Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Naar aanleiding van een log op mijn cache NP Zuid-Kennemerland 1 kreeg ik vandaag onderstaande waarschuwing:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goededag meneer Nickels

Ik ben de boswachter in het NPZK en zie dat er een cach via de verkeerde kant is benaderd. Ik weet dat u in u beschrijving dit ook verteld hebt. Maar u ziet dat er toch nog mensen zijn die dat niet opvolgen. Ik hoop dat het bij deze inscident blijft. Zo niet dan zijn wij na overleg met u genoodzaak de cach te verwijderen.

Vriendelijke groeten

Ruud Maaskant

Boswachter PWN

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondanks dat in de cachebeschrijving in alarmerend rood aangegeven staat om de cache niet vanaf de verboden kant te benaderen vond een cacher het toch nodig om dit te doen. Blijkbaar was hij er nog trots op ook want het werd ook nog in zijn log vermeld met een sneer naar de beheerders.

Laat het een waarschuwing zijn voor ons als cachers om ons aan geldende regels te houden want je ziet dat we echt in de gaten gehouden worden door de natuurbeheerders.

m.v.g. Nico

Geplaatst

Ik zie dat het een cacher is met weinig founds. Misschien snapt-ie e.e.a. nog niet.

Stuur eens een mail naar deze cacher en leg uit wat de consequenties (cache archiveren) kunnen zijn van zijn manier van cachen.

Je kunt ook overwegen de log te verwijderen, maar als dat alles oplost? Je hebt al een boze mail (terecht) van de boswachter.

Geplaatst
Ik zie dat het een cacher is met weinig founds. Misschien snapt-ie e.e.a. nog niet.

Stuur eens een mail naar deze cacher en leg uit wat de consequenties (cache archiveren) kunnen zijn van zijn manier van cachen.

Je kunt ook overwegen de log te verwijderen, maar als dat alles oplost? Je hebt al een boze mail (terecht) van de boswachter.

Over de 1000 founds en lid sinds 2006 is niet iemand met weinig founds en of een newbee.

Lees de logs maar eens verder door die waar jij op doeld schrijft niet dat ze via de verkeerde kant is gekomen.

Het zijn dus ook de doorgewinterde die niet goed lezen of het gemak nemen.

Linda

Geplaatst

Uiteraard heb ik een mail gestuurd naar de betreffende cacher. De log nu nog verwijderen is misschien toch wel beter maar wil hem eigenlijk even laten staan als voorbeeld hoe het niet moet. Kwaad is toch al geschied.

Geplaatst (bewerkt)
Naar aanleiding van een log op mijn cache NP Zuid-Kennemerland 1 kreeg ik vandaag onderstaande waarschuwing:

Hoe zit dat met een bordje dan? Hier nog een cacher:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...e9-8a7eaca53afb

Lekker wandelingetje leek te eindigen bij een bordje met vervelende teksten.. Verboden toegang.. We hebben het maar genegeerd en na 80 meter gewoon pad konden we de cache gaan graaien. Maf was dat de cache vanaf de andere kant gezien niet in verboden gebied ligt.

bewerkt door Team Firefox
Geplaatst
ik wil niet zeuren, maar lees je zelf wel goed.................jolimama???

Ik heb de log door gestuurd, mijn antwoord ja ik lees goed.

er zijn dus twee logs een van iemand die verteld dat het bord verkeerd staat maar niet duidelijk dat ze via de foute kant gelopen zijn. En een ander van iemand die duidelijk vermeld dat hij schijt had aan het bod verboden toegang en zo maar 80m hoefde te lopen en de cache kon pakken deze heeft over de 1000 founds en lijkt mij eerder degene die het kwaad heeft geschied.

hoe dan ook we behoren ons aan de regels te houden. De cacher is al op de hoogte gesteld.

Laat dit niet uitlopen op een hekse jacht tegen newbees, wat in mijn ogen zeer onterecht is.

Iemand is fout geweest in mijn ogen was dat een oldy en dat maakt het niet meer of minder erg, er zijn gewoon brutale mensen.

Linda

Geplaatst

Doorgewinterd of niet...een verbod is een verbod! Waarschijnlijk liggen er in die 80 meter tussen de cache en het verbodsbord wel enkele zeldzame planten of vogelnesten. Overigens wel vreemd, want blijkbaar kan je vanaf de cache wel richting art 461 lopen zonder dat je weet in verboden gebied te lopen.

Aan de andere kant, nu je dit weet zou ik mijn cache ergens anders neerleggen! Of SBB vragen het pad zichtbaar te blokkeren met een paar bomen ofzo!

Geplaatst

Logs verwijderen heeft geen zin.

Want als hun naam in het logboekje staat, dan mogen ze volgens "de regels" van geocaching.com loggen.

Geplaatst

Over de 1000 founds en lid sinds 2006 is niet iemand met weinig founds en of een newbee.

Lees de logs maar eens verder door die waar jij op doeld schrijft niet dat ze via de verkeerde kant is gekomen.

Het zijn dus ook de doorgewinterde die niet goed lezen of het gemak nemen.

Linda

in bericht 1 staat een link naar een log en m.i. heeft die cacher nog geen 30 logs.

Geplaatst

Is het misschien verstandig(ik weet niet of het mogelijk is) om een tussenpunt te maken naar de cache toe zodat de cachers via het juiste pad naar de cache worden geleid? En ik zou de mail van de Boswachter bovenin de cache omschrijving zetten als zeer duidelijke waarschuwing.

Geplaatst

Hoe zit dat met een bordje dan? Hier nog een cacher:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...e9-8a7eaca53afb

Lekker wandelingetje leek te eindigen bij een bordje met vervelende teksten.. Verboden toegang.. We hebben het maar genegeerd en na 80 meter gewoon pad konden we de cache gaan graaien. Maf was dat de cache vanaf de andere kant gezien niet in verboden gebied ligt.

De cache is van 3 kanten te benaderen en van 1 kant niet (door inderdaad dit bordje). Waarschijnlijk ben je via de rode wandelroute gekomen die inderdaad het verboden pad kruist. Iets doorlopen en via een toegankelijk pad naar de cache was de oplossing geweest. Of het bordje er nu terecht staat of niet (wordt bepaald door PWN) we worden wel geacht dit op te volgen!

Geplaatst
Logs verwijderen heeft geen zin.

Want als hun naam in het logboekje staat, dan mogen ze volgens "de regels" van geocaching.com loggen.

Ook als hierbij aantoonbaar regels overschreden zijn?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...