Spring naar bijdragen

Caches Op Tomtom


Peet en Jop

Aanbevolen berichten

Voor de PDA met TomTom is er de mogelijkheid om de caches als poi in je TomTom te zetten.

Als je dan in de buurt komt van een cache geeft hij een signaal af.

Dit zou ik ook graag voor onze gewone TomTom one XL willen doen, maar ik kan nergens iets vinden of dit al bestaat of mogelijk is.

Is er iemand die hier wat meer van weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

kijk hier eens. Ik weet alleen niet hoe actueel deze zijn.

 

Tevens kun je met gsak een filter instellen voor welk type cache en dan naar tomtom poi exporteren. Deze bestanden kopieer je dan naar de map (de directory van je kaart) op je tomtom

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ik daaraan begin zou ik wel graag zeker willen weten of dit voor de "gewone" TomTom is.

Volgens mij is wat je hier noemt alleen maar geschikt voor de PDA TomTom.

Ik heb via de exportfunctie van GSAK POI naar mijn TomTom One gestuurd. Geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de optie die Alkie aandraagd zou moeten werken?

Kun je mij anders stap voor stap uitleggen hoe dat werkt met GSAK?

Ik heb GSAK al voor een aantal dingen proberen te gebruiken, maar ik kan er niks mee worden....

bewerkt door Team Nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ik daaraan begin zou ik wel graag zeker willen weten of dit voor de "gewone" TomTom is.

Volgens mij is wat je hier noemt alleen maar geschikt voor de PDA TomTom.

 

Dit werk gewoon , als je de bestanden (ov2 en de bij behorende bmp) maar in de directory waar je wegenkaart op je tomtom staat kopieert.

Bij mij op de tomtom one heet deze map: Western_Europe_1GB

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal me er eens in gaan verdiepen!

 

Ik doe dit al tijden. Werkt heel prettig. Je kunt met GSAK gewoon exporteren naar TomTom. Het ov2 bestandje zet je in de directory waar ook je kaarten (vb west Europa) staan. Je kunt met de export ook nog een aantal handige tags meegeven (zoals coordinaten, naam hint etc) Deze krijg je dan ook te zien als je er naar toe navigeert (met name meteen de decrypted hint en GC code gebruik ik veel). Ik zelf heb via GSAK ook de caches nog onderverdeeld in grootte (micro, small regular etc) en ook nog een aparte set van opgeloste mysteries aangemaakt. Het handige hiervan is dat je deze een apart icoontje kan meegeven (deze geef je exact dezelfde naam als de ov2 set), waardoor je meteen op je kaart ziet wat je te wachten staat. In de TomTom kan je aangeven bij welke afstand tot de cache hij een waarschuwingssignaal afgeeft en ook of de caches al in beeld moeten verschijnen. Misschien ook nog een extra tip: Het is ook mogelijk om via GSAK al je caches als HTML te exporteren (eventueel met tags). Wanneer je deze files in je documentlezer van je TomTom zet, heb je de mogelijkheid om volledig paperless te cachen. (Het geheel wordt volledig gesorteerd in de TomTom, dus je kunt op naam, GC code etc gewoon zoeken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK werkt voor mij niet, kan ik niks mee worden.

En een western europe map of kaart zie ik ook nergens in mijn bestanden staan.

 

Misschien kun je even laten zien hoe jullie directory er dan uitziet.

Ben best bereid jullie even een geeporteerd bestandje te mailen dat mij wel werkt.

IK heb ook wel eens gehad met een versie van GSAK dat het ov2 bestandje niet gelezen kon worden. Echter als ik datzelfde bestandje dan in poiedit inlees en weer onder exact de zelfde naam save lukte het wel. (Geen flauw idee wat hiervan de oorzaak is). Ben je trouwens niet vergeten om een plaatje toe te voegen met dezelfde naam (dat dient als ikoontje indeTomTom)

bewerkt door brouwertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gebruik ik ook geen GSAK, maar heb mijn eigen tooltjes geschreven.

 

Om gpx files naar Tomtom om te zetten gebruik ik de volgende methode:

 

eerst download ik:

http://www.geocaching.nl/maps/NLCaches.loc

 

Dan run ik de volgende batch-file.

 

rem WptConvert  /N1  Geocaching.ov2 NLCaches.loc
WptSplit	/N1  GeocachingT.ov2 GeocachingM.ov2 GeocachingU.ov2 GeocachingE.ov2 GeocachingR.ov2   NLCaches.loc

 

De programma's WptConvert en WptSplit zijn hier te downloaden.

 

Met het eerste programma wordt de file simpelweg geconverteerd. Met het tweede programma wordt het ook nog eens gefilterd naar type cache. Die laatste methode gebruik ik nu zelf.

 

Oh ja, de bijbehorende icoontjes heb ik hier geupload.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...