evelineroos Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 Wat is nou eigenlijk het echte verschil tussen een colorado of een oregon?
smeule Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 De Oregon heeft touchscreen en de Colorado een rock 'n roll wheel. Meer eigenlijk niet (de menu's zien er net wat anders uit, en sommige dingen staan net op een andere lokatie)
Mars Express Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 Wat is nou eigenlijk het echte verschil tussen een colorado of een oregon? 5 euro en dit: https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=...reProduct=11019
dutchgoldwing Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 Wat is nou eigenlijk het echte verschil tussen een colorado of een oregon? 5 euro en dit: https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=...reProduct=11019 mooi op een rijtje gezet Mars Express als ik zou kiezen word het de Oregon meer intern geheugen. maar de touchscreen is veel fijner (vind ik) maar ik ben tevreden met mijn Ipaq 5550
Tornado Bram Geplaatst 18 december 2008 Geplaatst 18 december 2008 Er zijn hier meer draadjes over, maar ik blijf erbij dat de leesbaarheid in felle zon van de colorado beter is dan de oregon
Remunj Geplaatst 18 december 2008 Geplaatst 18 december 2008 Er zijn hier meer draadjes over, maar ik blijf erbij dat de leesbaarheid in felle zon van de colorado beter is dan de oregon Dat zou best kunnen, maar ik ken de col niet. Als men de achtergrond verlichting wat meer aanzet is de oregon goed leesbaar, ook bij fel zonlicht.
Crankyhenkie Geplaatst 18 december 2008 Geplaatst 18 december 2008 Er zijn hier meer draadjes over, maar ik blijf erbij dat de leesbaarheid in felle zon van de colorado beter is dan de oregon Dat zou best kunnen, maar ik ken de col niet. Als men de achtergrond verlichting wat meer aanzet is de oregon goed leesbaar, ook bij fel zonlicht. Inderdaad, met de achtergrondverlichting aan en goede oplaadbare batterijen gaat het uitstekend met de Oregon! En het touchscreen is echt fantastisch
djark Geplaatst 5 januari 2009 Geplaatst 5 januari 2009 Maar weet iemand hoe het zit met de ontvangst? Ik heb dit weekend iemand gesproken die zegt dat de colorado een betere antenne heeft dan de oregon. Heeft iemand dit toevallig getest?
pe1mzs Geplaatst 5 januari 2009 Geplaatst 5 januari 2009 Groep: Members Berichten: 1 Sinds: 20 May 2008 Lid Nr.: 15 292 Maar weet iemand hoe het zit met de ontvangst? Ik heb dit weekend iemand gesproken die zegt dat de colorado een betere antenne heeft dan de oregon. Heeft iemand dit toevallig getest? de ene antenne is de ander niet maar zal in de praktijk niet veel uitmaken voor ontvangst (let wel een goede antenne is zeerbelangrijk) er spelen nog meer factoren een rol en dat is de gevoeligheid van de ontvanger en hoe is hij afgeregeld in de fabriek, allemaal zaken waar je geen invloed op hebt en bovendien de ingebouwde firmware regelt ook nog is van alles m.b.t. de onvangst om het simpel te zeggen er zit de zelfde ontvanger in beide en zal in de praktijk niets uitmaken ! zelf heb ik de Coloraadmaar en voldoed prima die rock'n rll bevalt my prima en mijn display blijft schoon
djark Geplaatst 6 januari 2009 Geplaatst 6 januari 2009 Groep: MembersBerichten: 1 Sinds: 20 May 2008 Lid Nr.: 15 292 Maar weet iemand hoe het zit met de ontvangst? Ik heb dit weekend iemand gesproken die zegt dat de colorado een betere antenne heeft dan de oregon. Heeft iemand dit toevallig getest? de ene antenne is de ander niet maar zal in de praktijk niet veel uitmaken voor ontvangst (let wel een goede antenne is zeerbelangrijk) er spelen nog meer factoren een rol en dat is de gevoeligheid van de ontvanger en hoe is hij afgeregeld in de fabriek, allemaal zaken waar je geen invloed op hebt en bovendien de ingebouwde firmware regelt ook nog is van alles m.b.t. de onvangst om het simpel te zeggen er zit de zelfde ontvanger in beide en zal in de praktijk niets uitmaken ! zelf heb ik de Coloraadmaar en voldoed prima die rock'n rll bevalt my prima en mijn display blijft schoon Nou, toch bedankt hiervoor. Dan ga ik ze maar eens zij aan zij uitproberen...
