Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik heb hem voor 295 euro gekocht bij Triderium. Na 3 dagen in huis, werkt prima!

volgens mij kost hij daar nu 368.90 euro met een levertijd van 3 weken

idd de 400T is 368 euro de 300 295 euro

wel ff goed kijken voor je besteld :thumbup:

Geplaatst
Ik heb hem voor 295 euro gekocht bij Triderium. Na 3 dagen in huis, werkt prima!

volgens mij kost hij daar nu 368.90 euro met een levertijd van 3 weken

Levertijden en prijzen willen nog wel eens varieren bij Triderium. Ik heb er mijn Oregon gekocht. De levertijd was precies zoals was aangegeven en ik kreeg snel antwoord op een vraag die ik stelde.

Geplaatst

Ik heb deze week de Oregon 300 besteld voor 289 euro bij Redcoon, plus een 4Gb geheugenkaartje voor 12 euro. Ik zie niet in wat de meerwaarde van de 400 is zodra ik de gedetailleerde kaarten erop heb staan.

Geplaatst
Wij zijn ook van plan een nieuwe GPS te kopen, en twijfelen tussen de 300, 400t of de 550, waar bij Futurumshop.nl al voor wordt geadverteerd.

In juli komt die 550 als het goed is in de verkoop, dus misschien worden de eerdere modellen wat goedkoper???

De oregon 400t hebben voor €350,- gezien bij boatgorillaz

Team WECA

PS: heeft iemand anders buiten futurumshop al ergens anders advertenties gezien van de oregon 550?

Bij boatgorillaz heb ik voor de deur gestaan, een oude aftanse zooi ergens op een industrie terrein in Enkhuizen.

Niemand aanwezig, geen winkel, dan maar ff bellen.

De enige mededeling die ik via de telefoon kreeg was: oh die zijn al uitverkocht, ik had er maar een stuk of 4.....

Weet niet hoe het nu is gesteld.

Geplaatst
Een vraagje van een onwetende. Is de oregon minder nauwkeurig dan de GPS 60Csx?

Mijn gevoel zegt van wel :birthday: Sinds enkele weken een 400t in het bezit maar de 60csx stuurde mij directer naar het doel. Hoop dat SW update`s hier verbetering in gaan brengen. Verder ben ik wel tevreden gezien er ook veel nieuwe voordelen in het toestel zitten

Geplaatst
Wat zijn de voordelen van Oregon 400T

Het opslaan van de cache`s vooral handig bij traditionals. Normaal moest ik daarvoor de pda opstarten. nu aanklikken en de beschrijving, log`s, hint komen te voorschijn

En het opslaan van fieldnotes kan ook handig zijn. Een geheugensteuntje wat je er in of uit gehaald hebt

En snel een keuze maken tussen profielen

Geplaatst

Ben nu een aantal dagen op pad geweest met zowel mijn nieuwe Oregon 400t en mijn oude 60CSx.

Mij zijn een groot aantal verschillen opgevallen.

Teveel om hier op te noemen :dribble:

Wel wil ik drie punten noemen die het meest opvallen.

1. Nauwkeurigheid

Ik kan niet met zekerheid vaststellen welke gps nauwkeuriger is. Als ik bij de cache sta heb ik de ene keer met de OR 8 meter afwijking en met de 60CSx maar 3.

En bij de volgende cache zegt mijn OR 2 meter en de 60CSx 6 meter. Ook maakte het niet uit of het open was of onder bomen.

Ze wijken allebei iets af soms en met allebei heb ik de caches kunnen vinden.

2. Leesbaarheid scherm

De Oregon is prima af te lezen in de zon. Sterker nog, als de zon schijnt hoef ik juist niet de achtergrondverlichting aan te zetten.

Als je het scherm een beetje kantelt dat de zon er opvalt is hij juist prima afleesbaar.

3. Menu's

Dit vind ik het grootste nadeel aan de Oregon. Een onhandige menu-structuur waarbij sommige actie's ondanks het touchscreen net zo lang duren als bij de 60CSx.

Voor je van het ene menu in het andere bent, ben je zo 5 a 6 'klikken' verder.

Bij de 60CSx kun je eenvoudig ergens uit en in en is de structuur veel meer 'open'.

Bij de OR ben je meer gebonden aan vaste keuzes die dus niet altijd even handig zijn.

Maar goed, dit is software en hopelijk met updates steeds gebruiksvriendelijker te maken :D

Mijn conclusie na een week stoeien.

Ik moest ontzettend wennen aan de OR in het begin. En dan met name vwb de menu's.

Na enkele frustratie's overwonnen te hebben ben ik langzaam gehecht geraakt aan dit nieuwe speeltje.

Het veel mooiere scherm (kaarten), het touchscreen, de handzaamheid, de snelheid zijn punten waar je snel gewend aan raakt.

Ook het waypoints en caches draadloos versturen naar een andere OR zijn erg eenvoudig en snel; superoptie :lol1:

De eerste paar dagen had ik nog gekozen voor mijn 60CSx, nu gaat alleen nog de Oregon mee.

Geplaatst
Ben nu een aantal dagen op pad geweest met zowel mijn nieuwe Oregon 400t en mijn oude 60CSx.

