Nyxbug Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 Ik heb keurig de City Navigator '08 kaarten gedownload vanuit Mapsource in 'interface stand' van de GPS (zit 2GB micro SD in) en kreeg zelfs een 'dowloaden voltooid' in beeld. Maar als ik dan mijn GPS opnieuw aanzet, zegt hij meteen "kan kaart niet lezen". De kaart valt ook niet in het kaartoverzichtje te vinden.... Weet iemand misschien wat ik fout doe? Beter nog....... hoe ik het oplossen kan?
eSeR2008 Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 Heb je hier misschien wat aan? http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=12788
Nyxbug Geplaatst 27 december 2008 Auteur Geplaatst 27 december 2008 Helaas. Er komt geen enkele kaartnaam tevoorschijn. De melding die hij geeft bij opstarten is: "kan kaarten niet openen". Heb bovendien niet al te veel kaarten geupload, slechts de tegels van NL, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Heeft 't misschien met 'unlocken' te maken? Dat heb ik wel in Mapsource al gedaan, maar ik weet niet of het ergens anders ook nog moet. Mijn cachemaatje "VIGGEN" heeft dezelfde combinatie gps + kaarten + mapsource versie en heeft geen problemen.
LTeunis Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 Waarschijnlijk inderdaad iets met het unlocken. Heb je wel de juiste code voor de Etrex?
Nyxbug Geplaatst 27 december 2008 Auteur Geplaatst 27 december 2008 Ik heb wel de ID code van de Etrex opgehaald in Mapsource, maar weet niet goed wat dit precies doet. Verder zijn de kaarten pas te uploaden naar de GPS nadat je ze unlocked hebt, dus weet ik ook niet waar ik ze verder dan nogmaals zou moeten unlocken. Als ik ze upload dan doe ik dat naar schijf H (zo wordt de SD kaart in de GPS bij mij genoemd), omdat anders de kaarten te groot zijn voor het interne geheugen van de Etrex. Daar lijkt het probleem dus ook niet te zitten.
Peetee Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 Dit zijn altijd lastig op te lossen problemen, omdat je niet precies weet waarom het niet goed gaat en wat er de oorzaak van is. Je ontkomt er dan niet aan verschillende zaken uit te proberen: 1. Heb je het al eens geprobeerd met een ander geheugenkaartje? Het zou immers kunnen zijn dat het geheugenkaartje niet deugt. 2. Je zegt dat je de kaarten uploadt naar schijf H:. Waarom gebruik je Mapsource niet om verbinding met je gps te maken en ze zo naar je gps te laden? 3. Heb je al eens geprobeerd een gratis kaart op je gps te zetten, waarbij je dus niet hoeft te unlocken. (bv. deze kaart van Aruba: http://mapcenter.cgpsmapper.com/maplist.ph...rgn=&cat=2). Gaat dat goed?
Nyxbug Geplaatst 27 december 2008 Auteur Geplaatst 27 december 2008 Kwestie van trial and error dus.... en geduld... Ben voor alle opties in. 1. ander geheugenkaartje: moet ik binnenkort even die van VIGGEN lenen. Ga ik proberen.... 2. Ik gebruik Mapsource om de kaarten te uploaden en dat lijkt allemaal prima te gaan. Hij zegt dat het uploaden voltooid is, zowel als ik de Etrex als doel kies, maar ook als ik H: als doel kies. H: is de naam die het SD kaartje krijgt als ik de gps op 'interface' zet. Dan ziet hij dus de SD kaart als apart hard schijfje en krijg ik ook niet meer 'Etrex' als doel-optie te zien. In beide gevallen blijft het probleem echter: de gps zegt na het uploaden dat hij de kaarten niet kan openen. 3. welk filetje moet ik van de Arubakaarten downloaden? Geen van alle op de link lijken te openen te zijn in Mapsource....
