Spring naar bijdragen

Nieuw soort cache; Jullie mening graag!


elsinga

Aanbevolen berichten

De 12 Provinciën is bedoeld om mensen te stimuleren eens in een andere regio op zoek te gaan. Niks meer, niks minder. En dat mag beloond worden, want als ik uit Friesland naar Limboland ga speciaal om te cachen, dan spreekt daar wel wat uit (hoop ik).

 

Ok, in eerdere reacties is aangegeven waarom het (wellicht) niet zo'n goed idee zou zijn. Wat ik erg goed vind, is dat je op deze manier pijlt of er behoefte aan is.

Ps. in 12 provincien caches [b:post_uid0]plaatsen[/b:post_uid0] lijkt me reden genoeg om 1 cache te mogen loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben echt voor vrijheid blijheid!!

 

Natuurlijk mag er wat kwaliteit verlangt worden, maar door mensen de vrije hand te geven krijg je hele originele en artisitieke (en leuk om te vinden) caches.

 

Wie zijn wij om te zeggen dat dat niet mag!

 

Dat er artistieke caches ontstaan, is natuurlijk alleen maar toe te juichen. Dat mag niet worden ingedamd door beperkingen. Toch ben ik van mening dat er voor iedere cache een bepaalde minimale inspanning moet worden geleverd.

 

Over hoe deze regulatie praktisch in te vullen, is een andere discussie. Maar kennelijk reguleert geocaching.com al volgens zekere plaatsingsnormen, aangezien er vragen werden gesteld over 12 provincien.

Lijkt me een goede gang van zaken.

 

Hier (en in de logs) discussieren over het wel en wee van caches werkt ook allen maar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

!

Hier (en in de logs) discussieren over het wel en wee van caches werkt ook allen maar mee.
Ja inderdaad,

 

maar ik zou wel over kwaliteit willen spreken ipv inspanning!

Ik kan me voorstellen dat "cache me dan als je kan" (geel bussie) weinig inspaning heeft gekost maar wel een cache heeft neergezet die heel origineel is. (net zoals speed trap)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ik zou wel over kwaliteit willen spreken ipv inspanning!

Ik kan me voorstellen dat "cache me dan als je kan" (geel bussie) weinig inspaning heeft gekost maar wel een cache heeft neergezet die heel origineel is. (net zoals speed trap)

 

Ik bedoel met inspanning de inspanning die je als hunter moet leveren, niet als maker.

Genoemde caches kostten de hunter toch zeker voldoende inspanning. (Alhoewel je tegenwoordig om het minste of geringste al geflists wordt...  ) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ps. in 12 provincien caches plaatsen lijkt me reden genoeg om 1 cache te mogen loggen.

lijkt mij weer een minder goede ontwikkeling omdat het erg moeilijk is om in iedere provincie een interessante cache neer te leggen. je kent er de omgeving niet, weet de mooie plekken niet te vinden enz.enz. ben bang dat er mensen zijn die zich er dan gemakkelijk van afmaken en saaie oninteressante caches gaan neerleggen. Vindt ik nu al met sommige caches dat mensen zich er erg makkelijk vanaf gemaakt hebben, en dan gaat het nog maar om 1 cache ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307

hmmmm... eigenlijk sta ik een beetje in tweestrijd. Volgens mij hebben Lara en ik namelijk in alle 12 wel wat gevonden. Nu is de vraag of we wel achter dit idee staan....

 

Het is natuurlijk een leuk idee maar ik heb er een beetje moeite mee dat je de mensen laat zoeken naar caches van iemand anders.

 

Misschien een verhelderende discussie op het event??

 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk een leuk idee maar ik heb er een beetje moeite mee dat je de mensen laat zoeken naar caches van iemand anders.

natuurlijk gaat het om caches van een ander.. ik heb namelijk geen caches in alle provincies... en dat zal ook wel niks worden ook. :D

 

De cache is een soort ere-medaille, voor de die-hard cachers. En ze mogen tenslotte zelf kiezen welke caches, dus ik leg ze niks op.

 

Maar, bij goed weer (ik moet aan de kids denken), ben je 9 mei van harte welkom om 9 uur bij de Elfstedentocht. Kunnen we er even over praten.

