Spring naar bijdragen

Eventvraag


De Dolfijntjes

Aanbevolen berichten

Ik spiek hier nu al een paar dagen rond op het forum en heb inmiddels heel veel informatie verzameld.

Maar ik kan niet echt vinden, wat er op een event allemaal te doen is. Het gezamenlijk zoeken naar caches lijkt me niet voldoende om het een "event" te noemen....

 

Het lijkt me wel leuk om een dagje met medegekken rond te lopen, maar wat gebeurt er nu allemaal op zo'n dag?

En staan jullie, zoals ik ergens op het forum las, idd in de file bij een multi? En is dat dan leuk?

 

Groetjes Esther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op het forum wordt vaak gesproken over een mini-event. Dit is dan meer een cache-afspraak dan een officieel event, maar het gevoel komt andere cachers ontmoeten en ervaringen uitwisselen komt grotendeels overeen met een officieel event. Zo'n officieel event, dat zels als cache gelogd kan worden, moet voldoen aan een aantal regels:

 

Event caches are gatherings that are open to all geocachers and which are organized by geocachers. While a music concert, a garage sale, an organized sporting event, a ham radio field day or a town’s fireworks display might be of interest to a large percentage of geocachers, such events are not suitable for submission as event caches because the organizers and the primary attendees are not geocachers. In addition, an event cache should not be set up for the sole purpose of drawing together cachers for an organized hunt of another cache or caches. Such group hunts are best organized using the forums or an email distribution list.

 

For geocaching events that involve several components, such as a full weekend event that includes a geocoin trading session, a seminar and a potluck dinner, multiple event listings may be submitted if they each stand on their own merits as events meeting the listing guidelines.

 

Event caches should be submitted no less than two weeks prior to the date of the event, so that potential attendees will have sufficient notice to make their plans. Events are generally published no more than three months prior to the date of the event, to avoid having the listing appear for a prolonged period of time on the nearest caches page and in the weekly e-mail notification of new caches. Exceptions are sometimes made for events that are designed to attract a regional, national or international group of geocachers, or if an overnight stay is expected as part of the event, requiring advance reservations and travel planning (for example, a campout). Contact your reviewer if you wish to set up such an event, which may be published up to six months prior to the event date. Groundspeak can promote Geocaching through events that may be an exception to the guidelines, if we deem that is necessary to further the game.

 

After the event has passed, the event cache should be archived by the organizer within four weeks.

 

Daarnaast heb je ook nog een mega-event met meer dan 500 bezoekers en een CITO-event. Bij een CITO-event help je bijvoorbeeld de boswachter om onderhoud aan de natuur te verrichten.

 

Wij gaan met name naar een event om andere cachers te ontmoeten en bij sommige caches (met name de eventcache zelf), sta je inderdaad in de rij om te loggen. Voor de reguliere caches en zeker de oudere valt het mee. Uiteraard zie je meer cachers lopen, maar dat is juist het leuke van een event.

Het grootste event in Nederland is het GME dat in april wordt gehouden. Bijna alle events hebben een maximum aan bezoekers zodat alles logistiek behapbaar en leuk blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helder!!

En mag iedereen dan meedoen, of moet je wel een bepaald niveau hebben?

meedoen is belangrijker dan winnen... oh nee dat zijn andere dingen

 

je hoeft echt geen bepaalde nivo te hebben, je GPS kunnen vasthouden is meer dan genoeg. zoals al eenpaar keer gezegd het gaat vaak om de deelnemenrs aantalen en de inschrijving. Wij doen het MZLE in de zomer en daar hebben we rond de 300 mensen maximaal. dit is voor de deelnemers leuk en ook voor ons leuk. HEt voordeel voor de niet zo ervaren cachers is dat zij kennis kunnen maken met ervaren cachers en daarmee op pad kunnen gaan, door het klein te houden is het makkelijk om die contacten snel te leggen.

 

mini-events doen wij ook we eens maar deze zijn spontaan en hebben niet iets met een event te maken dat op gc.com is aangemeld. Zo gaan we op Ridder tocht in Belgie, of gaan we 24 cachen in het buitenland. Meestal is dat een vriendenclub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen een GPS kunnen vast houden ?

 

Wel kan het dan gebeuren dat voor bijvoorbeeld een eventueel aanwezige event cache je de kennis van cache technieken niet bezit maar dat los je dan weer op door met een ander team mee te lopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik het dus weer vout.

 

Juist met een event heb ik zo min mogelijk een GPS in handen, ik kom voor het ontmoeten van mede hobbygenoten en soms ook voor de gezelligheid.

 

Cachen kan later nog altijd.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik het dus weer vout.

 

Juist met een event heb ik zo min mogelijk een GPS in handen, ik kom voor het ontmoeten van mede hobbygenoten en soms ook voor de gezelligheid.

 

Cachen kan later nog altijd.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Nee, Barny. Jij doet het goet. Dat is de bedoeling van een event.

Helaas lijkt het tegenwoordig wel een wedstrijd over hoeveel caches kunnen we tijdens één event plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...