Spring naar bijdragen

Titel Ongepubliceerde Cache Al Te Vinden Via Google


Bloodwoosj

Aanbevolen berichten

Een maand of twee geleden ben ik begonnen met de opmaak van een nog te publideren geocache. GC-nummer gekregen, pagina plus tekst opgemaakt, etc. etc.; de normale gang van zaken.

Nu dacht ik zojuist: "Eens kijken of er toevallig nog een cache is die iets van de titel van mijn nieuwe cache heeft". Dit omdat ik meende een originele benaming voor de nog te publiceren cache gevonden te hebben.

Wie schetst mijn verbazing als blijkt dat Google via zijn cache-geheugen (cache heeft hier niets met geocache te maken overigens) de letterlijke titel van mijn nog niet ter review aangeboden cache ophoest ????

Blijkbaar is die pagina voor zoekmachines wel al bereikbaar ???

Dat zou toch eigenlijk helemaal niet mogen?

Iemand een idee hoe dit kan?

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij is het zo: als je een gc nummer hebt gekregen, kun jij je pagina helemaal in orde maken en ben jij de enige die de pagina kan lezen, wij zien alleen maar dat de cache niet beschikbaar is. "Sorry, you cannot view this cache listing until it has been published."

bewerkt door Marco de Klerk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Titel zou te vinden zijn. Echter weet niemand de titel. En als je hem aanklinkt heb je nog geen coördinaten, omdat hij dan aangeeft dat hij nog niet gepubliceerd is.

 

Google bezoekt pagina's en pakt alle worden van diverse sites op en slaat dat ergens op. Ook de ongepubliceerde caches zijn dan bekend

 

Niet te druk om maken :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam daar laatst achter doordat ik een berichtje kreeg over een travelbug die op mijn watchlist stond. Ik ging kijken naar de cache-pagina van de cache waar diegene de bug in gedropt had. kreeg ik te zien: "Sorry, you cannot view this cache listing until it has been published."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Titel zou te vinden zijn. Echter weet niemand de titel. En als je hem aanklinkt heb je nog geen coördinaten, omdat hij dan aangeeft dat hij nog niet gepubliceerd is.

 

Google bezoekt pagina's en pakt alle worden van diverse sites op en slaat dat ergens op. Ook de ongepubliceerde caches zijn dan bekend

 

Niet te druk om maken :thumbup:

Op de betreffende cache-pagina van Google staat de afstand in mijlen tot mijn homecoords.

Als het een traditional betreft (en daar gaat het inderdaad om), en drie cachers doen dat, is het in veel gevallen met de naam van een cache plus de drie afstanden een koud kunstje te bepalen waar de cache ligt.

Maar ik zal me zoals je adviseert niet druk maken. Zullen we het draadje dan maar direct laten sluiten?

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam daar laatst achter doordat ik een berichtje kreeg over een travelbug die op mijn watchlist stond. Ik ging kijken naar de cache-pagina van de cache waar diegene de bug in gedropt had. kreeg ik te zien: "Sorry, you cannot view this cache listing until it has been published."

Dat is bekend, maar is iets heel anders dan ik bedoelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het zo: als je een gc nummer hebt gekregen, kun jij je pagina helemaal in orde maken en ben jij de enige die de pagina kan lezen, wij zien alleen maar dat de cache niet beschikbaar is. "Sorry, you cannot view this cache listing until it has been published."

Blijkbaar kan Google er echter ook al aan ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moeten wel een paar dingen gedaan worden

 

- Ze moeten weten waar je woont.

- De naam van de cache weten.

 

Het eerste is misschien nog achter te komen, maar zolang jij de naam van de te plaatsen cache niet verteld kan je hem toch niet zoeken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moeten wel een paar dingen gedaan worden

 

- Ze moeten weten waar je woont.

- De naam van de cache weten.

 

Het eerste is misschien nog achter te komen, maar zolang jij de naam van de te plaatsen cache niet verteld kan je hem toch niet zoeken ?

Ik vermoed van wel, want desbetreffende pagina bevat ook nog een 10-tal andere caches in die buurt met naam en afstand. Daar zou dus ook een ongepubliceerde cache van iemand anders tussen kunnen zitten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moeten wel een paar dingen gedaan worden

 

- Ze moeten weten waar je woont.

- De naam van de cache weten.

 

Het eerste is misschien nog achter te komen, maar zolang jij de naam van de te plaatsen cache niet verteld kan je hem toch niet zoeken ?

Ik vermoed van wel, want desbetreffende pagina bevat ook nog een 10-tal andere caches in die buurt met naam en afstand. Daar zou dus ook een ongepubliceerde cache van iemand anders tussen kunnen zitten ...

De wet van Murphy slaat al toe. Er ZIT inderdaad een niet gepubliceerde cache tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moeten wel een paar dingen gedaan worden

 

- Ze moeten weten waar je woont.

- De naam van de cache weten.

 

Het eerste is misschien nog achter te komen, maar zolang jij de naam van de te plaatsen cache niet verteld kan je hem toch niet zoeken ?

Ik vermoed van wel, want desbetreffende pagina bevat ook nog een 10-tal andere caches in die buurt met naam en afstand. Daar zou dus ook een ongepubliceerde cache van iemand anders tussen kunnen zitten ...

De wet van Murphy slaat al toe. Er ZIT inderdaad een niet gepubliceerde cache tussen.

 

Heel erg vreemd.

Dit mag niet mogelijk zijn :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...