kaatjeblom Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 (bewerkt) Voor mijn verjaardag heb ik van manlief een GPS gekregen, ben druk aan het inlezen geslagen en het meeste is mij wel duidelijk. Ik heb zelfs al caches ingevoerd , maar wat ik mij nog afvraag, is het ook mogelijk om de extra informatie (Long Description ) op de een of andere manier in de GPS te krijgen? Als je nu een een wat lastigere cache zoekt met opdrachten, dan moet ik de opdrachten eerst uitprinten? Of heb ik het verkeerd? Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wel heb ik gelezen dat je als lid wordt als Premium Membership dat je dan meer dingen kunt, maar kun je dan ook de "Long Description" op je gps krijgen? Of is er nog een andere manier. Ik heb er trouwens wel een 4 MB kaartje bij gekocht. Dus er kan een hoop op!! Wie weet hoe ik deze informatie op mijn Oregon 300 krijg? 19 mei 2009 bewerkt door kaatje74
DiedB Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 Voor mijn verjaardag heb ik van manlief een GPS gekregen, ben drukaan het inlezen geslagen en het meeste is mij wel duidelijk. Ik heb zelfs al caches ingevoerd , maar wat ik mij nog afvraag, is het ook mogelijk om de extra informatie (Long Description ) op de een of andere manier in de GPS te krijgen? Als je nu een een wat lastigere cache zoekt met opdrachten, dan moet ik de opdrachten eerst uitprinten? Of heb ik het verkeerd? Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wel heb ik gelezen dat je als lid wordt als Premium Membership dat je dan meer dingen kunt, maar kun je dan ook de "Long Description" op je gps krijgen? Of is er nog een andere manier. Ik heb er trouwens wel een 4 MB kaartje bij gekocht. Dus er kan een hoop op!! Wie weet hoe ik deze informatie op mijn Oregon 300 krijg? Ja, als je Premium Member wordt kun je Pocket Queries aanmaken. Je stelt hem bijv. zo in dat alle caches 30 km rond jouw woonplaats in een bestand worden gezet. Als je dat bestand in een map Geocaching in de map GPX zet, staan alle caches met coordinaten erbij (en ook description) op je GPS. Veel succes!
Mauske Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 Volgens mij bedoelt de topic starter dit niet... Als je een cache in de oregon zet, en hij heeft een lange beschrijving, dan krijg je soms niet alles te zien op de oregon. Heb dit ook al eens meegemaakt, sta ik halverwege een multi en kon ik stoppen omdat het laatste deel er niet opstond. De vraag is volgens mij of het mogelijk is lange beschrijvingen helemaal op de oregon te krijgen..... Correct me if i'm wrong.... En da's ook meteen mijn vraag.
jo-anne Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 Er was al een draadje over paperless cachen met de oregon, kijk hier maar eens...
TuuronTour Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 De vraag is volgens mij of het mogelijk is lange beschrijvingen helemaal op de oregon te krijgen..... Correct me if i'm wrong.... En da's ook meteen mijn vraag. De Oregon kan idd niet verder dan 3000-3500 karakters. Heb dat al een keer gezien bij een earthcache met gigantisch veel uitleg, de vragen stonden er daardoor niet meer bij
kaatjeblom Geplaatst 19 mei 2009 Auteur Geplaatst 19 mei 2009 Volgens mij bedoelt de topic starter dit niet...Als je een cache in de oregon zet, en hij heeft een lange beschrijving, dan krijg je soms niet alles te zien op de oregon. Heb dit ook al eens meegemaakt, sta ik halverwege een multi en kon ik stoppen omdat het laatste deel er niet opstond. De vraag is volgens mij of het mogelijk is lange beschrijvingen helemaal op de oregon te krijgen..... Correct me if i'm wrong.... En da's ook meteen mijn vraag. Ik bedoelde het zeker wel en wilde inderdaad weten hoe ik toch die extra beschijving kan krijgen. Wat krijg je dan allemaal extra als je lid bent? We gaan het van het weekend eerst maar eens proberen op de fiets. Ik heb ook een mooie fietssteun gekregen voor mijn verjaardag, waar de Orgeon 300 op kan. Ben benieuwd wat we gaan vinden, het gaat onze eerste cache worden. Eerst maar kijken of we het leuk gaan vinden en dan kunnen we altijd nog lid worden. Of bied het zoveel voordelen dat we gelijk een lidmaatschap moeten aanschaffen? Fijn dat er gelijk zo snel wordt gereageerd! Bedankt hiervoor!
jo-anne Geplaatst 19 mei 2009 Geplaatst 19 mei 2009 Eerst maar kijken of we het leuk gaan vinden en dan kunnen we altijd nog lid worden.Of bied het zoveel voordelen dat we gelijk een lidmaatschap moeten aanschaffen? Ik neem aan dat je eerst een aantal caches hebt geladen ? Vergelijk dan eerst de tekst op je oregeon met de cachebeschrijving op geocaching.com Als alles er op staat kun je gewoon lekker gaan cachen en inderdaad alstijd nog zien of je premium member wilt worden. Veel succes, maar vooral veel plezier toegewenst !
fam. Fransen Geplaatst 20 mei 2009 Geplaatst 20 mei 2009 maar wat ik mij nog afvraag,is het ook mogelijk om de extra informatie (Long Description ) op de een of andere manier in de GPS te krijgen? Wel heb ik gelezen dat je als lid wordt als Premium Membership dat je dan meer dingen kunt, maar kun je dan ook de "Long Description" op je gps krijgen? Wie weet hoe ik deze informatie op mijn Oregon 300 krijg? Hallo Kaatje, het voordeel van premium member is dat je de GPX-file kan downloaden. Hierin zit alle info ver een cache, dus ook de tekst die je op de website ziet, maar je kan ook de hint opvragen en een aantal logfiles (is soms handig). Foto's op de website zie je niet (maar kan je als je ze nodig hebt opslaan in de oregon zodat je ze toch bij je hebt (laatst gedaan met de zeebodem route). Een ander voordeel is de al genoemde Query: hiermee kan je een aantal caches tegelijk binnenhalen. Wanneer je bijvoorbeeld een weekendje naar Eindhoven gaat kun je alle (of een selectie van) caches in een straal van 10 (of een ander afstand) binnenhalen. Ikzelf sla de gpx-file(s) eerst op mijn pc op en kopier ze daarna naar de oregon (in de handleiding staat hier een duidelijke uitleg over). Rechtstreeks via de cachepagina naar de Oregon zou ook moeten kunnen maar geeft bij mij vastlopers. Een ander voordeel is dat wanneer je een cache logt je later thuis wanneer je de oregon op de pc aansluit je logbestand kan uploaden waarmee je een pagina krijgt met links naar de (op de Oregon) gelogde caches. Vanaf die pagina kun je snel en makkelijk je caches loggen op het internet. Wanneer je een Oregon hebt is het (naar mijn idee) zonde om niet de 30 dollar uit te geven om premium member te worden. Groeten, Een tevreden premium member
Aanbevolen berichten