Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik weet eigenlijk niet zeker of dat wel waterwegen waren. Doordat de kleuren rood, wit en blauw er doorheen te zien waren, vond ik het geheel een beetje te druk worden en heb ik de kaart van Nederland effen gemaakt. Maar het is inderdaad typisch Nederlands en zou leuk zijn als ze toch te zien zijn. Misschien door gebruik te maken van meerdere 'hoogtelagen' metaal en de rivieren en watertjes als 'geultjes' erin te zetten. Ik ga er nog eens mee aan de slag :-)

Nu zie ik dat het gemeentengrenzen zijn.

Voor de rivieren en kanalen, zou ook het metaal gebruikt kunnen worden dat gebruik word om de kleuren te scheiden.

Jammer dat dit draadje niet mag worden om aan te geven dat je ontwerpen mooi vind :dribble:

Tc

Geplaatst
Toelichting: Wat mij betreft mag de Dutch Geocoin wel een of meer van oudsher typisch Nederlandse iconen bevatten. Het is tenslotte een Dutch Geocoin! Ik vind het juist leuk als een Nederlandse coin die ik op reis stuur in het buitenland of ruil ook typisch Nederlands is. Tulpen, bollenvelden en molens zijn voor mij typisch Nederlands. Van oudsher, maar ook nu nog. De 'typisch Nederlandse' gele klompen zie je niet veel meer gezien in Nederland (behalve in de souvenisrshop dan). Tulpen, bollenvelden en molens nog wel! Ik ben opgegroeid in de bollenstreek en fietste jarenlang door de bollenvelden naar school.

Het kan heel goed blijken dat de gemiddelde dutchcoinkoper heel graag juist wel een herkenbaar typisch nederlands icoon op de jaarlijkse uitgave wil. Dat zal uit de stemming blijken.

ik probeer toch een andere richting te kiezen zonder de voor de hand liggende klompen, delfts blauw of tulpen. Daar wil ik niet mee zeggen dat de al getoonde ontwerpen niet een mooie geocoin zouden opleveren, in tegendeel! Bravo voor alle creativiteit

Geplaatst

Wie zijn de dutchcoinkopers/verzamelaars/liefhebbers eigenlijk? Alleen Nederlanders?

Lijkt me leuk om alle ontwerpen van de afgelopen jaren eens op 1 website te zetten en dan alle cachers van over de hele wereld hun mening er over te laten geven.

Eens kijken wat zij nou een echte/mooie/leuke Nederlandse coin vinden.

Ik zou zelf alleen een bijv. Chinese coin kopen als er bijv. de Chinese muur of een draak op staat en de coin zelf zou dan ook in Chinese stijl moeten zijn. Ik zou geen buitenlandse landscoin kiezen die niet in alle opzichten bij dat land past.

Niet dat dit iets te maken heeft of invloed zou hebben op de keuze voor de dutch coin 2009. Voor de duidelijkheid: het is nieuwsgierigheid, niet dat ik zeg dat wij niet zelf moeten kunnen kiezen welke coin wij willen.

groetjes GeoVlinder

Geplaatst
Toelichting: Wat mij betreft mag de Dutch Geocoin wel een of meer van oudsher typisch Nederlandse iconen bevatten. Het is tenslotte een Dutch Geocoin! Ik vind het juist leuk als een Nederlandse coin die ik op reis stuur in het buitenland of ruil ook typisch Nederlands is. Tulpen, bollenvelden en molens zijn voor mij typisch Nederlands. Van oudsher, maar ook nu nog. De 'typisch Nederlandse' gele klompen zie je niet veel meer gezien in Nederland (behalve in de souvenisrshop dan). Tulpen, bollenvelden en molens nog wel! Ik ben opgegroeid in de bollenstreek en fietste jarenlang door de bollenvelden naar school.

Het kan heel goed blijken dat de gemiddelde dutchcoinkoper heel graag juist wel een herkenbaar typisch nederlands icoon op de jaarlijkse uitgave wil. Dat zal uit de stemming blijken.

ik probeer toch een andere richting te kiezen zonder de voor de hand liggende klompen, delfts blauw of tulpen. Daar wil ik niet mee zeggen dat de al getoonde ontwerpen niet een mooie geocoin zouden opleveren, in tegendeel! Bravo voor alle creativiteit

Helemaal mee eens! En als iedereen precies dezelfde richting zou kiezen, dan zouden we allemaal dezelfde ontwerpen krijgen. Dat maakt het kiezen veel minder leuk :-)

Leuk idee trouwens, zo'n vierkante coin met van die uitstekende horens! Ik kom tijdens het cachen in Nederland inderdaad minstens zo vaak schotse hoogalnders als Hollandse koeien tegen.

