Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Dit zijn dus de wandelpaden waaraan ik refereerde, maar zeker geen moeilijkheidsgraad 5, hoogstens 3,5-4. Heeft ook niets met klimmen, klettersteig,alpinisme oid. te maken. Ook weinig risico.

Geopatra.

Weinig risico??? Sorry, maar heb je gezien dat hij over dunne balkjes loopt, tientallen meters boven de grond? Een foutje en ze kunnen je met een lepeltje van de grond schrapen... En de spaanse overheid heeft het wandelen over dit pad verboden omdat er regelmatig mensen overleden.

Hans

Dan heb je niet goed gekeken Hans.

Het is de hele tijd een lekker pad, af en toe smal ja, maar geen enkel probleem.

Als de cameraman bij de trap komt lijkt hij ervoor te kiezen eerst buitenom te gaan, maar hij had beter ervoor kunnen kiezen even te bukken en onder de buis van de reling door te gaan de trap op. Niks geen gevaar!

Het is mogelijk dat verderop het pad ophoudt cq. echt slecht wordt, maar op dit filmpje zie ik echt geen probleem: niet klauteren, niet op handen en voeten , breed genoeg voor iemand met enig evenwichtsgevoel. Etc.

Geen probleem.

Ik heb meegemaakt dat er mensen ergens (la Gomera) een bepaalde passage opgingen , die ik met al mijn evenwichtsgevoel en ook wel ervaring met moeite en gebruik van ook de handen deed. Komt er een echtpaar aan met kinderen van een paar jaar. De jongste werd door meneer op zijn nek gedragen en zonder blikken of blozen gingen ze omhoog. Ook de tweede kleine. Ik heb ook mensen die een stuk ouder waren - en ik ben echt niet jong meer - passages zo zien oversteken die ik met handen en voeten deed. En ik voel me op de rand van een afgrond toch echt op mijn gemak.

mensen op espadrilles die dennennaalden verzamelden op een echt heel stijle helling langs een pad, waar wij met onze stoere bergschoenen toch echt netjes op het pad bleven.

Het is allemaal maar net wat je gewend bent, maar op het filmpje zie IK geen enkel gevaar. Heerlijk zelfs!

Geopatra.

Geplaatst

Vrijwel elke eilandcache in Nederland is geen 5 sterren waard. Want als het vriest dan.....blablablabla. Het is wat anders als je onderweg ineens naar een eiland moet waden of zwemmen. Helaas wordt dat na de eerste founds al gauw verklapt in logjes of via mail en twitter zodat de echte uitdaging en verrassingen alweer weg is. Of je moet het echt onmogelijk maken of erg lastig om zonder bootje ergens te komen. De zwaarte van de rouet wordt of een opblaasboot mee in een rugzak, of de kleren uit en bikkelen.....liefst in de winter.

Ik ben van mening dat het hele sterren systeem al veel te gauw teveel sterren aangeeft, zeker in Nederland.

Bovendien als het al spannend kan worden zit je met de eeuwige toestemming in een leeg gebouw, op een eiland of een aardig meertje. Afgelopen week weer eens in België geweest en daar is het spanningsveld toch wel wat groter of in ieder geval de mogelijkheid tot dergelijke caches groter.

Maar terug naar de vraag...5 sterren voor een eilandcache als je dat van tevoren weet is veel te veel. Zelfs deze is maar 2.5 :lol1:

Geplaatst
Dit zijn dus de wandelpaden waaraan ik refereerde, maar zeker geen moeilijkheidsgraad 5, hoogstens 3,5-4. Heeft ook niets met klimmen, klettersteig,alpinisme oid. te maken. Ook weinig risico.

Geopatra.

Weinig risico??? Sorry, maar heb je gezien dat hij over dunne balkjes loopt, tientallen meters boven de grond? Een foutje en ze kunnen je met een lepeltje van de grond schrapen... En de spaanse overheid heeft het wandelen over dit pad verboden omdat er regelmatig mensen overleden.

Het is de hele tijd een lekker pad, af en toe smal ja, maar geen enkel probleem.

Ehh? Bij "weinig risico" denk ik aan iets waarbij je je kinderen mee kan nemen. Ik denk niet aan een paadje van 50cm breed, zonder railing, met diverse gaten, waarbij je na een enkele misstap 300 meter naar beneden valt!

Als de cameraman bij de trap komt lijkt hij ervoor te kiezen eerst buitenom te gaan, maar hij had beter ervoor kunnen kiezen even te bukken en onder de buis van de reling door te gaan de trap op. Niks geen gevaar!

Het is mogelijk dat verderop het pad ophoudt cq. echt slecht wordt, maar op dit filmpje zie ik echt geen probleem: niet klauteren, niet op handen en voeten , breed genoeg voor iemand met enig evenwichtsgevoel. Etc.

