Spring naar bijdragen

Gerommel In Gc.com Archief?


GeoFlowers

Aanbevolen berichten

Na het actualiseren van m'n gevonden caches in gsak viel mij op dat onze allereerste cache Waypoint 7, GCGETT van Kiske na het archiveren nu een andere naam en "eigenaar" heeft gekregen. Onder dezelfde registratie staat deze nu in het archief als Verloren hobby by Jan Doedel.

Jammer dat Titels en Leggers niet gelijk blijven, maakt het nazoeken op naam of legger voor deze gevallen onmogelijk en soms ben je wel eens nieuwsgierig naar de logjes van bepaalde caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb je al eens op de naam Jan Doedel geklikt? Dan zie je dat je op het profiel van Kiske uitkomt. De cache is dus niet van eigenaar veranderd, alleen de getoonde naam is gewijzigd (het is mogelijk een andere naam in te vullen dan je eigen). Blijkbaar heeft Kiske dat gedaan uit onvrede.

 

Je kan het ermee oneens zijn, maar hij mag als eigenaar zelf bepalen welke titels zijn caches krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik spreek me niet uit over het feit of ik het hier mee eens ben. In een archief hoor je de zaken uit het verleden na te kunnen zoeken, en dat wordt door deze mogelijkheid wat moeilijker. Ik heb nooit een cache van Jan Doedel gelopen daar zoek ik dus niet op. Beschouw m'n posting meer als opmerking dat het wel eens lastig kan zijn om iets in dit archief na te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich niet echt iets vreemds voor een database denk ik, tenslotte wordt een cache geregistreerd op zijn gc code en niet op een ander veld.

 

Echter wellicht zou het idd handig zijn als een cache na archiveren niet meer gewijzigd zou kunnen worden. (Tenzij kiske net voor het archiveren e.e.a. heeft gewijzigd).

 

Ik zou zeggen, gooi het in de groep op het groundspeak forum.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik spreek me niet uit over het feit of ik het hier mee eens ben. In een archief hoor je de zaken uit het verleden na te kunnen zoeken, en dat wordt door deze mogelijkheid wat moeilijker. Ik heb nooit een cache van Jan Doedel gelopen daar zoek ik dus niet op. Beschouw m'n posting meer als opmerking dat het wel eens lastig kan zijn om iets in dit archief na te zoeken.

 

Als je zou zoeken op de naam van de eigenaar die dan volgens jou eerst de cache had, zou je het ook terugvinden. Wat men ook in bewuste veld invult als naam, de eigenaar zijn naam verandert er niet door. Als de cache voor de naamsverandering van Cees was, dan is het ook na de naamsverandering van Cees. Of hij zich nu even Jan Doedel noemt of Jan Klasen. Bij Kiske zul je het terugvinden als eigenaar van de cache. Het is dus niet een naamswijziging maar een veldje dat de eigenaar per cache kan invullen. La wil hij iedere dag er een andere naam neerzetten, al wil hij iedere cache van zichzelf een naam neerzetten dat per cache bij de nickname van de cache past. Nickname cache is wat de meesten zien als de naam van de cache. Ook die nickname is 100x per dag te wijzigen zonder dat er en haan naar kraait, zonder dat het gc.com of de reviewers boeit. Een cache heeft maar een naam en die begint altijd met GC, gevolgd door een getallen- of letterreeks of een combi daarvan. Dat is het enige dat nooit verandert, dat altijd uniek is en altijd blijft. Ook als de cache gearchiveerd wordt, ook als de cache nooit online gekomen is. Is ook niet te deleten :thumbup:

 

Even een aanvulling. een cache dat gearchiveerd is, kan niet geadopteerd worden, zal in de regel ook niet, met adoptie als reden, door een reviewer teruggehaald worden uit het archief. Plaats zelf maar een nieuwe, al is het gelijk, al is het op dezelfe plek, is dan het antwoord van zowel Groundspeak als van de reviewers.

Reden is dat de oudere caches meestal niet meer aan de voorwaarden voldoen en dat dan ook blijven (niet) doen na een adoptie. Nieuwe caches voldoen altijd aan de voorwaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In GSAK wordt de "plaatsersnaam zoals die op het moment van het crëeren van de cache werd ingetikt" als "plaintext" opgeslagen, maar de "indicatie van wie de echte eigenaar is" is met zijn numerieke waarde (GC-membernummer) vertegenwoordigd. Deze waarde komt met een gebruikersnaam bij GC.com overeen, maar deze gebruikersnaam kan ook veranderd worden (e-mailtje naar contact@geocaching.com).

 

Ik weet niet meer uit mijn hoofd of het laden van een nieuwe GPX-file voor een in GSAK reeds bestaande cache met een veranderde (plaintext) "plaatsersnaam" ertoe leidt, dat de oorspronkelijke waarde van dit veld overgeschreven wordt. Maar het lijkt mij dat in ieder geval het "probleem" (oftewel "de beperking") waarschijnlijk bij GSAK zit.

 

Wat de naamsveranderingen van zowel de cache als de eigenaar betreft: ik heb het idee dat deze even vóór het archiveren werden uitgevoerd. Het geval lijkt sterk op een "geocide".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...