starting2walk Geplaatst 12 januari 2009 Geplaatst 12 januari 2009 Hallo lezers, Voor mijn vakantie in de tweede helft van dit jaar naar Australie, ben ik op zoek naar (enigszins) gedetaileerde kaarten van Australie. De streken die we bezoeken (en waar we caches willen zoeken) zijn: Darwin (Litchfield, Katherine, Kakadu NP) Queensland (Fraser Island, Brisbane, Lamington NP) Tasmania Weet iemand of hier gedetaileerde kaarten (met map-files) voor zijn bijv. 1:25000 ? Het enige wat ik heb weten te vinden zijn HEMA-kaarten, maar hun resolutie is niet al te best. Daarnaast heb ik iets gevonden van de 'government', maar die kan ik niet downloaden. Is er iets wat lijkt op de Nederlandse stafkaarten ? Groeten, Starting2Walk
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 13 januari 2009 Geplaatst 13 januari 2009 Ozi Explorer komt uit Australië. Zodoende zijn in de groep http://tech.groups.yahoo.com/group/OziUsers-L/ heel veel berichten over Australische toestanden met kaarten. Even daar zoeken want het zit er propvol met info voor je.
0 Janivanda Geplaatst 14 januari 2009 Geplaatst 14 januari 2009 De kaarten van NATMAP zijn goed te gebruiken met OZIExplorer: http://www.ga.gov.au/nmd/products/maps/raster250k/#versions
0 deBruineBeren Geplaatst 14 januari 2009 Geplaatst 14 januari 2009 Je zou www.gpsaustralia.net eens kunnen proberen? Ligt het aan mij of ligt www.gpsaustralia.net uit de lucht.
0 Boswijk Posse Geplaatst 14 januari 2009 Geplaatst 14 januari 2009 Als je wat op een Garmin wilt hebben zou je eens kunnen kijken op gpsmapsearch Met de muis scrollen en inzoomen naar het gebied wat je zoekt, en dan op het gebied klikken. Aan de rechterzijde zie je bijbehorende kaarten, hoe lager je komt, hoe minder gedetailleerd. Het aanbod varieert van topo-nl achtige kaarten tot wegenkaarten en soms wat kabouter kaarten. Klik op 'toon op kaart' om te zien welk gebied het betreft. Klik op 'bronpagina' en dan zie je soms een grote thumbnail van de kaart Klik op 'download bestand' om ehhhhh Ik heb zo al heel wat kaarten gevonden die voor vakantiegebruik prima voldeden. De kaarten zijn niet zichtbaar op Mapsource, maar met het prima gratis programmaatje Sendmap kan je rechtstreeks naar het kaartje in de GPSr laden. Je kan dan pas kijken hoe de kwaliteit van de kaart is. Denk hierbij wel dat alles overschreven wordt, inclusief TopoNL als je dat hebt. Eenvoudige oplossing is om ook die TOPO-NL bestanden via SendMap op te laden, dan wel voor Australie een apart kaartje te nemen.
0 starting2walk Geplaatst 24 januari 2009 Auteur Geplaatst 24 januari 2009 Beste forumlezers (en reageerders), Voorlopig bedankt voor jullie feedback. Ik ben inmiddels begonnen met het downloaden van gpsVP en de Shonkymaps. Ik zie redelijk veel details, maar weet niet of het voldoende is om op te wandelen en te geocachen. Ik ga eerst eens met gpsVP in Nederland proberen of het enigszins wil .... Meer links naar maps voor OziExplorer blijven natuurlijk welkom. Bedankt, Starting2Walk
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 18 augustus 2009 Geplaatst 18 augustus 2009 Ozi wordt nu in Australië gebruikt in het reddingswezen: GPS keeps rescuers on track ESTPAC Rescue Helicopter Service has bid adieu to 15kg of paper maps thanks to technology from Hewlett-Packard Australia and Telstra.The laptop carries a continuous feed of location information via a Garmin GPS unit, while OziExplorer provides mapping software. The machine sits on a swivel that, when rotated, lets pilots view the screen while they guide the helicopter. Another benefit of ditching the manual system is that crew can tell which areas have been covered during a search, which is a time-saver. "The system can track where you've been -- the areas that you've covered -- so in effect it gives you situational awareness," he said.
Vraag
starting2walk
Hallo lezers,
Voor mijn vakantie in de tweede helft van dit jaar naar Australie, ben ik op zoek naar (enigszins) gedetaileerde
kaarten van Australie. De streken die we bezoeken (en waar we caches willen zoeken) zijn:
Darwin (Litchfield, Katherine, Kakadu NP)
Queensland (Fraser Island, Brisbane, Lamington NP)
Tasmania
Weet iemand of hier gedetaileerde kaarten (met map-files) voor zijn bijv. 1:25000 ?
Het enige wat ik heb weten te vinden zijn HEMA-kaarten, maar hun resolutie is niet al te best. Daarnaast
heb ik iets gevonden van de 'government', maar die kan ik niet downloaden.
Is er iets wat lijkt op de Nederlandse stafkaarten ?
Groeten, Starting2Walk
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten