Inter Ceptor Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 Hallo allemaal, Sinds kort in het bezit van een Oregon 400t en heb nog niet alle opties onder de knie. Vooral het paperless cachen is erg makkelijk. Nu de vraag: wat is de makkelijkste manier om de caches (met complete beschrijving) in de Oregon te krijgen? Blijft dit met G.S.A.K. of kan dit op een andere makkelijke manier? Voorbeeld: ik ga in een omgeving wandelen en wil een aantal caches in een straal van 10 km meenemen. Ik wil de paperless functie van de Oregon uiteraard gebruiken en geen aparte PocketPC meenemen voor de beschrijvingen. Hoe doe ik dit het snelste?
Mars Express Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 Hallo allemaal, Sinds kort in het bezit van een Oregon 400t en heb nog niet alle opties onder de knie. Vooral het paperless cachen is erg makkelijk. Nu de vraag: wat is de makkelijkste manier om de caches (met complete beschrijving) in de Oregon te krijgen? Blijft dit met G.S.A.K. of kan dit op een andere makkelijke manier? Voorbeeld: ik ga in een omgeving wandelen en wil een aantal caches in een straal van 10 km meenemen. Ik wil de paperless functie van de Oregon uiteraard gebruiken en geen aparte PocketPC meenemen voor de beschrijvingen. Hoe doe ik dit het snelste? Je kan een pocket query van geocaching.com (de .gpx file) direct naar de de folder \Garmin\GPX op je Colorado/Oregon kopieren. Overigens heeft de nieuwste versie van GSAK (7.5) nu ingebouwde support voor de Oregon en Colorado
Team Grasspy Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 Hallo Ik heb ook een oregon. Ik maak altijd gebruik van gsak. Als we in een andere omgeving gaan cachen, stel ik dat als home coordinaat in binnen gsak. Ik heb diverse filters gemaakt binnen gsak met diverse stralen rondom het home coordinaat. Ik leg dan dat filter over de database en je krijgt alle caches binnen die straal rondom het ingestelde coordinaat. Door deze caches te exporteren naar een GPX bestand heb je deze caches bij je. De oregon kan tot 2000 caches aan in een gpx bestand. Wat ik tegenwoordig ook altijd doe is de coordinaten van mysteries (die opgelost zijn) als gecorrigeerd waypoint opgeven in gsak. Zo heb je die ook altijd goed bij je. Overigens het lopen van multi's blijft toch lastig zonder een beschrijving erbij. Hiervoor nemen we toch vaak een papieren beschrijving mee. Maar voor alle andere eigenlijk niet meer. Ik hoop dat je er iets mee kan.
Mars Express Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 Hallo Ik heb ook een oregon. Ik maak altijd gebruik van gsak. Als we in een andere omgeving gaan cachen, stel ik dat als home coordinaat in binnen gsak. Ik heb diverse filters gemaakt binnen gsak met diverse stralen rondom het home coordinaat. Ik leg dan dat filter over de database en je krijgt alle caches binnen die straal rondom het ingestelde coordinaat. Door deze caches te exporteren naar een GPX bestand heb je deze caches bij je. De oregon kan tot 2000 caches aan in een gpx bestand. Wat ik tegenwoordig ook altijd doe is de coordinaten van mysteries (die opgelost zijn) als gecorrigeerd waypoint opgeven in gsak. Zo heb je die ook altijd goed bij je. Overigens het lopen van multi's blijft toch lastig zonder een beschrijving erbij. Hiervoor nemen we toch vaak een papieren beschrijving mee. Maar voor alle andere eigenlijk niet meer. Ik hoop dat je er iets mee kan. Als je ze exporteert als .poi met de macro van Pilotsnipes dan kan je je hele database er wel in stoppen. Inclusief beschrijvingen en corrected coordinates... btw, bij Tools, Options, Locations kan je meerdere locaties instellen - dan hoef je niet je Home coordinaat te wijzigen.
