Spring naar bijdragen

Countrystatecounty


snif&snuitje

Aanbevolen berichten

Overigens heb je niet de laatste versie ik heb 7.5.2.12 het kan zijn dat er met een Patch een nieuw land ondersteund word.

 

Mijn GSAK zegt dat ik de laatste versie heb? Op de site gekeken maar kan geen nieuwere versie vinden!

Dat lijstje is wel leuk om te weten welke landen worden ondersteund maar ik kan daar niets mee.

Waarvandaan en hoe installeer ik meerdere landen in de map "locations"??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat je zou kunnen doen is de map states in Locations leeg maken (Delete of in een tijdelijke map plaatsen). Dan opnieuw GetCountry en Getstate laten lopen. Normaal zal dan GSAK de gegeven van de site moeten halen.

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens heb je niet de laatste versie ik heb 7.5.2.12 het kan zijn dat er met een Patch een nieuw land ondersteund word.

 

Vandaag is versie 7.5.2.14 online gekomen. Vanaf deze versie zit ondersteuning voor Oostenrijk wat betreft de functie GetCounty.

 

 

Wat je zou kunnen doen is de map states in Locations leeg maken (Delete of in een tijdelijke map plaatsen). Dan opnieuw GetCountry en Getstate laten lopen. Normaal zal dan GSAK de gegeven van de site moeten halen.

In de map Locations dienen wel de volgende bestanden te blijven staan, anders zal GSAK niet werken:

 

  • country.csv
  • county.csv
  • ctyabr.csv
  • state.csv
  • version.csv

De overige mappen in map Locations kunnen verwijderd worden. GSAK zal de benodigde gegevens dan inderdaad van de site halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens heb je niet de laatste versie ik heb 7.5.2.12 het kan zijn dat er met een Patch een nieuw land ondersteund word.

 

Vandaag is versie 7.5.2.14 online gekomen. Vanaf deze versie zit ondersteuning voor Oostenrijk wat betreft de functie GetCounty.

 

 

Wat je zou kunnen doen is de map states in Locations leeg maken (Delete of in een tijdelijke map plaatsen). Dan opnieuw GetCountry en Getstate laten lopen. Normaal zal dan GSAK de gegeven van de site moeten halen.

In de map Locations dienen wel de volgende bestanden te blijven staan, anders zal GSAK niet werken:

 

  • country.csv
  • county.csv
  • ctyabr.csv
  • state.csv
  • version.csv

De overige mappen in map Locations kunnen verwijderd worden. GSAK zal de benodigde gegevens dan inderdaad van de site halen.

 

GSAK geupdate naar laatste versie, komen geen landen bij in locations!

Heb de mappen verwijderd uit "locations". Macro "CountryStateCounty" gestart, haalt alleen Ned en Deu binnen. Wel erg vreemd als er veel meer landen zijn. Kan de macro's GetCountry en GetState niet vinden om te proberen!! Waar staan die???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip> Macro "CountryStateCounty" gestart, haalt alleen Ned en Deu binnen. Wel erg vreemd als er veel meer landen zijn. </knip>

De macro haalt alleen de polygoonbestanden binnen van landen die in de database staan. Dus als je voor de verschillende landen, verschillende databases hebt, dien je voor elke database de macro te draaien.

 

<knip>Kan de macro's GetCountry en GetState niet vinden om te proberen!! Waar staan die???</knip>

GetCountry & GetState zijn commando's die in een macro gebruikt worden. Klik op een linkje voor een uitleg over het gebruik van deze functies. In deze uitleg staat ook een voorbeeld van hoe deze functie gebruikt kan worden.

 

In de macro CountryStateCountry, worden deze commando's ook gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>Kan de macro's GetCountry en GetState niet vinden om te proberen!! Waar staan die???</knip>

GetCountry & GetState zijn commando's die in een macro gebruikt worden. Klik op een linkje voor een uitleg over het gebruik van deze functies. In deze uitleg staat ook een voorbeeld van hoe deze functie gebruikt kan worden.

 

In de macro CountryStateCountry, worden deze commando's ook gebruikt.

