Mon-Roe Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 Zoals de titel al aangeeft zou ik graag willen weten hoeveel PQ's en wat voor PQ's, je nodig hebt om heel Duitsland en Frankrijk in GSAK te krijgen. Wij zwerven tijdens onze vakantie met de camper altijd rond in Duitsland en Frankrijk en weten eigenlijk nooit van te voren waar we terecht komen. Nu lijkt het me erg makkelijk om met behulp van PQ's alle caches van Duitsland en Frankrijk in GSAK te zetten zodat we deze in ieder geval in de laptop hebben staan. Overzetten naar de Oregon is dan een fluitje van een cent. Wie kan ons hiermee op weg helpen? Alvast bedankt!
jowi Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 (bewerkt) Dat is niet te doen. In Duitsland zijn er ruim 88.000 caches, dat zijn dus meer dan 176 queries. In Frankrijk zijn er ruim 9000 caches, ook nog 800 queries. Zelfs beperken tot een deelstaat levert te veel caches op. Ik prik meestal een of twee coordinaten en run daaromheen een querie, maar meer dan 40km om dat coordinaat kom je meestal niet, dan zit de query vol. 19 april 2009 bewerkt door jowi
ZaNaBoZa Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 Zeker als je niet weet waar je terecht komt is het fijn om in elk geval toch wel wat gegevens te hebben. Wij doen dit ook altijd voordat we op vakantie gaan, omdat ook wij niet weten waar we terechtkomen. En het is zeker dat niet alle caches unavailable of gearchiveerd zullen zijn op het moment als je er bent. Met een onbekende bestemming is een straal van 40 kilometer te weinig, dat is één ding dat zeker is, dus kiezen wij dan voor een database die gevuld is, maar niet geactualiseerd. Wat geduld, en een kleine 200 PQ's verder en je hebt Duitsland en Frankrijk binnen. Goed, de database is niet up-to-date, maar je weet in ieder geval waar er zich eventueel caches zouden kunnen bevinden. En iets is altijd beter dan niets toch?
Mon-Roe Geplaatst 19 april 2009 Auteur Geplaatst 19 april 2009 ja iets is beter dan niets. Hoe doen jullie dat dan? Net als met de nederlandse PQ's per datum? Is dat het makkelijkste?
Jurgen & Co Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 Hier kun je bestanden vinden waarmee je GSAK kunt vullen. http://geocaching.bplaced.net/gc/ Hiervoor heb je wel eerst MAkegooglemap of Geocachescanner nodig om het om te zetten. Je krijgt dan een soort loc bestand.
Team Gelaen Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 Wat je ook zou kunnen doen, is zorgen dat je internetcafe's van de Frankrijk en Duitsland verzameld en dan ter plaatse de caches opzoekt. Omdat wij meestal maar 1 of 2 plekken bezoeken in een vakantie, kom ik met een paar pq's een heel eind. Meestal zoek ik ook nog wat internetmogelijkheden in de buurt op, zodat ik kan loggen en kleine dingen alsnog opzoeken. Of zelfs even een nieuwe pq ophalen en inlezen in GSAK op mijn laptop.
Mon-Roe Geplaatst 19 april 2009 Auteur Geplaatst 19 april 2009 Wij kunnen in een 4 weekse vakantie op 25 verschillende overnachtingsplaatsen zijn en dan is het raadplegen van internetcafe's ook niet echt makkelijk. Wij maken zeker in Duitsland regelmatig gebruik van onbeveiligde netwerken en in Frankrijk zoeken we de Mac Donalds op, waar het internetten ook gratis is. Maar toch, wij kunnen 's morgens in Normandie zijn en niet tevreden zijn over het weer en dan Frankrijk doorsteken naar bijv. de Alpen of naar Duitsland. We gaan eens kijken naar het antwoord van Jurgen en ook ZaNaBoZa hebben ons een mogelijkheid gegeven.
Aanbevolen berichten