Mij zijn een groot aantal verschillen opgevallen.

Teveel om hier op te noemen :dribble:

Wel wil ik drie punten noemen die het meest opvallen.

1. Nauwkeurigheid

Ik kan niet met zekerheid vaststellen welke gps nauwkeuriger is. Als ik bij de cache sta heb ik de ene keer met de OR 8 meter afwijking en met de 60CSx maar 3.

En bij de volgende cache zegt mijn OR 2 meter en de 60CSx 6 meter. Ook maakte het niet uit of het open was of onder bomen.

Ze wijken allebei iets af soms en met allebei heb ik de caches kunnen vinden.

2. Leesbaarheid scherm

De Oregon is prima af te lezen in de zon. Sterker nog, als de zon schijnt hoef ik juist niet de achtergrondverlichting aan te zetten.

Als je het scherm een beetje kantelt dat de zon er opvalt is hij juist prima afleesbaar.

3. Menu's

Dit vind ik het grootste nadeel aan de Oregon. Een onhandige menu-structuur waarbij sommige actie's ondanks het touchscreen net zo lang duren als bij de 60CSx.

Voor je van het ene menu in het andere bent, ben je zo 5 a 6 'klikken' verder.

Bij de 60CSx kun je eenvoudig ergens uit en in en is de structuur veel meer 'open'.

Bij de OR ben je meer gebonden aan vaste keuzes die dus niet altijd even handig zijn.

Maar goed, dit is software en hopelijk met updates steeds gebruiksvriendelijker te maken :D

Mijn conclusie na een week stoeien.

Ik moest ontzettend wennen aan de OR in het begin. En dan met name vwb de menu's.

Na enkele frustratie's overwonnen te hebben ben ik langzaam gehecht geraakt aan dit nieuwe speeltje.

Het veel mooiere scherm (kaarten), het touchscreen, de handzaamheid, de snelheid zijn punten waar je snel gewend aan raakt.

Ook het waypoints en caches draadloos versturen naar een andere OR zijn erg eenvoudig en snel; superoptie :lol1:

De eerste paar dagen had ik nog gekozen voor mijn 60CSx, nu gaat alleen nog de Oregon mee.

De menu structuur kun je gemakkelijk aanpassen aan je eigen wensen. Verschuif de icoontjes naar de pagina waar je ze wilt hebben en klaar is kees.

De Oregon is voor de bediening zeker wennen, dat heb ik zelf ondervonden. Maar ik wil nu niet meer terug.

Geplaatst
De menu structuur kun je gemakkelijk aanpassen aan je eigen wensen. Verschuif de icoontjes naar de pagina waar je ze wilt hebben en klaar is kees.

Dat had ik al uitgevonden :P

Maar er zijn menu-instellingen die je volgens mij niet kunt wijzigen:

- De optie's in Waypoint manager. Ik wil 'Bekijk kaart' naar boven hebben in het menu maar dat gaat niet?

- Als ik een geocache gevonden heb kan ik alleen kiezen voor 'Gereed' of 'Zoek volgende dichstbijzijnde'. Ik wil gewoon een lijst krijgen waar ik uit kan kiezen.

- Als ik op weg ben naar een geocache en ik wil de beschrijving of hint lezen zijn dat redelijk wat 'klikken' om daar te komen.

- Om te switchen tussen de additional waypoints en de geocache zelf is omslachtig.

- Om uit een menu te komen moet je vaak veel op het kruisje klikken. Makkelijker zou een 'escape'-kruisje zijn waarmee je direct weer in het hoofdmenu komt.

- Als je een opmerking hebt toegevoegd aan een gevonden cache kun je die niet meer wijzigen.

Zo maar wat voorbeelden waarvan ik denk; dat kan makkelijker B)

Of dat kan al maar ik heb het nog niet uitgevonden :)

Geplaatst

Dat had ik al uitgevonden :P

Maar er zijn menu-instellingen die je volgens mij niet kunt wijzigen:

- De optie's in Waypoint manager. Ik wil 'Bekijk kaart' naar boven hebben in het menu maar dat gaat niet?

- Als ik een geocache gevonden heb kan ik alleen kiezen voor 'Gereed' of 'Zoek volgende dichstbijzijnde'. Ik wil gewoon een lijst krijgen waar ik uit kan kiezen.

- Als ik op weg ben naar een geocache en ik wil de beschrijving of hint lezen zijn dat redelijk wat 'klikken' om daar te komen.

- Om te switchen tussen de additional waypoints en de geocache zelf is omslachtig.

- Om uit een menu te komen moet je vaak veel op het kruisje klikken. Makkelijker zou een 'escape'-kruisje zijn waarmee je direct weer in het hoofdmenu komt.

- Als je een opmerking hebt toegevoegd aan een gevonden cache kun je die niet meer wijzigen.

Zo maar wat voorbeelden waarvan ik denk; dat kan makkelijker B)

Of dat kan al maar ik heb het nog niet uitgevonden :)

Voor zover ik weet, zijn de onderliggende munu's niet aan te passen. Als dat wel kan, dan heb ik die mogelijkheid nog niet gevonden en kan ik je daarbij niet verder helpen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...