Team Krabbegat Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Al word ik wel bij als ik een apart verstopte cache vind. Kost dan wel wat meer moeite om hem te maken, maar de verbzaing bij cachers is ook vaak leuk ;-). Ben al aardige leuke tegen gekomen. Van houd, pvc. Hoe creatiever hoe leuker hoor naar mijn mening!!!
gpsgek Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Even een oude discussie weer opnieuw opgepikt.Wij waren vandaag namelijk bij zo'n kluswinkel om eens te kijken naar de onderdelen die je nodig hebt om zo'n mooie pvc-container te maken. Dan heb je dus een stuk buis nodig, een sluitende dop en een dop met schroefdraad. Nu hebben we wat restanten buis op de kop getikt met een doorsnede van 125 mm. Dus hebben we ook naar die maten onderdelen gekeken. Maar wel vergeleken met 110 mm omdat dat ook een goede pvc-container zou opleveren. Zou je de buis er nog bij moeten kopen, ben je daar 25 tot 30 euro voor kwijt en heb je 4 meter. Daar kun je dan wel heel wat caches van maken Voor beide doppen samen ben je dan 6,50 tot 8,50 euro kwijt. Dan komt er nog een potje lijm bij ( € 4,-) en waarschijnlijk ook nog wat verf. Om zo'n mooie pvc-container ben je dus al snel zo'n 10 tot 12 euro kwijt. Wat betaal je voor een munitiekist? 3,50 voor een kleinere en 4,50 voor een grotere. En dan ben je meteen klaar. Doe mij dus maar een munitiekist. Maar we zijn ook aan het experimenteren met de glazen potten. Die zijn het goedkoopst. Ik wil nog even bij een horeca bedrijf gaan informeren of ze een paar grote potten voor ons hebben. Gratis dus Tja, een cache leggen kost natuurlijk wat geld. Ik begrijp dat het voor de één wat meer mag kosten als voor de ander; het leukste is natuurlijk een originele bergmethode voor zo min mogelijk geld. PVC is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een hele mooie! Glazen potten gaan snel stuk (hebben we ervaring mee helaas). Wat ook erg handig kan zijn; stalen blikken met eventueel een kleinere binnenpot zoals babyvoedingblikken of afslankpoederblikken. Maar ja, als je beide stadia al gepasseerd bent wordt dat lastig Maar natuurlijk blijft een munitiekist het beste. Kosten soms ook maar € 2,50 Glazen potten zijn prima geschikt. Als "Paradijselijke Geocacher" heb ik ooit ja gezegd op de regel "Je in woord en geschrift sympathiseert met al wat cache-paradijs Delft is.", bij dat cache-paradijs horen ook de ontelbare hoeveelheid Carrotte-potten, hetzij mèt oude sok, hetzij zonder oude sok. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een kapotte Carrotte-pot aantrof. Wel is het verstandig om het logrolletje/boekje in een glazen pot waterdicht op te bergen. Bijvoorbeeld in een micro of een afsluitbaar zakje. Stalen blikken daarintegen gaan juist snel lekken. Wanneer de bus één keer niet goed dicht is gedraaid, zal er water in de bus komen en zal de bus van binnenuit gaan lekken. Daarbij denk ik nog niet aan de bussen waarvan de deksels uberhaupt al "lam" gedraaid zijn, of bussen die zonder dat ze van binnen nat zijn al roesten.
Ruud4d Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Tja, een cache leggen kost natuurlijk wat geld. Ik begrijp dat het voor de één wat meer mag kosten als voor de ander; het leukste is natuurlijk een originele bergmethode voor zo min mogelijk geld. PVC is niet de goedkoopste oplossing, maar wel een hele mooie! In het begin heb ik het allemaal wat geld laten kosten. Behoorlijk wat geld zelfs. In een startcache gingen goodies die waardes hadden van 3,- of 4,- euro. Binnen de kortste keren was het een Mac-zooitje. Of de cache wordt geript: alles weg. En hier in Roermond zijn de laatste tijd aardig wat cacheboxen verdwenen. De laatste rip betrof echter allen het logboekje met potlood en slijper. Heel vreemd. Daarom denk ik eigenlijk dat het geen echte rip is geweest. Maar wat ik met mijn verhaal zeggen wilde, is dat je voor de prijs van één zo'n mooie pvc-cache wel 2 tot 3 ammoboxen kunt kopen. Hoe je je container verder verbergt, laat ik hier buiten beschouwing. Stel dat hij bijvoorbeeld in een mooi vogelhuisje verstopt wordt, dan zou een bak van de chinees ook volstaan. Maar leg zo'n doosje niet in/op de grond. Hij is niet waterdicht dus de inhoud zal hoe dan ook vochtig worden (zeker het papieren logboek) en hij is niet bestand tegen een prikstok. Maar het vogelhuisje heeft dan wel al weer een paar centen gekost
Team Professor X Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 De Carotte-pot is dat een weckpot? Die zijn namelijk dikwandig en kunnen inderdaad tegen een stootje. Zelfs hebben we twee potten van melkpoeder uitgezet en die zijn kwetsbaarder. Tenzij ze in een huisje staan Blikken kunnen gaan roesten tenzij je ze verft. De oplossing van twee in één is nog beter i.v.m. dat eeuwige vochtprobleem. Munitiekisten en vochtdicht afsluitbare potten en trommels (rubberrandje) zijn gewoon het beste. En je cache droog verstoppen is het allerbeste
gpsgek Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Maar het vogelhuisje heeft dan wel al weer een paar centen gekost Maar, het vogelhuisje mag er wel zijn.... De Carotte-pot is dat een weckpot? Die zijn namelijk dikwandig en kunnen inderdaad tegen een stootje. Zelfs hebben we twee potten van melkpoeder uitgezet en die zijn kwetsbaarder. Tenzij ze in een huisje staanBlikken kunnen gaan roesten tenzij je ze verft. De oplossing van twee in één is nog beter i.v.m. dat eeuwige vochtprobleem. Munitiekisten en vochtdicht afsluitbare potten en trommels (rubberrandje) zijn gewoon het beste. En je cache droog verstoppen is het allerbeste Nee, een carotte-pot is een volgens de begrippenlijst: Cache bestaand uit glazen pot met daarin een canister met daarin een loglijst. De pot kan een kleine TB bevatten. Door de dubbele islolatie blijft de loglijst droog. En zo is het!
Boswijk Posse Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Ook in USA kunnen ze wel lachen om een mooie PVC pijp. Linkje hierrrrr
Aanbevolen berichten