps) icm met GC Buddy? Ik zag deze combi en dit lijkt me wel handig voor mijn aanstaande vakantie in het buitenland maar ben wel nieuwsgierig naar de map-download functionaliteit van Openmaps.

• 2 years later...
Geplaatst

Ik ben GcBuddy op een Android tablet aan het testen maar ik loop tegen een probleem aan bij het zoeken naar geocaches. In de zoekfunctie vind ik alleen maar traditionals. Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...