 

Heb GetState en GetCountry macro's gemaakt en gedraait, er gebeurt niets in mij locations-map.

Ik snap er niets van!

Wat gaat er nu fout??

Waarom haalt hij niet alle landen die op internet staan??

Moet er in die macro geen link staan naar de plaats waar die files staan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom haalt hij niet alle landen die op internet staan??

Alleen de landen waarvoor ondersteuning is en die in de geselecteerde database staan, worden gedownload. Dus als er in de database alleen maar caches uit Nederland staan, zal GSAK alleen van Nederland de polygoonbestanden gaan downloaden en niet van de overige landen die worden ondersteund.

 

Moet er in die macro geen link staan naar de plaats waar die files staan??

Er hoeft geen link naar de locatie van de bestanden te staan in de macro. De locatie is in GSAK 'ingebakken'.

 

Ik snap er niets van!

Wat gaat er nu fout??

Ik heb ook geen idee wat er verder fout zou kunnen gaan. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom haalt hij niet alle landen die op internet staan??

Alleen de landen waarvoor ondersteuning is en die in de geselecteerde database staan, worden gedownload. Dus als er in de database alleen maar caches uit Nederland staan, zal GSAK alleen van Nederland de polygoonbestanden gaan downloaden en niet van de overige landen die worden ondersteund.

 

Kijk, nu snap ik waarom alleen Ned, Deu, en GB gedownload wordt. Die heb ik in mijn database staan. Ik heb Fr ook maar wordt nog niet ondersteund.

Bedankt voorzover, het werkt dus wel :dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik gebruik GSAK versie 7.5.1.28 met daarin kaarten van Nederland, Duitsland en Tsjechië.

Nu probeer ik met de macro FindStatGen een overzicht te maken van door mij gevonden caches.

Eerst heb ik de macro CountyStateCounty gedraaid en de macro GetState.

Als FindStatGen aangemaakt wordt krijg ik de volgende melding:

"you have a unregonized Czech Republic Sate name in your database"

Vervolgens krijg ik een kaart van Tsjechië in beeld met daarboven vermeld:

"Èeská republika - 3 finds in 2 Krajích"

Het gaat om de states: Kralovehradecky en Liberecky

In de datamap van GSAK onder locations/states/cze staan ze wel vermeld.

In de kaart van Tsjechë staan wel de states getekend.

Er worden echter geen gevonden caches in de kaart weergegeven.

 

Weet iemand wat hier fout gaat en wat er aan te doen is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de Laatste kaart van dit land. Ook zou je de state informatie op Nil kunnen zetten en dan de macro nog een keer kunnen draaien. Zorg dat je de Laatste Patch hebt van GSAK. http://gsak.net/board/index.php?showtopic=11034

 

Welke versie van Finstatgen gebruik je?

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem met de weergave van de kaart van Tsjechië heb ik inmiddels gevonden.

Alle updates zijn toegepast. Nu GSAK versie 7.5.2.16 de laatste kaarten enz.

 

Waar het om gaat is het volgende:

In de MAP macro's staat een DAT-bestand genaamd FindStatGenMapCzech

Als je dit opent met het kladblok zie je:

<data> Varname=$NameStates

PH =Praha,ST =Støedoèeský,JC =Jihoèeský,PL =Plzeòský,KV =Karlovarský,

UL =Ústecký,LB =Liberecký,HK =Královehradecký,PA =Pardubický,

VY =Vysoèina,JM =Jihomoravský,OL =Olomoucký,MS =Moravskoslezský,ZL =Zlínský,

NN =Nil,

<enddata>

Als je nu in GSAK de macro met $updated = GetState("s") draait om de kolom State aan te passen, worden bij mij de volgende states in Tsjechië geplaatst:

Kralovehradecky en Liberecky

Zie nu het kleine verschil in accenten op de letters. Daar gaat het dus mis.

Deze accenten kan ik aanpassen in de GSAK database en dan werkt alles naar behoren.

 

Iedere keer als er een update van de GSAK database gemaakt wordt zijn die accenten weer weg en moet ik ze weer opnieuw aanpassen.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...