Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Heb een klein probleempje hier in Italië.

Hebben beschikking over Internet op de camping.

Laptop mee en de caches de eerste dagen op de 400t geplaatst via geocaching.com, zoals altijd.

Na een paar dagen een probleempje opgetreden: de laptop herkent de 400t niet meer, geeft een onbekend USB device aan en laden van caches is niet meer mogelijk. Herstarten van Internet, totale herstart laptop, opnieuw opstarten van Oregon: niets kan deze twee apparaten nader tot elkaar brengen!

Herinstallatie van Garmin communicator programma + laatste drivers van Garmin bracht ook geen resultaat.

Laatste poging zou zijn: Oregon terug naar fabrieksinstellingen, maar ik ben bang, dat al mijn caches dan verdwenen zijn uit het apparaat.

Ik weet echter niet of dan het probleem is opgelost.

Vóór ik dat ga doen wilde ik weten of iemand anders deze problemen kent c.q. weet wat ik nog kan doen.

Alvast bedankt

Digitale groet

Inter

Geplaatst

Wat waardeloos zeg :) Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Gebruik je wel dezelfde USB-poort als anders? Maar je zegt dat je internet hebt, dan zou automatisch een driver worden geinstalleerd. Als de Oregon het verder wel goed doet zou ik hem zeker niet resetten. De Webupdater van Garmin ook al geprobeerd?

Geplaatst

Misschien een ander apparaat aan de aansluitkabel gehad.

Digicamara en/of GSM, bij het later weer aansluiten van de GPS wil het dan wel eens zijn dat de laptop de GPS niet meer herkent. Dan rest alleen nog maar de usb software van Garmin opnieuw te installeren.

Geplaatst

Bedankt voor de reacties van jullie kant en de mogelijke suggesties!

Voor wat betreft de vragen:

Webupdater geprobeerd: heeft geen effect, want hij "ziet" geen Garmin

Verder werkt de Oregon naar behoren.

Blijft aangeven "onbekend USB-apparaat", wanneer ik deze aansluit, wat ik ook doe met de USB-poorten in system-map. Zelf het verwijderen van "onbekend USB-device" kan niet voorkomen, dat ik gewoon weer de melding krijg: Onbekend USB device.

Ik werk met XP op de laptop.

Ik heb maar één kabeltje voor connectie tussen Oregon en laptop. Moet toegeven, dat dit niet het originele kabeltje is, mar voorheen heeft hij ook hiermee gewerkt, dus dát zou geen verschil mogen maken.

Verder gebruik ik in principe altijd dezelfde USB-poort voor dezelfde apparaten. Nu echter werkt geen van de 4 USB-poorten op de Oregon.

Af en toe "ziet" de laptop na aansluiting een "F"en een "G"-drice.

Volgens mij zou dit kunnen zijn dat het interne geheugen van de Oregon én de micro-sd kaart worden gezien.

Het is echter niet mogelijk via geocaching.com hierop caches weg te schrijven

Langzamerhand begin ik te denken, dat ik de fout in de laptop moet zoeken.............

Geplaatst

Ik heb sinds een tijdje hetzelfde met mijn legend hcx en vista.

Een workaround die voor mij werkt is zorgen dat de gps aanstaat als ik m daarna met usb aan de pc verbindt.

Dan wordt ie wel herkend. Ik krijg die melding nl ook alleen al als ik de kabel aansluit zelfs zonder gps. Denk zelf dat mijn kabel niet goed meer is.

Maar met deze workaround vindt ik t ook best.

Hopelijk werkt dit voor jou ook.

Geplaatst
Na een paar dagen een probleempje opgetreden: de laptop herkent de 400t niet meer, geeft een onbekend USB device aan en laden van caches is niet meer

Kijk eens in apparaatbeheer nadat de garmin is aangesloten. Daar zul je een onbekend apparaat tegenkomen. Deze verwijderen en windows opnieuw harware laten detecteren of rebooten.

Gr,

ReeJ

Geplaatst

Opties uitgeprobeerd: opnieuw opstarten van de PC, GPS eerst aan, daarna aansluiten op laptop, onbekend device verwijderd en hardware laten zoeken met als resultaat: onbekend device gevonden.

Andere kabel heb ik niet bij me, evenals ander USB apparaat met dezelfde aansluiting.

Bij andere personen ook niet geprobeerd: daarvoor moeten eerst driver worden geïnstalleerd op die laptop.

