Spring naar bijdragen

Caches In Een Kaart Zichtbaar Maken


evelineroos

Aanbevolen berichten

Binnekort gaan wij op vakantie... De gps gaat natuurlijk mee. En inmiddels zijn er al caches uitgezocht... Echter zit ik nog een beetje met het volgende.. Ik zou graag 's avonds de route die we gelopen hebben op de pc willen zetten. En dan zien welke caches in de buurt ik nog niet gehad heb. Hoe kan ik dit het beste doen?

In MapSource? Of toch google earth. Ik weet ook nog niet of ik elke dag toegang heb tot internet... Wie zou mij een beetje opweg kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Binnekort gaan wij op vakantie... De gps gaat natuurlijk mee. En inmiddels zijn er al caches uitgezocht... Echter zit ik nog een beetje met het volgende.. Ik zou graag 's avonds de route die we gelopen hebben op de pc willen zetten. En dan zien welke caches in de buurt ik nog niet gehad heb. Hoe kan ik dit het beste doen?

In MapSource? Of toch google earth. Ik weet ook nog niet of ik elke dag toegang heb tot internet... Wie zou mij een beetje opweg kunnen helpen.

 

Hallo Eveline,

 

Als je niet zeker weet of je toegang hebt tot internet, zou ik in ieder geval geen optie nemen waar je internet voor nodig hebt. Als ik het goed heb, maakt Google Earth gebruik van internet om alle kaarten en plaatjes te downloaden.

Hierdoor blijft van de 2 opties die je over hebt Mapsource over.

 

Als je veel caches hebt te doen, wat is er mis met Excel. Alle cashes in Excel, op volgorde van afstand tot de lokatie (s) waar je op vakantie bent. Regels kleuren voor wat je gedaan hebt. Geel is todo groen is found en Rood is not found.

 

Kun je meteen een logje intypen achter de regel (typt wat lastig), zou je misschien ook gewoon in word kunnen doen. Hoef je thuis alleen nog te knippen en plakken (

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet zeker weet of je toegang hebt tot internet, zou ik in ieder geval geen optie nemen waar je internet voor nodig hebt. Als ik het goed heb, maakt Google Earth gebruik van internet om alle kaarten en plaatjes te downloaden.

Hierdoor blijft van de 2 opties die je over hebt Mapsource over.

 

Als je veel caches hebt te doen, wat is er mis met Excel. Alle cashes in Excel, op volgorde van afstand tot de lokatie (s) waar je op vakantie bent. Regels kleuren voor wat je gedaan hebt. Geel is todo groen is found en Rood is not found.

 

Kun je meteen een logje intypen achter de regel (typt wat lastig), zou je misschien ook gewoon in word kunnen doen. Hoef je thuis alleen nog te knippen en plakken (

GSAK is een alternatief hiervoor en dat heeft nog meer optie's speciaal voor geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als premium member doe ik het volgende:

Ik maak een PQ van de omgeving waar ik verblijf en neem dat best ruim.

Deze zet ik via GSAK om naar Mapsource en sla dat op.

Als ik op de bestemming ben laad ik deze naar de GPS.

Ik neem een kleine laptop mee voor onderweg en daar staat mapsource op.

Ik kan dan op een bepaald punt kijken wat er in de buurt ligt.

Als we ( zoals vorig jaar) meerdere bestemmingen aandoen, maak ik dus ook meerdere PQ's aan.

 

Wat ik ook wel doe:

Als er ergens een serie ligt, dan zet ik deze 1 voor 1 naar GSAK.

Maar dat werkt alleen als je premium member bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben premiummember maar PQ daar maak ik nog geen gebruik van omdat ik de werking niet helemaal snap... Ik heb ook een netbook... Alleen die heeft geen hdd... Dus hoe ik daar MS op moet zetten weet ik niet...

 

Via een externe HD of via netwerk kan je Mapsource installeren.

Jammer dat je geen PQ gebruikt nog, dit is naar mijn mening toch een van de grootste voordelen van het membership.

GSAK is ook niet zo heel moeilijk als je er even voor gaat zitten.

GSAK moet je trouwens apart aanschaffen, maar je hebt dan wel een heel mooie aplicatie.

 

Ik zou zeggen duik er eens in of vraag iemand in jouw buurt eens je te helpen.

 

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus stel dat ik een externe hdd op mijn netbook aansluit en daarop mapsoure installeer en daar dan weer de caches in zet is het verder geen probleem?

 

Wie kan mij trouwens uitleggen hoe PQ werken? Ik ben premiummember dus ik zou ze kunnen gebruiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...