Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb enige tijd na zitten denken (jaja!) over hoe ik mijn cache zou gaan maken. Ik zie verschillende Tupperware-parties voor me waar ik als enige kerel doosjes koop voor mijn hobby... Dubieus. Ook bij de Blokker staat 't duf met van die namaak dingen en eenmaal bij de kassa is er altijd een huisvrouw die uitlegt dat Tupperware toch echt het beste is...

Een legerdump leek me ook een leuk idee, maar die munitiekisten zijn niet waterdicht, dus no-go!

Nee, ik heb iets veel beters gevonden en dat moet anderen ook lukken: een elektriciteitskast. Deze zijn heel vaak waterdicht, solide en afsluitbaar. De sleutel kun je fixeren in het slot en als het een standaard sleutel is voor die kasten, dan kun je m met een platte schroevendraaier ook openen.

Die kasten vind je vast bij de lokale elektro-boer die oude installaties meeneemt. Ik heb die van mij van een ziekenhuis gekregen en hij ligt nu in de grond.

Oh ja, misschien geen slecht idee: verstop je cache eerst een week of twee en kijk of mensen er per ongeluk in zijn geweest. Voordat je een logboek van 15 euro erin legt...

Succes!

Thijzer

Geplaatst

Hmmm, dat nadenken is nooit verkeerd. ;) Tja waarom ook niet een electriciteitskast gebruiken. Ik denk dat ik me de soort wel voor de geest kan halen. Het doet me wel aan werken denken... Moet je natuurlijk wel geocachers hebben die in ieder geval een grote schroevedraaier meenemen. Maar neem van mij aan, ook zo'n kast hoeft niet echt waterdicht te zijn. Ik heb ze tenminste wel eens vol water meegemaakt.

Ook een munitiekistje of tuppewaredoos hoeven niet specifiek NIET waterdicht zijn. De tijd maakt bijna alles gevoelig voor vocht.

En.... een logboekje van 15 euro is meestal zo'n boekje met watervast papier, die heb je in een waterdichte cache eigenlijk niet nodig. Ik heb ze zelf ook maar een notitieboekje van 75 cent doet het net zo goed .

GRTZ

Kruimeldief :dribble:

Een man denkt pas aan een dineetje bij kaarslicht als er een electriciteitsstoring is.

Geplaatst

Ik heb onlangs in de dump 2 minutiekisten gekocht die absoluut waterdicht zijn. En dit voor slechts € 5.-- per stuk.

Heb ook de cache "Schateiländ" bij Giethoorn (overigens het aanraden waard) gevonden en deze minutiekist lag op dat moment al 1.5 maand onder water en was absoluut droog. En de prijs lijkt me zeker gunstiger dan een tupperware doos. Hoef je ook niet meer naar die tupperware avondjes :dribble: .

Geplaatst

In de plaatselijke frietkraam zijn hier emmers met deksel (mayo en ketchup) af te halen. Dat werk ook goed als je geen prikcache weg legt.

Gr. Danny :dribble:

Geplaatst

Wij gebruiken momenteel nog de zogenaamde zuurkoolvaatjes in allerlei maten. Dat zijn die wiltte tonnen met rode deksels. Als er iets waterdicht is zijn die dingen het wel ;) Maar ze zijn nogal prijzig (€ 17,50 voor 2 liter inhoud)

De enige reden dat wij geen munitieboxen gebruiken is dat ik er gewoon niet aan kan komen hier in de buurt.

GRTZ

Kruimeldief :dribble:

Vroegah moest je kogels zelf kopen. Nu worden ze met de post bezorgd.

Geplaatst

Maar bedenk wel dat zelfs de allerbeste super-waterdichte doos niet helpt om de inhoud droog te houden als een paar cachers in stromende regen de zaak uitpakken, uitstallen en natgeregend weer terug leggen :dribble:

En als ze dan nog wat pepernoten en schuimpjes er los bij doen dan heeft een paar weken later een volgende vinder een probleempje ;)

Geplaatst
Maar bedenk wel dat zelfs de allerbeste super-waterdichte doos niet helpt om de inhoud droog te houden als een paar cachers in stromende regen de zaak uitpakken, uitstallen en natgeregend weer terug leggen :xmas:

En als ze dan nog wat pepernoten en schuimpjes er los bij doen dan heeft een paar weken later een volgende vinder een probleempje :xmas:

Exact Prof, dat is denk ik ook het grote probleem van die cachedozen waarvan men dacht dat ze waterdicht waren ;) Een enkele cache die ik gevonden heb was verzopen, meestal valt het wel mee. Het kan zelfs zweet zijn....

En wie legt er nu in Godsnaam schuimpjes in een cache? Kan er geen duurder, vochtvrije snoepgoed af? ;)

GRTZ

Kruimeldief :dribble:Beter een jonge muts dan een ouwe doos.

Geplaatst
De enige reden dat wij geen munitieboxen gebruiken is dat ik er gewoon niet aan kan komen hier in de buurt.

Kijk in de Gele Gids en zie dat er in Nieuw-Weerdinge een dumpzaak zit (vledderstraat of zo). Ik kocht er vorige week 2 kleine (€ 3,50) en 1 grote (€5,00) ammokistjes in goede konditie. Maar: Bel hem eerst even op en neem je videokamera mee want hij heeft al zijn spullen op een grote berg in de schuur geDUMPt en moet er als een mol doorheen graven!

:dribble: Ja, je leest het goed...

Geplaatst

Ik gebruik voor al mijn caches de "Belgische munitiekistjes". Je kan ze vinden op de Belgische goodiesshop.

Ze zijn zwart gespoten en er staat op wat het juist zijn (officiële speelstukken). De prijs is ook heel aanvaardbaar...

Bestellen maar. :dribble:

Geplaatst

@Geodoc:

Gele gids. Hmm, weet je dat gaat bij mij samen met de telefoonboeken altijd diect na ontvangst naar het oud papier. Maar ja, op internet kun je het ook vinden natuurlijk. Ik zit altijd naar dumpshops online te zoeken ;) Videocamera meenemen om als een mol door de berg heen te wroeten? Had je me beter dat kunnen vragen toen jij er doorheen kroop. Hahahaha. Ik film wel en jij wroet maar. Dat had ik wel eens willen zien. Leuk om zoiets als een uitvergrote foto ergens aan de muur te hangen. Doc als mol.

Ik zal eens zien wanneer ik zin heb in wroeten :xmas:

@PeKa:

Ik heb ff op de site gekeken en het zijn leuke kistjes. Al mooi aangepast met de tekst. Is misschien ook een idee voor de Nederlandse shop. Ik woon helaas een ietsie te ver af van de Belgische grens en zodoende zie ik me ook niet naar jullie event komen :xmas:. Buiten het feit om dat de Fee visite krijgt omdat ze de volgende dag een compleet jaar ouder wordt :dribble:

GRTZ

Kruimeldief

Geplaatst

Kruimel

je kan natuurlijk een aantal kistjes laten meebrengen van het event, he !! :ph34r:

't Is maar een gedacht...

groetjes

PeKa

• 2 months later...
Geplaatst

Bij Baco in IJmuiden.

Ze hebben veel medische goederen (o.a. tandarts peuter-dingen) waaronder opvouwbare infuushouder (=prikstok) en heel fraaie verbanddoosjes die ideaal zijn als niet te grote cache-doos. Ik spreek uit ervaring (caches: Biertje, Hold Your Horses, Tuf-Tuf).

Ze hebben ook ammo kisten en die staan niet op hun webpage http://www.baco-army-goods.nl/

Alles echt niet duur.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...