Zou mij ook niet trekken als een onbekend iemand naar mij toekwam: hallo, mag ik mijn apparaat bij u aansluiten; oh ja, kunnen we gelijk even drivers hiervoor installeren?

Kabel zou inderdaad ook nog een probleem kunnen zijn.

Ik blijf nog even zoeken! (maar heb weinig hoop!)

Geplaatst (bewerkt)
Opties uitgeprobeerd: opnieuw opstarten van de PC, GPS eerst aan, daarna aansluiten op laptop, onbekend device verwijderd en hardware laten zoeken met als resultaat: onbekend device gevonden.

Andere kabel heb ik niet bij me, evenals ander USB apparaat met dezelfde aansluiting.

Bij andere personen ook niet geprobeerd: daarvoor moeten eerst driver worden geïnstalleerd op die laptop.

Zou mij ook niet trekken als een onbekend iemand naar mij toekwam: hallo, mag ik mijn apparaat bij u aansluiten; oh ja, kunnen we gelijk even drivers hiervoor installeren?

Kabel zou inderdaad ook nog een probleem kunnen zijn.

Ik blijf nog even zoeken! (maar heb weinig hoop!)

Heb je al gekeken naar computerbeheer als ie bv niet een schijfletter gebruikt die al voor iets anders is bijvoorbeeld een cdrom speler?

Ga naar start->uitvoeren en vul het volgende in: compmgmt.msc

Bij schijfbeheer kun je eventueel de driveletter van de garmin naar een vrije aanpassen bijvoorbeeld Z:

tip: http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous

algemene garmin usb drivers: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=591

Wat staat er bij jou onder apparaatbeheer bij schijfstations ? (garmin wel aangesloten)

bewerkt door reej
Geplaatst

To reinstall the USB drivers:

1. Download and Run the USB driver installation program from this link: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=591

2. Go to Device Manager. In Windows® 98SE and ME, click on Start > Settings > Control Panel. Double-click on System, and click Device Manager.

For Windows XP and Windows 2000, (XP) Click Start > Control Panel, (2000) click Start > Settings > Control Panel. Double-click on System, click the Hardware tab, and then click the Device Manager button.

3. Make sure that the GPS unit is connected to a USB port on the back or side of the computer. Do not connect it to a USB Hub.

4. If there is anything that looks like Unknown Device or USB Device with a "?" (Question Mark), "!" (Exclamation Mark), or a red "X" next to it, then right-click on it and choose Uninstall or Remove.

5. On the Confirm Device Removal screen click Ok.

6. Click on the Action menu at the top left of the Device Manager and choose Scan for Hardware Changes.

7. The Found New Hardware Wizard will appear. If it asks you if you would like to connect to Microsoft to look for updates, say No, not at this time. and click Next.

8. Choose the option to Install from a list or specific location. and click Next.

9. Put a check next to Include this location in a search and click Browse.

10. Direct it to search in the C:GarminUSB_Driversi386 folder and click OK.

11. Click Next and it should install the drivers.

Geplaatst

Hallo Reej,

Bedankt voor de uitgebreide beschrijving. Had dit grotendeels zelf ook geprobeerd, maar nu echt het stappenplan gebruikt.

Bij het verwijderen van het USB onbekende apparaat gaat het nog goed. Daarna, bij het inpluggen van de GPS gaat het mis: "onbekend USB apparaat" wordt gegeven.

Heb ook geprobeerd de stuurprogramma's bij te werken met de daarvoor genoemde Drivers.

XP vindt echter de aanwezige drivers voldoende en weigert de nieuwe te installeren.

Het aangeven van een andere letter is enkel mogelijk als de GPS wordt gezien als F en G-drive, iets wat te pas en te onpas gebeurt en niet te voorspellen is.

Voor mij betekent dit: back to the drawing board!

Inter

BTW: Groet aan Bosdympf!

Geplaatst

Heb je al geprobeerd om je sd kaartje eruit te halen en dan te kijken of je gps wel herkend wordt? Ik lees namelijk op het gps forum dat dit wel eens een probleem kan opleveren als je sd kaartje bijv. kapot is.

Geplaatst

Bedankt voor de suggestie: uiteraard geprobeerd, maar ook dit kon geen oplossing bieden.

Jammer maar helaas...

Gelukkig staan er nog wel wat caches op mijn Oregon, dus kan ik verder....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...