eitjes Geplaatst 27 juli 2009 Geplaatst 27 juli 2009 Ik ben bezig met het maken van een fiets-cache-route. Nu wil ik graag als service naar de cachers, behalve de lijst met additional WPs, ook wat files op een server zetten met de route er in (alle WPs zijn al gegeven, behalve het eindpunt natuurlijk). Mijn vraag is of mensen suggesties hebben wat voor soort files gewenst zijn. Wat ik kan maken: een gdb file met WPs en route een gpx file met WPs en route een gpx file met WPs en track een rte file met route die samenwerkt met een wpt file met WPs een kmz file zodat je de route in GE kunt bekijken (maar daar heb je voor onderweg niet veel aan) Zelf heb ik alleen maar een Garmin etrex Vista HCx en ik ken nog wat mensen met een ander type Garmin die ik het kan laten testen. Ik weet echter niet of er nog mensen zijn die met een heel ander type GPSr werken en die niets kunnen met deze formaten, maar wel heel graag een route in een ander formaat zouden willen hebben. Heel graag jullie suggesties! MamaEi.
Geopatra Geplaatst 27 juli 2009 Geplaatst 27 juli 2009 Ik ben bezig met het maken van een fiets-cache-route. Nu wil ik graag als service naar de cachers, behalve de lijst met additional WPs, ook wat files op een server zetten met de route er in (alle WPs zijn al gegeven, behalve het eindpunt natuurlijk). Mijn vraag is of mensen suggesties hebben wat voor soort files gewenst zijn. Wat ik kan maken: een gdb file met WPs en route een gpx file met WPs en route een gpx file met WPs en track een rte file met route die samenwerkt met een wpt file met WPs een kmz file zodat je de route in GE kunt bekijken (maar daar heb je voor onderweg niet veel aan) Zelf heb ik alleen maar een Garmin etrex Vista HCx en ik ken nog wat mensen met een ander type Garmin die ik het kan laten testen. Ik weet echter niet of er nog mensen zijn die met een heel ander type GPSr werken en die niets kunnen met deze formaten, maar wel heel graag een route in een ander formaat zouden willen hebben. Heel graag jullie suggesties! MamaEi. Met een gpx-bestand en gdb-bestand van waypoints en route kan iedereen bediend worden. Succes, Geopatra.
eitjes Geplaatst 27 juli 2009 Auteur Geplaatst 27 juli 2009 Met een gpx-bestand en gdb-bestand van waypoints en route kan iedereen bediend worden. Succes, Geopatra. Dank voor je antwoord Geopatra, maar ik heb nog wel een paar vraagjes: Zelf gebruik ik nooit .loc bestanden. Maar waar zijn die dan voor? En een gbd-bestand is toch alleen voor mensen die een Garmin hebben, omdat dat een MapSource bestand is? Wat gebruiken bijvoorbeeld Magellan users dan? MamaEi.
papillonphoto Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 .GPX is door alle gps gebruikers te lezen. .LOC files zijn achterhaald, zijn te onvolledig om nog te gebruiken, als kan mapsource ze inmiddels wel lezen.
HereIsTom Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Zelf heb ik ook een Garmin eTrex Vista HCx, naar mijn mening is een een gpx file met WPs en route het beste en kunnen de meeste soorten GPSen dat ook wel lezen.
Geopatra Geplaatst 28 juli 2009 Geplaatst 28 juli 2009 Met een gpx-bestand en gdb-bestand van waypoints en route kan iedereen bediend worden. Succes, Geopatra. Dank voor je antwoord Geopatra, maar ik heb nog wel een paar vraagjes: Zelf gebruik ik nooit .loc bestanden. Maar waar zijn die dan voor? En een gbd-bestand is toch alleen voor mensen die een Garmin hebben, omdat dat een MapSource bestand is? Wat gebruiken bijvoorbeeld Magellan users dan? MamaEi. Het overgrote deel der geocachers gebruikt Garmin, vandaar het kant en klare .gdb. Voor de rest geldt .gpx. .loc gebruikt nmm niemand meer. Geopatra.
eitjes Geplaatst 28 juli 2009 Auteur Geplaatst 28 juli 2009 Bedankt voor de reacties! Ik weet genoeg, dus wat mij betreft mag dit draadje dicht. De fietscache komt er binnenkort aan, dus pomp de banden maar vast op...
Aanbevolen berichten