Team Grasspy Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 Hallo Ik bedoelde inderdaad de locations mogelijkheid. Deze gebruik ik ook altijd. De optie van het exporteren in poi formaat niet. Ga ik eens testen.
D_Jakke Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 Als je ze exporteert als .poi met de macro van Pilotsnipes dan kan je je hele database er wel in stoppen. Inclusief beschrijvingen en corrected coordinates... btw, bij Tools, Options, Locations kan je meerdere locaties instellen - dan hoef je niet je Home coordinaat te wijzigen. Dan heb je wel allemaal dezelfde icoontjes voor traditional multi enz ik heb vandaag zon 5000 caches als poi op men oregon gezet,wel niet met de hele beschrijving (vind het niet handig om dit op de oregon te doen) Heb dit via gsak gedaan en voor elk type cache zen eigen symbooltje Dus neem steeds de pda ook mee met de html files voor alle poi's :-)
Mars Express Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 Als je ze exporteert als .poi met de macro van Pilotsnipes dan kan je je hele database er wel in stoppen. Inclusief beschrijvingen en corrected coordinates... btw, bij Tools, Options, Locations kan je meerdere locaties instellen - dan hoef je niet je Home coordinaat te wijzigen. Dan heb je wel allemaal dezelfde icoontjes voor traditional multi enz ik heb vandaag zon 5000 caches als poi op men oregon gezet,wel niet met de hele beschrijving (vind het niet handig om dit op de oregon te doen) Heb dit via gsak gedaan en voor elk type cache zen eigen symbooltje Dus neem steeds de pda ook mee met de html files voor alle poi's :-) Ja Jakke, dat is wel zo. Er is nog een macro die verder borduurt op de macro van Pilotsnipes, en die geeft dacht ik wel icoontjes. Op een pda-tje leest het wel wat makkelijker ja, maar een multi doe ik toch nog steeds liever van een papiertje. Kan je ook meteen wat op schrijven De .poi icoontjes zie je trouwens sowieso pas als je op 80m inzoomt, maar met dat .poi gedoe heb je wèl alle info bij je. Oja, allebei kan ook. Gewoon alle caches van nl of be (of beide) in een poi database zodat je altijd alles bij je hebt voor het geval dat. Van het gebied waar je voorbereid gaat cachen, ff snel de boel als geocaches inladen. Allemaal met GSAK natuurlijk ;-)
D_Jakke Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 De .poi icoontjes zie je trouwens sowieso pas als je op 80m inzoomt, maar met dat .poi gedoe heb je wèl alle info bij je For custom POIs select Main Menu>Setup>Map>Advanced Map Setup>Zoom Levels>User Waypoints><n> Miles, where <n> is the zoom level below which you want custom POIs to show up. Note this setting will also change the Zoom Level where you can see waypoints. ik heb de mijn dus ingesteld dat ik ze al op 3Km zie :-)
Mars Express Geplaatst 21 januari 2009 Geplaatst 21 januari 2009 De .poi icoontjes zie je trouwens sowieso pas als je op 80m inzoomt, maar met dat .poi gedoe heb je wèl alle info bij je For custom POIs select Main Menu>Setup>Map>Advanced Map Setup>Zoom Levels>User Waypoints><n> Miles, where <n> is the zoom level below which you want custom POIs to show up. Note this setting will also change the Zoom Level where you can see waypoints. ik heb de mijn dus ingesteld dat ik ze al op 3Km zie :-) aha ja tuurlijk, handig! jammer dat het bij de Nuvi niet kan.
Inter Ceptor Geplaatst 22 januari 2009 Auteur Geplaatst 22 januari 2009 Oké, Ik had een simpel antwoord verwacht, maar de antwoorden geven meerdere oplossingen voor mijn vraag. Super! Ik ga hier zéker mee aan de slag en ga de mogelijkheden uitproberen Bedankt voor de info tot zover...
buxx Geplaatst 26 januari 2009 Geplaatst 26 januari 2009 Ik heb een MAc en kan dus geen gsak gebruiken, helaas, want het is behoorlijk krachtig geloof ik. Maar goed, nu heb ik het men een premium account geprobeerd om alle informatie van een cache in de Oregon te laden, maar dan mis ik dus heel wat. De plaatje, eventuele tabellen maar ook soms tekst van lange caches, die dus te lang zijn om op te slaan. Dus helemaal papierloos lukt nog niet, daarvoor moet ik de iPhone met Geocaching.com open dus gebruiken, maar dat is dan weer niet handig diep in een bos zonder netwerk.
