Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil een nieuw sd kaartje in mijn colorado 300. Ook omdat ik de nieuwe kaart besteld heb. Nu ben ik aan het zoeken geweest wat voor kaartje in de colorado kan. Op de ene site staat dat 2Gb het beste werkt. Vraag is nu: wat kan, mag en werkt. Max Gb. En wat voor type kaartje (Highspeed, SDHC enz)

Dit om zo optimaal gebruik te maken van de kaarten en de snelheid om deze weer te geven.

Ik kan het niet vinden op internet maar misschien heeft iemand ook handige linkjes waar dit weergegeven wordt?

Geplaatst
Ik wil een nieuw sd kaartje in mijn colorado 300. Ook omdat ik de nieuwe kaart besteld heb. Nu ben ik aan het zoeken geweest wat voor kaartje in de colorado kan. Op de ene site staat dat 2Gb het beste werkt. Vraag is nu: wat kan, mag en werkt. Max Gb. En wat voor type kaartje (Highspeed, SDHC enz)

Dit om zo optimaal gebruik te maken van de kaarten en de snelheid om deze weer te geven.

Ik kan het niet vinden op internet maar misschien heeft iemand ook handige linkjes waar dit weergegeven wordt?

Normal speed en 4GB max SDHC mag wel

Geplaatst

Normal speed en 4GB max SDHC mag wel

4 Gb werkt zonder problemen, maar ook 8 Gb schijnt te werken volgens de Garmin Colorado wiki al zou ik niet weten wat je met zoveel ruimte aan moet.

Geplaatst

Dank tot nog toe voor de antwoorden. Heeft de snelheid van het kaartje ook nog invloed op de snelheid van de scherm opbouw? Soms wordt de kaart maar langzaam weergegeven.

Geplaatst (bewerkt)
Dank tot nog toe voor de antwoorden. Heeft de snelheid van het kaartje ook nog invloed op de snelheid van de scherm opbouw? Soms wordt de kaart maar langzaam weergegeven.

Nee de prosessor kan die snelle kaarten niet lezen

bewerkt door papillonphoto
Geplaatst

Nee de prosessor kan die snelle kaarten niet lezen

Ik heb er een SanDisk Ultra II SDHC / 15MB/s van 4 GB in zitten.

Mijn Colorado werkt prima :) met dit kaartje.

Geplaatst

Volgens mij is snelheid in dit geval ook bij de 'normale' kaartjes geen beperking. Wel zie je dat de grotere kaartjes (>4Gb) vaak alleen in een snellere variant verkrijgbaar zijn. Marketing ten top :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...