 

Bovendien geocache.com moet 'm ook nog maar goedkeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik blijf bij mijn standpunt. Sterker nog, na het lezen van de diverse kanttekeningen van anderen wordt mijn "NEE" alleen nog maar versterkt.

 

Daarbij vind ik dat de cacheplaatser ook een bepaalde inspanning moet plegen tot het ontplooien van een mooie, degelijke, leuke etc. cache. Buiten het feit dat een omgeving mooi kan zijn, kan ik diep respect hebben voor sommige cacheplaatsers. De nauwkaurigheid, de verzorgdheid etc. waarmee een cache is gemaakt, daar hebben wij het nog wel eens over tijdens het wandelen. Dat is ook de reden dat ik zelf nog geen cache geplaatst heb. Ik wil eerst voldoende ervaring op doen, zodat ik  - althans de hoop ik dan -  ook een cache plaats waarvan de meningen zo goed als allemaal positief zijn. Dat geeft ook een stuk voldoening en dat kan ik helaas niet zeggen van de cache die je in gedachten hebt. Het zou anders zijn, wanneer je zelf in elke provincie een cache zou plaatsen; daar zou ik wel een enorme bewondering voor hebben. [b:post_uid0][u:post_uid0]Een die-hard cache-plaatser ![/u:post_uid0][/b:post_uid0]  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou anders zijn, wanneer je zelf in elke provincie een cache zou plaatsen; daar zou ik wel een enorme bewondering voor hebben.

Dat snap ik.

 

Alleen: het idee kan ook origineel zijn. Zo zijn er verschillende virtuele caches die erg origineel zijn, maar geen echte inspanning vereisen die jij kennelijk graag ziet. En ook een aantal die wel aardig zijn, maar weinig hebben (>Flits:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heerlijk vind ik het, om gewapend met schepje en prikstok, in een mooi (of interessant) gebied rond te struinen op een ingewikkelde zoektocht naar de cache.

om vervolgens, na het vinden, wat spulletjes te ruilen en voldaan naar de volgende cache of naar huis te gaan.

 

ik heb tot nu toe nog nooit naar een virtuele cache gezocht.

het leek me maar een schimmig gedoe.

 

de discussie maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig.

kan iemand me een echt goeie virtuele aanraden ?

ik weet wel, smaken verschillen en zijn persoonlijk, maar als m'n eerste virtuele saai en oninteressant is, dan word ik alleen maar gesterkt in m'n vooroordeel.

 

bedankt alvast.

 

grtn. koos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet zo'n fan van virtuele caches, of heel ingewikkelde andere creatieve zaken. Ik ben het meest gecharmeerd van creatieve lokaties, waar dan wel minstens een logboekje met potlood moet liggen. Ik geef het toe; er is in ruim 30 jaar niet zo veel veranderd in mij op dit punt; spiegeltjes en kralen, liefst in een schatkist. Wat mij betreft dus graag gewone caches, multicaches en eventcaches dus. Misschien raak ik nog eens geboeid door hitchhikers en travel bugs, wie weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Virtuele caches spreken mij ook niet echt aan, er moet wel iets te vinden zijn. Jouw idee-cache doet me een beetje denken aan 12 steden, 13 ongemakken, waarbij je 12 specifieke caches moet vinden om de code voor de 13e te verzamelen. Dat vind ik wel weer leuk, en stimuleert mij ook om eens op een andere plaats te gaan cachen (België, Duitsland, etc.)

 

Stephan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je vroeg zelf om onze mening en die heb ik je nu in ieder geval gegeven  :D

Waarvoor dank, allemaal!  :( Overgiens is de discussie nu overbodig, geocaching.com heeft de cache gearchiveerd.  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan iemand me een echt goeie virtuele aanraden ?

 

Ik ben een fan van virtuele caches waarbij de coordinaten aan een bepaalde mathematische regel moeten voldoen. Een overzicht van dit soort caches kun je vinden op: http://www.brillig.com/geocaching/special.shtml

 

Sommige kun je vinden binnen 100m van je huis. Voor andere moet je meer werk doen. Vooral het feit dat je ergens willekeurig terecht komt, vind ik boeiend. Zo vond ik de dichtsbijzijnde Product of parts net een paar meter in de sloot bij mijn huis. Toch maar naar een ander punt gegaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...