Spring naar bijdragen

Klikken


zwiepjes

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

(...)maar met een die moet worden opgelost met geduld en veel klikken.

nu ben ik nieuwschierig hoe vaak je gemideld moet klikken om het coordinaat te krijgen.

 

(...)

 

Ik ben niet geduldig en hou niet van klikken, maar deze had ik vrij vlug in de vingers... ik had aan zo'n 5x keer gemiddeld genoeg (dus zonder valsspelen :blush: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stukje uit de broncode:

f%20%28counter%3D%3D101%29%20%7B%0D%0Aalert%28%22N%2052.00.000%20E%20006.00.000%20%21%

 

 

maar ook na een paar keer klikken de coord gekregen

bewerkt door dutchgoldwing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad heel gemakkelijk uit de bron te vissen. Wordt denk ik heel lastig om iets te maken wat niet simpel te kraken is.

 

Als je er een flash gevalletje van maakt wordt het al een stuk lastiger te decoderen
Kost het me 1 minuutje extra. Ook dit zou (voor mij) simpel te kraken zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je natuurlijk zou kunnen doen is het coordinaat uit verschillende sub-coordinaten op te bouwen. Of in hexadecimale waarde op te bouwen (maar dan moet je daar weer een vertaal-functie voor schrijven).

 

Of je maakt er een plaatje van dat getoond wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je natuurlijk zou kunnen doen is het coordinaat uit verschillende sub-coordinaten op te bouwen. Of in hexadecimale waarde op te bouwen (maar dan moet je daar weer een vertaal-functie voor schrijven).
Voor een beetje handig iemand is die beveiliging zo omzeild. Ik sla de bron lokaal op en met een kleine aanpassing toont hij me de gedecodeerde coordinaten.

 

Of je maakt er een plaatje van dat getoond wordt.
Hoef je alleen de link van het plaatje maar uit de bron te vissen. Biedt weinig extra bescherming.

 

 

Alle caches die ik tegengekomen ben en op deze manier "beveiligd" zijn heb ik tot nu toe binnen enkele minuten weten te kraken. Zodra je de manier van decoderen meestuurt in de broncode (als Flash/Javascript/HTML/...) is het (relatief simpel) kraakbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je natuurlijk zou kunnen doen is het coordinaat uit verschillende sub-coordinaten op te bouwen. Of in hexadecimale waarde op te bouwen (maar dan moet je daar weer een vertaal-functie voor schrijven).
Voor een beetje handig iemand is die beveiliging zo omzeild. Ik sla de bron lokaal op en met een kleine aanpassing toont hij me de gedecodeerde coordinaten.

 

Of je maakt er een plaatje van dat getoond wordt.
Hoef je alleen de link van het plaatje maar uit de bron te vissen. Biedt weinig extra bescherming.

 

 

Alle caches die ik tegengekomen ben en op deze manier "beveiligd" zijn heb ik tot nu toe binnen enkele minuten weten te kraken. Zodra je de manier van decoderen meestuurt in de broncode (als Flash/Javascript/HTML/...) is het (relatief simpel) kraakbaar

Ok, dan bouw je een client-server applicatie waarbij de client dus de pagina is en de server een simpel applicatietje dat de controlle van het getal dat de client naar hem opstuurt doet en aan de hand daarvan de client een message geeft die die op het scherm moet plaatsen.

 

Maar eerlijk gezegd lijkt me dat een beetje ver gezocht. Net als de hoeveelheid cachers die in no-time een hexa-decimaal getal weten te hacken (ik ga er niet van uit dat iedereen een techneut / programmeur is. Of zit ik hier mis :crybaby: )

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar eerlijk gezegd lijkt me dat een beetje ver gezocht. Net als de hoeveelheid cachers die in no-time een hexa-decimaal getal weten te hacken (ik ga er niet van uit dat iedereen een techneut / programmeur is. Of zit ik hier mis :crybaby: )
Mee eens. Ik wilde alleen aan de topic starter meegeven dat er een (toch relatief grote) groep zal zijn die weinig moeite heeft met dit soort puzzeltjes.

 

(Ook die client/server oplossing bevat een makkelijk uitbuitbare denkfout.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou heb je misschien mazzel dat niet iedereen de broncode kan lezen.

 

en je kan volgens mij ook niet met iedere browser de broncode bekijken.

 

het is wel leuk om zo te doen maar niet origineel meer.

 

maar een zijn meer caches copy's van elkaar (bijna clone)

 

al die sudoko's bv

 

gewoon erop zetten zou ik zeggen en maak je niet druk over de broncode

bewerkt door dutchgoldwing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Iedereen bedankt voor de reacties

De cache ligt bij kruimeldief.

Hoe ze het coördinaat vinden is niet zo belangrijk.

Als je nu een paar keer moet klikken of het bronbestand uitspit.

 

groetjes De Zwiepjes

 

PS dit draadje mag gesloten worden.

 

:thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Iedereen bedankt voor de reacties

De cache ligt bij kruimeldief.

Hoe ze het coördinaat vinden is niet zo belangrijk.

Als je nu een paar keer moet klikken of het bronbestand uitspit.

 

groetjes De Zwiepjes

 

PS dit draadje mag gesloten worden.

 

:thumbdown:

 

 

Bij deze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...