Spring naar bijdragen

Email adres wijzigen


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

Wat ik niet snap is dat je (lees iemand) niet het mail adres van je provider gebruikt, tegenwoordig krijg je er toch minstens 3 of zo? Ik krijg minder spam op het mail adres van mijn provider, dan op mijn hotmail accounts.

Voor mij is de reden om GMail te gebruiken dat ik zo weinig mogelijk afhankelijk wil zijn van de provider die ik dit jaar gebruik. Nu de contracten niet langdurig meer zijn, wil ik de vrijheid hebben om van provider te wijzigen. Hoe minder "banden" ik met die provider heb, hoe makkelijker dat gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat ik niet snap is dat je (lees iemand) niet het mail adres van je provider gebruikt, tegenwoordig krijg je er toch minstens 3 of zo? Ik krijg minder spam op het mail adres van mijn provider, dan op mijn hotmail accounts.

Voor mij is de reden om GMail te gebruiken dat ik zo weinig mogelijk afhankelijk wil zijn van de provider die ik dit jaar gebruik. Nu de contracten niet langdurig meer zijn, wil ik de vrijheid hebben om van provider te wijzigen. Hoe minder "banden" ik met die provider heb, hoe makkelijker dat gaat.

 

Dat is idd een zienswijze, echter die deel ik niet, aangezien ik toch issues zie bij ander providers dan de mijne (die echter zeker niet de goedkoopste is).

 

Dan zou ik echter liever kiezen voor een eigen domein met eigen mailafhandeling. Lijkt me nog beter dan afhankelijk zijn van min of meer gratis dienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik niet snap is dat je (lees iemand) niet het mail adres van je provider gebruikt, tegenwoordig krijg je er toch minstens 3 of zo? Ik krijg minder spam op het mail adres van mijn provider, dan op mijn hotmail accounts.

 

In mijn geval, ik reisveel voor mijn werk en heb al mijn prive email op gmail, ook mijn planet en kpnmail komen hier op binnen en verstuur ik hier vanaf. Maakt het leven heel wat makkelijker. Daarnaast is het SPAMfilter van Google goed tot zeer goed. In mijn prive mail heb ik geen SPAM

 

 

just my 2cts

 

Op zich logisch, maar volgens mij heen antwoord op mijn vraag/opmerking. Iedere provider levert toch ook webmail? Die je volgens mij toch moet gebruiken, ook op reis, anders stuur je al je reply's van je gmail account en dat wil je denk ik ook niet.

 

Gmail doet ook pop3 access :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gmail doet ook pop3 access :crybaby:

 

Dan gebruik je dus een laptop of zo om mail te lezen. Dan kun je toch ook via je provider je mail lezen via authenticated imap of pop3 of zo?

Voordeel van gmail is dan natuurlijk wel dat je alle mail op 1 plek krijgt. Versturen is dan weer wat anders.

 

Maar goed,we dwalen af.

Blijkbaar kun je gmail en hotmail etc accounts wel gebruiken indien je dat regelt via een PM of een ticket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik niet snap is dat je (lees iemand) niet het mail adres van je provider gebruikt, tegenwoordig krijg je er toch minstens 3 of zo? Ik krijg minder spam op het mail adres van mijn provider, dan op mijn hotmail accounts.

 

In mijn geval, ik reisveel voor mijn werk en heb al mijn prive email op gmail, ook mijn planet en kpnmail komen hier op binnen en verstuur ik hier vanaf. Maakt het leven heel wat makkelijker. Daarnaast is het SPAMfilter van Google goed tot zeer goed. In mijn prive mail heb ik geen SPAM

 

 

just my 2cts

 

 

hehehe, je bent een grappenmaker. Het gaat ons er ook niet om of degene die een account bij ons wil aanmeken met zijn gmailadres, zelf wel of geen spam krijgt. De spamfilter van gmail werkt leuk voor degene die de account heeft. Maar wat nu als een kwaadwillende,dus een spammer, een virusverspreider, een trojanverspreider, een hacker, die zelf een gmailaccount heeft, een account bij ons wil aanmaken en we laten hem toen en daarna hebben we extra werk om alles weer te repareren?

 

De kwaadwillenden maken, zonder uitzondering, allemaal gebruik van de gratis te verkrijgen emailadressen die voor ons niet na te trekken zijn.

 

Een nieuweling die hier een account wil hebben moet het liefst eenzelfde accountnaam hebben op gc.com, een emailadres gebruiken van een provider die door ons te achterhalen is, gebruik maken van een IPadres die ook door dezelfde provider wordt verstrekt. Dus ook een IPadres via een illegal proxy of anonymous.org en dergelijke, zelfs softwarematige anonimiteit, komen er niet door.

 

Dat is gewoon de eerste stap. Dat hebben we bij geocaching.nl zeker ruim een jaar terug zo beslist. Dat andere sites anders werken? prima, moeten zij weten. We hebben verder niets met gc.com te maken en als zij niet beveiligen of anders beveiligen, wij weten het niet en het is hun "pakkie an".

 

Aangezien de kwaadwillenden gegarandeerd geen verhaal komen halen en dus gegarandeerd geen vragen gaan stellen over waarom zij geen toegang hebben, kunnen al welwillende die de dupe van onze regel zijn geweorden altijd een ticket aanmaken en daar melden dat ze echt geen ander emailadres habben (wat me bevreemd), of later vragen om hun bestaande emailadres van een gezonde normale provider, te wijzigen in een emailadres van welke gratis emailboer dan ook. No problemo.

 

De persoon van een paar berichten terug heeft bijna gelijk na het posten hier mij een PB gesuurd en heeft al lang een gratis emailadres aan zijn account hangen.

 

GRTZ

 

Kruim de Schuim

 

Achterdocht kan groeien als een aardbeienplant. De uitlopers beginnen voor zichzelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...