Spring naar bijdragen

Nog Niet Gevonden Caches Van Twee Teams Combineren

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil binnenkort samen met een ander team gaan cachen en om uit te zoeken waar we het beste heen kunnen gaan wil ik in GSAK een selectie maken van de caches die beide teams nog niet hebben gevonden. Ooit heb ik ergens gezien dat iemand hier een uitleg over gaf, maar dat kan ik (nu ik het nodig heb) helaas niet meer terugvinden.

Is er hier toevallig iemand die het weet?

Ik heb een database in GSAK met alle caches van Nederland

De My Finds PQ van mijzelf

En de My Finds PQ van het andere team

Wie weet wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt,

MamaEi.

ReizenReizen

Geplaatst

Dit kan je volgens mij het beste doen via de cache kaarten.

Je kunt dan selecteren op "mijn kaart" en dan vul de beide team namen in en not found.

Zo combineer je beide not founds

Dan zoek je een gebied uit en zoals ik het dan doe handmatig in GSAK de user flag aanvinken.

Geplaatst

Je kunt dan selecteren op "mijn kaart" en dan vul de beide team namen in en not found.

Dan zoek je een gebied uit en zoals ik het dan doe handmatig in GSAK de user flag aanvinken.

Dat is natuurlijk ook een optie! Maar omdat ik al ooit ergens op internet gevonden had hoe je het in GSAK kon doen, was ik daar erg benieuwd naar (en in GSAK kan ik ook snel zien hoeveel opgeloste mysteries ik al in dat gebied heb).

Ik heb nu in ieder geval al 1 manier om het te doen. Ben benieuwd of er nog meer ideetjes zijn...

Geplaatst

Er is misschien een betere methode maar ik zou het volgende doen, even op z'n huisvrouw's uitgelegd :rolleyes: .

Schakel alle "vlaggetjes" in je GSAK database uit. Laat vervolgens de querie van jouw gevonden caches eroverheen lopen waarbij je vlaggetjes laat plaatsen bij die caches die in die querie zitten. Laat vervolgens de gevonden querie van je cachemaatje eroverheen lopen. Maak dan nog een filter van alle caches waar geen vlaggetje bij staat et voila, enkel caches die jullie nog geen van beide gedaan hebben.

Daarmee kun je nog even de boel naar map source sturen en heb je zelfs een overzicht op kaart waar je het beste naartoe kunt gaan. Dat laatste is (overbodige) luxe.

Hopelijk heb je hier wat aan en veel plezier in ieder geval.

Spirit

Geplaatst

Mmmm, het zag er mooi uit, maar het heeft niet helemaal opgeleverd wat ik wilde...

Ik heb de My Founds Query van mijn cache-maatje ingeladen en vinkjes laten zetten, maar nu denkt GSAK dat IK al HAAR caches ook gevonden heb!

En ik had natuurlijk niet eerst een kopie gemaakt van de database. :rolleyes:

Stom, stom, want ik had wel bedacht van tevoren dat dat een stuk veiliger zou zijn.

Ik denk dat ik even wat dingen moet repareren (gelukkig heb ik de PQ's van de afgelopen week nog wel, dus dat zou moeten lukken). Tenminste, als het genoeg is om die er nog een keer overheen te gooien. Misschien is eens found voor altijd found?!

Als iemand weet hoe ik dit snel weer op kan lossen, dan houd ik me aanbevolen!

Geplaatst

He, gelukkig!!! De restore functie van GSAK werkt heel goed, zeker als je bij de vorige sessie nog een backup hebt gemaakt.

Vanavond nog eens rustig proberen op een kopie van de database...

Geplaatst

Dat is natuurlijk ook een optie! Maar omdat ik al ooit ergens op internet gevonden had hoe je het in GSAK kon doen, was ik daar erg benieuwd naar (en in GSAK kan ik ook snel zien hoeveel opgeloste mysteries ik al in dat gebied heb).

Ik heb nu in ieder geval al 1 manier om het te doen. Ben benieuwd of er nog meer ideetjes zijn...

Misschien bedoelde je deze site.

Als zowel jij als het andere team jullie "My Finds Query" daar uploaden, dan biedt de site je de mogelijkheid om in GSAK alle caches te filteren die jullie nog geen van beiden hebben gedaan.

Geplaatst

Voor degene die hetzelfde probleem hebben en geen gsak hebben, er is een site die dat ook voor je kan doen. Als je je regristreert (gratis) kun je namen van meerdere teams ingeven en dan afhankelijk van je wensen selecteren op niet gevonden door team A en team B. bijv.

Geplaatst

Bedankt allemaal, het is gelukt (op een aangepaste Pentagram-methode)! En het wordt vast heel gezellig volgende week!

• 1 month later...
Geplaatst

Er is natuurlijk ook binnen GSAK wel een methode.... Voorwaarde is wel dat de logjes van beide teams in GSAK staan.

Ga naar Set Filter

Ga naar het tab-blad Logs (Tja, het ligt waarschijnlijk té veel voor de hand)

Zet het vinkje bij "Log Types" uit (je bent alleen geinteresseerd in "Found" logjes)

Zet het vinkje bij "Logged by" aan (je wilt de logjes van dat team)

Middels Include/ Exclude kun je aangeven of je die caches wel of juist niet in het filter-resultaat wilt hebben.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...