Peetee Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 (bewerkt) 3. welk filetje moet ik van de Arubakaarten downloaden? Geen van alle op de link lijken te openen te zijn in Mapsource.... Is inderdaad niet handig. Beter is om het installatiebestand te gebruiken dat op deze webpagina te vinden is. Klik hiervoor op het groene pijltje naast "Aruba Routable" om het te downloaden. Je hebt dan een setup-bestandje dat de kaart automatisch goed op je pc installeert. Daarna is het vanuit Mapsource te benaderen. 27 december 2008 bewerkt door Peetee
Nyxbug Geplaatst 27 december 2008 Auteur Geplaatst 27 december 2008 Aruba werkt! Hhhmmmm, dan ligt het dus aan de kaarten. Opnieuw installeren dan maar? Het gekke is dat ik na Aruba nogmaals de Amsterdam regio van City Navigator geprobeerd heb, en prompt Aruba nergens meer te vinden is in het kaartenlijstje in de gps, noch in de kaartenlijst van Mapsource! De lijsten waren weer leeg.
Nyxbug Geplaatst 27 december 2008 Auteur Geplaatst 27 december 2008 oke, als ik Mapsource opnieuw open dan zie ik Aruba ook weer als kaartoptie. Net nog even de Azoren geprobeerd. Ook geen probleem. Nou die rare City Navigator nog....
De Haelder Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 (bewerkt) CN is gekoppeld aan je etrex. Je moet je apparaat ID ophalen voordat je CN kan gebruiken. De software kan slechts aan één apparaat gekoppeld worden. Grtz. Larinagu 27 december 2008 bewerkt door larinagu
Peetee Geplaatst 27 december 2008 Geplaatst 27 december 2008 (bewerkt) Het gekke is dat ik na Aruba nogmaals de Amsterdam regio van City Navigator geprobeerd heb, en prompt Aruba nergens meer te vinden is in het kaartenlijstje in de gps, noch in de kaartenlijst van Mapsource! De lijsten waren weer leeg. Dat klopt op zichzelf wel weer. Zo werkt Mapsource namelijk: die haalt de andere kaarten op de gps weg op het moment dat je er nieuwe op zet. Om dat te probleem te omzeilen moet je alle kaarten, c.q. kaartdelen (van bv. Aruba én CN) selecteren en die dan in één keer naar je gps uploaden. Dat doe je door bv. eerst de kaart van Aruba te selecteren, waarna je overschakelt naar CN en daar de gewenste kaartdelen selecteert. Pas nadat je de kaarten(of kaart-delen) van beide hebt geselecteerd stuur je ze in één keer naar je gps. 27 december 2008 bewerkt door Peetee
Nyxbug Geplaatst 27 december 2008 Auteur Geplaatst 27 december 2008 Aha... dat zou het een en ander verklaren. We hebben namelijk de software voor zowel mijn oude gps als mijn nieuwe gps gebruikt. (althans een poging daartoe). De oude had niet voldoende geheugen, maar het ID was wel al gekoppeld waarschijnlijk. Als ik opnieuw verwijder en installeer zou het misschien toch nog werken. Ik ga nog even sleutelen. Weet nu wel hoogstwaarschijnlijk waar het probleem zit... Voor nu: Bedankt allemaal, voor de behulpzame adviezen.
CCWAM Geplaatst 22 juni 2011 Geplaatst 22 juni 2011 Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met TOPO France. Ik probeer de kaarten van Corsica over te zenden naar mijn Vista HCx en krijg de melding "kan kaart niet lezen". Op dit forum las ik dat bepaalde kaartdelen corrupt kunnen zijn. Ik heb een aantal losse tegels proberen te versturen, maar dat geeft hetzelfde probleem. Ook het wisselen van het SD kaartje helpt niet. De kaart is unlocked, tenminste, ik kan hem zin in MapSource (ziet er prachtig uit!). Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
CCWAM Geplaatst 23 juni 2011 Geplaatst 23 juni 2011 Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Helemaal niemand ?
Aanbevolen berichten