peterbrouwer Geplaatst 18 januari 2009 Geplaatst 18 januari 2009 de ene antenne is de ander niet maar zal in de praktijk niet veel uitmaken voor ontvangst (let wel een goede antenne is zeerbelangrijk) er spelen nog meer factoren een rol en dat is de gevoeligheid van de ontvanger en hoe is hij afgeregeld in de fabriek, allemaal zaken waar je geen invloed op hebt en bovendien de ingebouwde firmware regelt ook nog is van alles m.b.t. de onvangst om het simpel te zeggen er zit de zelfde ontvanger in beide en zal in de praktijk niets uitmaken ! Toch niet helemaal juist deze informatie. Op deze plek: http://garminoregon.wikispaces.com/Colorado+vs+Oregon is te lezen dat de Colorado deze chipset heeft: MediaTek MTK MT3318, en de Oregon deze: STM Cartesio STA2062. Er is echter veel te lezen over de "kwaliteit van ontvangst". Tja, ik ben me ook aan het orienteren ... maar ik ben er nog niet uit. Peter
Pa, Ma en de kinderen Geplaatst 4 februari 2009 Geplaatst 4 februari 2009 Ik heb een Colorado en ben er erg tevreden over. Vooral met de topokaarten. De Colorado is altijd spot on voor wat betreft. Ook in de auto. Ik gebruik hem dus om te geocachen en te navigeren met de auto. De achtergrondverlichten draai ik helemaal uit als ik vol zonlicht heb. Dan verlicht de zon het display dusdanig dat het goed kan zien. De rockerwheel was in het begin wennen maar nu weet ik niet beter. Ik heb er 2500mAh batterijen in zitten en daar kan ik een dag mee vooruit. Mijn mening voor wat het waard is natuurlijk. Groeten, Pa.
Ervani Geplaatst 4 februari 2009 Geplaatst 4 februari 2009 Ik heb een Colorado en een vriend van mij de Oregon. En keer beide GPS-en mee genomen tijdens een zoektocht. - Ontvangst lijkt vergelijkbaar - Or: Touchscreen is erg handig invoeren gegevens gaat flink stuk sneller - Col: ziet er degelijker uit - Or: heb begrepen dat scherm minder goed afleesbaar is in de zon, dit echter niet ervaren omdat het al donker was De keuze: een kwestie van gevoel denk ik, de Col ligt dichter bij de klassieke ontvangers terwijl de looks en feel van de Or meer de toekomst is. Als je kinderen hebt die de GPS moeten bedienen of mensen met weinig ervaring dan lijkt de Or met de touchscreen makkelijker. Als ik een nieuwe GPS zou aanschaffen zou het de Oregon worden. Maar ben erg tevreden over de Colorado en ik denk en hoop dat die nog wel even mee gaat.
Major_Dundee Geplaatst 15 maart 2009 Geplaatst 15 maart 2009 Ik ben in het bezit van de Garmin GPSMAP 60CSx en de Colorado 300. De Colorado 300 is ten opzichte van de GPSMAP 60CSx een absolute misser. Ik heb beide apparaten een half jaar naast elkaar gebruikt en heb intussen besloten om de Colorado 300 alleen nog te gebruiken voor "Wherigo" caches. Het scherm is in zonlicht bijna niet af te lezen. Verder mist het apparaat nogal wat ten opzichte van de 60 CSx. Garmin heeft in de Colorado 300 een display gebruikt wat van een veel mindere kwaliteit is dan die van de 60CSx. De Oregon ken ik zelf niet. Vrienden van me hebben er een en zijn er wel tevreden over. Wat je aanschaft moet je uiteindelijk zelf bepalen maar ik zou je de Colorado 300 niet aanraden. Op dit moment vind ik de Garmin GPSMAP 60CSx nog steeds de beste keuze. Het enige wat je er niet mee kunt zijn de "Wherigo's". En die zijn er toch nog niet zo veel in Nederland.
Aanbevolen berichten