Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hai,

Ik heb een garmin e trex en wil dus waipoints toevoegen via mapsource.

dus moet ik de garmin aan de pc koppelen.

Maar wat gebeurt. de pc ziet de garmin niet, en als ikhet zelf uit de lijst kies zegt hij codefout 10?

Ik heb geen flauw idee wat ik nu doen moet. heb ik eindelijk zoiets lukt het niet.

Ik heb hem aagesloten met de stekkers die erbij zaten geen usb maar weet niet hoe het wel heet, maar een zwart plastic stekkertje met gaatjes erin.. (lekker vaag)

Wie kan me helpen wat te doen

Gr jarish of ook wel shirley

Geplaatst

Die Garmin etrex gebruikt seriele communicatie, dat komt ook overeen met het stekkertje dat je beschrijft (allemaal gaatjes. Op je PC dus een connector met allemaal pinnetjes ;-)

Weet je zeker dat de seriele poort op je pc aangesloten is? Maw, al vaker gebruikt?

Ik weet niet precies hoe je dat snel controleert...

Geplaatst
Hai,

Ik heb een garmin e trex en wil dus waipoints toevoegen via mapsource.

dus moet ik de garmin aan de pc koppelen.

Maar wat gebeurt. de pc ziet de garmin niet, en als ikhet zelf uit de lijst kies zegt hij codefout 10?

Ik heb geen flauw idee wat ik nu doen moet. heb ik eindelijk zoiets lukt het niet.

Ik heb hem aagesloten met de stekkers die erbij zaten geen usb maar weet niet hoe het wel heet, maar een zwart plastic stekkertje met gaatjes erin.. (lekker vaag)

Wie kan me helpen wat te doen

Gr jarish of ook wel shirley

Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk de seriele poort :blink:

Ik heb o.a. ook een Garmin Etrex Legend, maar deze wordt via de seriele poort wel gezien.

Kijk even hier voor een mogelijke oplossing.

Geplaatst
Staat de etrex wel ingesteld op het Garmin protocol ?

nou het is gelukt hoor bedankt voor de tips pff wat een gedoe

maar nu nog mapsource erop krijgen

op de pc dan , maar waar haal ik die zo snel vandaan, ze zeggen dat ik die gratis kan doawnloaden ergens, maar het

lukt me niet die te vinden..

de nieuwste heb ik gedaan maar die lukt niet

Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij kun je Mapsource alleen maar gratis downloaden (via o.a. garmin.nl) als je al een versie gekocht hebt. Je hebt een licentie nodig.

Om waypoints in je Etrex te krijgen kun je ook een gratis programma als easygps gebruiken.

Edit: Of via Garmin: Poi Loader, maar dat ken ik verder niet. Lijkt me zo te zien ook gratis.

bewerkt door Team Gelaen
Geplaatst

op de pc dan , maar waar haal ik die zo snel vandaan, ze zeggen dat ik die gratis kan doawnloaden ergens, maar het

Hier lees je hoe. :blink:

Geplaatst

Hier lees je hoe. :blink:

Het is me gelukt pff wat een klus zeg...

En nu nog hetvolgende ik kan nu handmatig invoeren bij mapsource en dan een druk op de knop en het word verzonden naar mijn garmin..

maar ik hoorde dat je het ook rechtstreeks kan doen via geocaching .com

maar dat lukt me weer niet, dan ziet hij het apparaat niet en moet ik alles sluiten en dan nog doet hij het niet..

wat doe ik fout??

gr shirley

Geplaatst

krijg je de volgende melding als je op 'Send to GPS' klikt ?: Garmin Communicator Plugin NOT detected. Download and install now

Staat je GPS AAN ?

Meer weet ik ook niet :blink:, hier liep ik namelijk tegen aan met mijn GPS (weliswaar een andere, maar toch)

Geplaatst
krijg je de volgende melding als je op 'Send to GPS' klikt ?: Garmin Communicator Plugin NOT detected. Download and install now

Staat je GPS AAN ?

Meer weet ik ook niet :thumbup:, hier liep ik namelijk tegen aan met mijn GPS (weliswaar een andere, maar toch)

ja zoiets krijg ik ja

en danga ik hem downloaden en dat doet hij dus ook niet, dan moet ik vanalles sluiten staat er, en dat doe ik ook

en dan nog doet hij het niet

• 1 month later...
Geplaatst

Je hoeft de punten niet in de gps te laden. Je kan ook gewoon op de print versie drukken, dan zie je een voorbeeld van wat er uitgeprint word en daar staan de coördinaten. Die kan je dan handmatig overtypen in je GPS. Dus dan kan je wel gewoon de caches doen.

• 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)
ja zoiets krijg ik ja

en danga ik hem downloaden en dat doet hij dus ook niet, dan moet ik vanalles sluiten staat er, en dat doe ik ook

en dan nog doet hij het niet

Heb je de Communicator plugin wel geïnstalleerd?

Hier kun je 'm downloaden; CommunicatorPlugin_273

bewerkt door HereIsTom
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...