Kijk in dit filmpje eens op 1:28, 2:27, 4:48, of met name 5:45: daar wandelt hij over niets meer dan een stalen balkje van 7cm breed, en in dat laatste geval zelfs zonder mogelijkheid om tegen de rotswand te leunen.

Het is allemaal maar net wat je gewend bent, maar op het filmpje zie IK geen enkel gevaar. Heerlijk zelfs!

Puur uit nieuwsgierigheid, kun je een voorbeeld geven van iets wat jij dan wel gevaarlijk zou vinden? Gewoon om even te begrijpen hoe jij over dat soort dingen denkt...

Hans

Geplaatst (bewerkt)

Geopatra.

Ehh? Bij "weinig risico" denk ik aan iets waarbij je je kinderen mee kan nemen. Ik denk niet aan een paadje van 50cm breed, zonder railing, met diverse gaten, waarbij je na een enkele misstap 300 meter naar beneden valt!

Kijk in dit filmpje eens op 1:28, 2:27, 4:48, of met name 5:45: daar wandelt hij over niets meer dan een stalen balkje van 7cm breed, en in dat laatste geval zelfs zonder mogelijkheid om tegen de rotswand te leunen.

Puur uit nieuwsgierigheid, kun je een voorbeeld geven van iets wat jij dan wel gevaarlijk zou vinden? Gewoon om even te begrijpen hoe jij over dat soort dingen denkt...

Hans

Om te beginnen denk ik nooit vanuit het perspectief van kleine kinderen.

Ten tweede: doen, doen, doen !

Ten derde: als je nooit echt in de bergen oid. bent geweest vind je alles gevaarlijk.

Ten vierde: ga uit van je sterkte en niet je zwakte maw. denk niet altijd aan misstappen, vallen , maar aan wat je kunt en al gedaan en meegemaakt hebt.

Ten vijfde: lees nog maar even de voorbeelden die ik gaf en die je zo mooi niet quote.

Ten zesde: ik heb eerlijk gezegd het filmpje niet zo lang gezien als jij. Ik dacht dat het eindigde vlak na de trap waaraan ik refereer. Maar het feit dat de cameraman daar kiest voor een moeilijkere weg dan nodig is betekent dat hij ervaring en zelfvertrouwen heeft.

Ten zevende: mijn vrouw probeert mij altijd af te remmen : zij denkt nl. altijd in gevaar en problemen en heeft hoogtevrees.

Maar vooralsnog zie ik geen echt gevaar, zolang je maar weet wat je doet.

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst (bewerkt)

Op het betreffende pad in het filmpje zie je wel een beveiligingslijn langs de bergwand lopen, en ook dat iemand die gebruikt.

De cameraman zelf niet, die passeerd te snel andere wandelaars om te kunnen 'overklikken'.

Wat Geopatra zegt klopt wel, je moet uitgaan van wat je kunt maar dat weet je pas na telkens iets meer te doen/durven.

Slachtoffers vallen vaak doordat men denkt; als zij het kunnen doe ik het ook wel even.

Dat wat 'die anderen' doen is wel het resultaat van heel veel oefenen.

De kick echter van het klimmen etc is niet te beschrijven :rolleyes:

bewerkt door Lepman
Geplaatst

Ik heb het pad jaren geleden gelopen. Zeker spannend en niet altijd ongevaarlijk. Niet overal is er een staalkabel om te zekeren. En de betonvloer is op sommige punten maar een centimeter dik.... :-)

Voor mij wel terrein waardering 5...

Er "ligt" trouwens wel een cache... GC12DKC

Veel foto's van het pad bij de cache trouwens.

En wat oude foto’s van mij:

Start: (deel pad weg gehaald door overheid)

2ajdnup.jpg

fck2rq.jpg

x4lnuw.jpg

211tlc5.jpg

Geplaatst
Ten zesde: ik heb eerlijk gezegd het filmpje niet zo lang gezien als jij. Ik dacht dat het eindigde vlak na de trap waaraan ik refereer. Maar het feit dat de cameraman daar kiest voor een moeilijkere weg dan nodig is betekent dat hij ervaring en zelfvertrouwen heeft.

Misschien toch maar het hele filmpje bekijken voor je commentaar geeft op een stuk wat inderdaad niet zo gevaarlijk is.

Hans geeft nog netjes aan waar je moet kijken:

Geplaatst
Het ging toch over eilandcaches

Inderdaad, maar ook over sterren-kwalificatie's.

Daarop kwam mijn bericht en filmpje over dit pad.

Dat was aanleiding om nog even door te praten daarover.

Tegen de regels en dus fout.

Bedankt voor het attent maken, ik gooi de handdoek in de ring :rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...