Vasc0 Geplaatst 26 januari 2009 Geplaatst 26 januari 2009 Ik heb een MAc en kan dus geen gsak gebruiken, helaas, want het is behoorlijk krachtig geloof ik.Maar goed, nu heb ik het men een premium account geprobeerd om alle informatie van een cache in de Oregon te laden, maar dan mis ik dus heel wat. De plaatje, eventuele tabellen maar ook soms tekst van lange caches, die dus te lang zijn om op te slaan. Dus helemaal papierloos lukt nog niet, daarvoor moet ik de iPhone met Geocaching.com open dus gebruiken, maar dat is dan weer niet handig diep in een bos zonder netwerk. Dat is bij iedereen, alleen een simpele cache beschrijving het lieftst zonder HTML kan weergegeven worden op de Oregon. Eigenlijk kan je het beste alleen paperless cachen met Traditionals of Wherigo. Voor een multi kan je nog altijd het beste een beschrijving uitprinten, dan heb je gelijk iets om op te kladderen.
Team Helmpies Geplaatst 26 januari 2009 Geplaatst 26 januari 2009 Nog even een vraagje: Ik ben sinds vorige week in het bezit van Oregon 400t, en heb hiervoor altijd gecached met een Magellan. Is er een mogelijkheid om zonder GSAK alle Child Waypoints van een cache in de Oregon te krijgen? Volgens mij is de communicatie van GC.com met Garmin een stuk beter dan die met Magellan. Ik heb wel GSAK, maar gebruik dit tot nu toe eigenlijk alleen om tijdens vakanties toch 'alle' caches en beschrijvingen op een laptop bij me te hebben als ik geen internet heb. Maar misschien moet ik me toch eens in die macro's gaan verdiepen?
smeule Geplaatst 26 januari 2009 Geplaatst 26 januari 2009 Nog even een vraagje:Ik ben sinds vorige week in het bezit van Oregon 400t, en heb hiervoor altijd gecached met een Magellan. Is er een mogelijkheid om zonder GSAK alle Child Waypoints van een cache in de Oregon te krijgen? Volgens mij is de communicatie van GC.com met Garmin een stuk beter dan die met Magellan. Ik heb wel GSAK, maar gebruik dit tot nu toe eigenlijk alleen om tijdens vakanties toch 'alle' caches en beschrijvingen op een laptop bij me te hebben als ik geen internet heb. Maar misschien moet ik me toch eens in die macro's gaan verdiepen? Je kan rechtstreeks van de cachepagina alle gegevens in je OR laden. Het gaat dan wel elke keer om 1 cache met alle WP's.
papillonphoto Geplaatst 26 januari 2009 Geplaatst 26 januari 2009 Ik heb een MAc en kan dus geen gsak gebruiken, helaas, want het is behoorlijk krachtig geloof ik.Maar goed, nu heb ik het men een premium account geprobeerd om alle informatie van een cache in de Oregon te laden, maar dan mis ik dus heel wat. De plaatje, eventuele tabellen maar ook soms tekst van lange caches, die dus te lang zijn om op te slaan. Dus helemaal papierloos lukt nog niet, daarvoor moet ik de iPhone met Geocaching.com open dus gebruiken, maar dat is dan weer niet handig diep in een bos zonder netwerk. Voor de macers is het nog simpeler. via de finder kun je de gpx files heel makkelijk verplaatsen naar je gps. EN gps Babel is er wel voor de mac. En evt kun je ook maccaching gebruiken, geloof dat je daar de texten wel kan aanpassen.
Aanbevolen berichten