Spring naar bijdragen

Garmin Legend Europe; Toppertje of Kat in de Zak?


Gast Caspar

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na een maandje studie via het Internet (en een heftige lobby thuis :D ) sta ik nu op het punt een GPS ontvanger aan te schaffen. Het gebruik zal voornamelijk tijdens wandelingen zijn, met een uitbreiding naar GC (en dan ook proberen lid te worden van het kabouterverbond).

Mijn idee is nu dat ik een goede koop zal doen met een Garmin Legend Europe. Aangezien het best veel geld is en ik toch een newbie ben zoek ik steun.

 

Graag hoor ik van jullie of dit een juiste keuze is :yes: of dat ik mij gek laat maken door alle websites die ik bezoek/lees B) .

 

Groeten,

Caspar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb er erg goede ervaringen mee, en wat de kaarten betreft: van heel Europa staan de snelwegen, plaasnamen en grotere hoofdwegen op, en dan kan je van Europa detail kaarten invoeren: ongeveer 3 provincies denk ik echt tot straat niveau.

Veel functies en makkelijk in gebruik :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De basemap verschilt idd. Maar dat is volgend mij op te lossen door de europese basemap te herstellen (staat ergens een download voor op site van garmin). Dan is het verder gewoon een Europese. En trouwens met mapsource ofzo laadt je in de Vista gewoon heel Nederland in. Geen basemap nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Basemap die standaard in een uit de US geimporteerde GPS staat, is de Basemap van de US dus. Dit is een hardwarematig ingebakken kaart dien niet gewist kan worden. Hierop staan dan ook aleen de hoofd- en doorgaande wegen.

 

Maar, gelukkig is de Basemap in het menu gewoon uit te schakelen en kun je ervoor kiezen om alleen de zelf ingebrachte Mapsource kaarten te gebruiken. Dit zijn dus echte detailkaarten tot op huisnummer nauwkeurig. Deze kaarten kun je dus naar believen uploaden naar je GPS. De enige beperkte factor van Garmin is de grote van het geheugen. (Magelan werkt al met SD-kaarten.)

 

Bovenstaande gerelateerd aan mijn GPS, een uit de US geimporteerde Garmin Map76S.

;)

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik ben als GPS-nerd sinds enkele dagen in het bezit van een Geko 201. Ik heb de indruk dat de meesten hier een GPS gebruiken waar mapbestanden in te laden zijn. Ik verbaas me deaarover. Ik zie niet zoveel voordelen bij outdooractiviteiten. Zodra je de weg af bent heb je toch niets meer aan "zoeken op straatniveau". :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk, de kaart als achtergrond is gewoon leuk, en handig om op de startplaats te komen. Maar tijdens het cachen heb je er meestal geen voordeel van.

 

Daarom zijn er ook geocachers die in de auto een GPS met kaart hebben, soms TOMTOM op een laptop, die ze tot aan de startplaats gebruiken. Eenmaal in het veld gebruiken ze zo'n handige kleine GPS zonder extra's, want die biedt alles wat je nodig hebt voor het cachen zelf.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben als GPS-nerd sinds enkele dagen in het bezit van een Geko 201. Ik heb de indruk dat de meesten hier een GPS gebruiken waar mapbestanden in te laden zijn. Ik verbaas me deaarover. Ik zie niet zoveel voordelen bij outdooractiviteiten. Zodra je de weg af bent heb je toch niets meer aan "zoeken op straatniveau".  :no:

Nee, straatnivo niet, maar ieder bospaadje staat er ook op. En het verschil is natuurlijk niet alleen de kaart maar ook al de andere opties die het geocachingsleven veraangenamen. Alles wat mijn 76S Meer heeft dan mijn Venture is voor mij een echte voordeel en niet een nietszeggend extra.

Maar het cachen kan prima met een GPS die verder niets kan dan het pijltje de goede kant op te sturen.

 

Wat heb je voor het apparaat over en is het verschil in functionaliteit je ook het prijsverschil waard...

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug: Hoe meer sop, hoe meer schuim!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...