Geplaatst (bewerkt)

In de ideeen thread las ik het volgende idee voor een coin van TuuronTour:

"Het is in 2009 ook precies 400 jaar geleden dat "De Halve Maen" (met Hudson als kapitein) als eerste VOC-schip in Amerika aankwam."

Ik vond het een leuk idee en heb geprobeerd er een coinontwerp bij te maken (met het grijze als metaal, het donderblauwe als translucent en de lichtblauwe VOC's als verhoogde layer metaal onder translucent) :

voorkant optie 1

86394c4a-2afb-45d2-b395-e365b62c4ea6.jpg

voorkant optie 2

85891086-6e30-40db-a015-fac62f87d9b1.jpg

achterkant

707334cd-2364-4188-a30f-285d55ea1cd8.jpg

bewerkt door Li-Z
Geplaatst

"Het is in 2009 ook precies 400 jaar geleden dat "De Halve Maen" (met Hudson als kapitein) als eerste VOC-schip in Amerika aankwam."

Ik vond het een leuk idee en heb geprobeerd er een coinontwerp bij te maken (met het grijze als metaal, het donderblauwe als translucent en de lichtblauwe VOC's als verhoogde layer metaal onder translucent) :

voorkant optie 1

86394c4a-2afb-45d2-b395-e365b62c4ea6.jpg

voorkant optie 2

85891086-6e30-40db-a015-fac62f87d9b1.jpg

achterkant

Voorkant 1 + achterkant is zeker mooi. (Voorkant 2 zou ik laten afvallen omdat die te generiek is om bij de achterkant te passen (IMHO))

Kan er trouwens eens een overzicht van alle (serieuze) voorstellen komen (puur als overzicht / reminder voor een ieder).

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb de plaatjes maar even weggelaten. Het derde plaatje heeft erg veel weg van de coin van 2007. En het eerste plaatje verwijst een beetje naar de VGC-coins.

Heb je nog meer ideeën? Laat maar eens zien :thumbup:

bewerkt door Ruud4d
Geplaatst
Kan er trouwens eens een overzicht van alle (serieuze) voorstellen komen (puur als overzicht / reminder voor een ieder).

Dat zal er ongetwijfeld komen als er gestemd gaat worden.

Geplaatst

Als je bericht 1 van dit topic had gelezen had je deze vraag niet hoeven stellen.

Geplaatst
achterkant

Leuk dat Photoshop een emboss filter heeft, maar voor een ontwerp is het totaal nutteloos. Hier kunnen ze bij de fabriek niets mee en het geeft ook niet echt een goed beeld van het eindproduct. Het emboss filter kent alleen 'hoog' en 'laag' terwijl 3D ook alle niveaus ertussenin kent. Als je dus een 3D ontwerp hebt, gewoon het originele plaatje gebruiken. Kleuren terugbrengen tot de kleur van het metaal is daarentegen wel een goed idee.

En 'De Halve Maen', is dt ook niet de naam van die uit de kluiten gewassen schommel in dat zogenaamde natuurpark in Brabant? :wink2:

Geplaatst
achterkant

Leuk dat Photoshop een emboss filter heeft, maar voor een ontwerp is het totaal nutteloos. Hier kunnen ze bij de fabriek niets mee en het geeft ook niet echt een goed beeld van het eindproduct. Het emboss filter kent alleen 'hoog' en 'laag' terwijl 3D ook alle niveaus ertussenin kent. Als je dus een 3D ontwerp hebt, gewoon het originele plaatje gebruiken. Kleuren terugbrengen tot de kleur van het metaal is daarentegen wel een goed idee.

En 'De Halve Maen', is dt ook niet de naam van die uit de kluiten gewassen schommel in dat zogenaamde natuurpark in Brabant? :wink2:

En dan vind ik dit ontwerp toch wel erg véél op het VGC ontwerp van 2008 lijken.

Geplaatst

Ik heb de plaatjes maar even weggelaten. Het derde plaatje heeft erg veel weg van de coin van 2007. En het eerste plaatje verwijst een beetje naar de VGC-coins.

Heb je nog meer ideeën? Laat maar eens zien :wink2:

Ik dacht dat de 2007 coin alleen Michiel de Ruyter en op de achterkant de kaart van Nederland had, maar zie nu dat daar ook al een schip in metaalkleur opstaat! Dan lijkt het idd. te veel op elkaar, dus vergeet dit ontwerp maar weer. Ik ga iets anders bedenken :-)

Li-Z

Geplaatst

Als je bericht 1 van dit topic had gelezen had je deze vraag niet hoeven stellen.

<oops> :thumbup:

Had ik wel gelezen toen het draadje een paar maanden geleden begon, maar ik ga eigenlijk altijd naar het eind van een draadje en dus was ik dit al kwijt en meende ik dat het er niet was.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...