Spring naar bijdragen

De makkelijkste methode vinden (Palm OS)


Veendammer

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Een tijd heb ik zitten twijfelen of ik jullie om hulp zou vragen, maar bij deze toch maar.

 

Ik ben nu een tijdje actief met geocaching en heb inmiddels ~65 caches gevonden. Het vinden lukt dus prima.

Voor het opsporen gebruik ik een Palm OS met een bluetooth GPS module en Cetus om de juiste weg te vinden.

 

Het 'probleem' waar ik constant tegenaan loop is de 'omslachtige' manier om Waypoints te verkrijgen. Vaak type ik ze in wanneer er naar een nieuw waypoint gegaan moet worden, maar ik weet dat ze ook al in het systeem staan na een import. Vaak is het zo onduidelijk (vanwege de benaming) om ze terug te vinden dat ik de moeite niet wil doen om ze te zoeken.

Volgens mij kan het allemaal een stuk makkelijker met al die hulpprogramma's die er te verkrijgen zijn.

 

Is het niet mogelijk om gewoon een nieuwe cache te selecteren op de Palm en dat dan alleen de bijbehorende waypoints in beeld te krijgen? Vervolgens deze één voor één af te lopen en niet te hoeven graven tussen alle andere waypoint van alle andere caches.

 

- Ik ben premium member van Geocaching.com en gebruik Pocket Queries

- Ik heb een account voor GSAK waarmee dus exports naar andere pakketten gemaakt kunnen worden

 

Op de Palm heb ik beschikking over de volgende toepassingen:

- Cetus

- Cachmate

- Pathaway

 

Ik denk dat het simpeler moet kunnen, maar heb ik de klepel van de klok gewoon nog niet gevonden. Ik hoop dat jullie mij (stapsgewijs) kunnen vertellen hoe jullie dit doen (welke software en hoe je dat juist geconfigureerd)

Mochten er al goede tutorials zijn, dan is dat natuurlijk ook altijd welkom.

 

Alvast bedankt voor de moeite :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik liep ook al tegen dit op.

 

Wat ik nu doe is het volgende:

- Ik laad de gpx-file in een untitled map van mapsource

- Hierin verander ik alle waypoints zodat ze lijken op het volgende formaat:

* GCABCD (hoofd-waypoint)

* GCABCD-WPx (tussen-waypoints)

- Vervolgens laad ik de waypoints naar mijn GPS

Op deze manier staan alle waypoints voor cache GCABCD bij elkaar.

 

Het enige wat ik (nog) niet doe is voor de cache-waypoints en caches waarvan de tussenliggende waypoints niet bekend zijn, waypoints aanmaken in mapsource aanmaken. Die maak ik nog aan op mijn GPS. Mischien moet ik die ook maar eens van te voren aan gaan maken :lol:

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het probleem zit in het terugvinden van de caches en child-waypoints omdat de namen onhandig zijn, dan kun je overwegen GSAK te gebruiken.

 

In GSAK kun je aangeven, zowel voor de cache als voor de childeren, hoe de naam moet worden opgebouwd.

 

Ik gebruik bijvoorbeeld voor het aanmaken de volgende waypoint-name:

%smart %children %smart%c_Prefix

Dit betekent dat de cache waypoint als "naam" de smart-name krijgt

De childeren krijgen als naam de smart-name gevolgd door de child-prefix.

 

Wat door Nemelis in Mapsource gedaan wordt, zou (denk ik) ook moeten kunnen met de volgende waypoint-name:

%code %children %code%c_Prefix

 

Kijk in de GSAK help-tekst maar eens bij Special Tags voor een uitleg van de beschikbare codes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je GSAK gebruikt kan je met de code: %code %children %code%c_Code1 - 1 in de waypoint naam ook de child waypoint inladen.

 

Deze krijgen dan dezelfde naam met een toevoeiging oplopend van a naar b enz.

 

In GSAK help onder miscellaneous features en special tags kun je alle mogelijkheden zien.

 

Mischien dat je hier wat mee kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...