Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik heb een vraagje kan er een 4 gb kaartje of groter in de garmin 60csx,en heeft er iemand er ervaring mee.

Ik heb gehoord dat deze nogaleens vast loopt

Met behulp van de zoekfunctie (rechsboven) zul je ook een heel eind komen...

Best handig dat je de mogelijkheid hebt iets te zoeken :beerchug:.

Geplaatst
Ik heb een vraagje kan er een 4 gb kaartje of groter in de garmin 60csx,en heeft er iemand er ervaring mee.

Een wat vriendelijker antwoord dan maar:

Ik heb een 8 GB kaartje in de 60 CSx, alleen om nog onverklaarbare reden kan ik daar niet meer dan 2 GB aan kaarten inladen. Het kaartje loopt verder niet vast.

Geplaatst

Ik heb een 8 GB kaartje in de 60 CSx, alleen om nog onverklaarbare reden kan ik daar niet meer dan 2 GB aan kaarten inladen. Het kaartje loopt verder niet vast.

Dat komt volgens mij door mapsource, de oudere versies gaan toch niet verder als 2gb...

Geplaatst
Dat komt volgens mij door mapsource, de oudere versies gaan toch niet verder als 2gb...

Dat zou heel goed kunnen, ik heb nu versie 6.9.2 draaien. De nieuwste versies draaiden hier namelijk niet echt stabiel of gaven foutmeldingen. Vandaar ooit een downgrade naar een oudere versie gedaan :beerchug:

Geplaatst

Dat zou heel goed kunnen, ik heb nu versie 6.9.2 draaien. De nieuwste versies draaiden hier namelijk niet echt stabiel of gaven foutmeldingen. Vandaar ooit een downgrade naar een oudere versie gedaan :beerchug:

Ja heb hier ook de nieuwste versie weg gegooid en weer terug naar een oudere wel stabiele versie

Geplaatst

Ik kreeg een melding van mapsource van Mapset is groter dan 4GB, kan niet door gaan of zo iets.

Groter dan 4GB is derhalve (nog) niet zo nuttig.

Paul.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb gelezen dat het mensen gelukt is om de 4 GB vol te krijgen, maar - ondanks laatste versies van mapsource en gps firmware - is het vooralsnog niet gelukt om meer dan 2 GB er in te krijgen. Ook niet na het nodige gemail met Garmin. Dus voorlopig houd ik het bij de 2 GB (is ook mooi).

bewerkt door TheFalcon
  • 10 months later...
Geplaatst

Is het nu al mogelijk om een 4 Gb kaartje te gebruiken in mijn armin 60csx en moet ik dan een firmware opdate doen ? Is deze inmiddels al betrouwbaar ?

Geplaatst

Er is een draadje hierover te vinden op:

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=23774

De 3.90 27-3-2009 firmware update van Garmin voor de 60CSX lijkt dit beschikbaar te maken. In de documentatie staat:

"Added support for maps greater than 2 GB."

In bovengenoemd draadje kun je lezen dat iemand een kaartset van 2.8Gb op een 8 Gb MicroSD gezet, en alles kan zien. Dat lijkt dus inderdaad mogelijk.

Je moet je wel realiseren dat het updaten van firmware niet zonder risico’s is. Omdat in feite het besturingssysteem wordt vervangen kan een klein probleem grote gevolgen hebben. Zelf maak ik altijd een afweging of de verhoogde functionaliteit van de firmware opweegt tegen het (overigens zeer kleine) risico dat het mis kan gaan. Een open deur, maar "if it aint broke, don't fix it".

Wellicht zijn er forumleden die deze update ook inderdaad door hebben gevoerd en hun ervaring willen delen?

• 8 months later...
Geplaatst

Ik heb een 60 csx, en de firmware geupgrade Op de 60cx staat nu software versie 4.00 en GPS SW verie 3.00s

Ik heb de topokaart frankrijk op een 4 Gb kaartje gedownload maar de gps herkent het kaartje niet meer. Als ik de helft van frankrijk erop zet herkent hij deze wel.

Is er een mogelikheid om meer dan 2 Gb in een keer op het kaartje te zetten ?

Volgens de laatste Garpatch moet dit wel kunnen.

Doe ik iets fout?

Cirkel

Geplaatst

Het probleem is zeer waarschijnlijk niet de grootte, maar het feit dat er een paar segmenten in de franse topo-kaart zijn die corrupt zijn. Zodra je deze segmenten in de kaart hebt zitten, wordt de kaart niet meer goed gedetecteerd.

Ergens op dit forum staat een lijstje met de foute segmenten

[edit]

mmm, daarbij ging het over fouten tijdens het sturen naar de gps...

maar het zou natuurlijk hetzelfde probleem kunnen zijn, zie forum link

Geplaatst

Het probleem zit hem niet in de kaarten. Doe ik 2x de helft dan leest hij hem wel beide keren goed.

iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...