Spring naar bijdragen

Wat kunnen we er aan doen? ;)


keske27

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Laten we de handen ineen steken en er met z'n allen wat aan doen,

om het geocachen en het forum voor iedereen die het bezoekt gezellig maken. :)

 

Overal waar je ook kijkt zit iedereen maar te zeuren en men is zich er niet van bewust

dat ze er een ander mee kwetsen. :)

 

Ook hier op het forum komt dit voor in de vorm van het verdraaien van de antwoorden

op de vraag die de topicstarter bedoelde. :blink:

 

Bespreek hier dus al je leuke ervaringen waar een andere cacher weer wat van kan leren

en zich niet laat wegsturen, omdat hij de discusie's hier te hoog vind oplopen. :thumbup:

 

Ik hoop dat dit een heel leuk draadje word voor een ieder die Geocachen op een hoog

en goed niveau wil beleven. :)

 

Groetjes Kees

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo is dat, Kees! Ik ben daar vlak voor! Laten we het weer over het geocachen gaan hebben en niet steeds maar weer koketteren met onze frustraties.

 

Probeer het maar eens; het is veel simpeler dan je denkt! :):)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen gaan we vanuit het noorden van het land eens naar de mooie omgeving van de veluwe om daar een paar caches te doen. Er is genoeg aan moois te zoeken in die omgeving en we genieten nu al van het voorbereiden van de tocht.

 

De weersverwachtingen zien er niet super uit, maar we laten ons niet tegenhouden door een beetje sneeuw en regen. Misschien kunnen we zelfs wel mooie winterse foto's maken tijdens het cachen.

 

De groep waarmee we op pad gaan is zo'n stelletje verslaafde cachers die doorgaan tot het tijd is om te eten. Dan zoeken we in de buurt een restaurantje op en bespreken onze belevenissen van die dag.

 

Moe en toch voldaan komen we na dit soort dagen thuis. Voor ons de ideale manier van weekend vieren. Lekker buiten, gedachten even op een rijtje zetten, wandelen en dan ook nog eens mogen schrijven dat je daar bent geweest. En dat je daar in het buitenland vroeger een berg voor moest beklimmen. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Laten we de handen ineen steken en er met z'n allen wat aan doen,

om het geocachen en het forum voor iedereen die het bezoekt gezellig maken. :)

 

Overal waar je ook kijkt zit iedereen maar te zeuren en men is zich er niet van bewust

dat ze er een ander mee kwetsen. :)

 

Ook hier op het forum komt dit voor in de vorm van het verdraaien van de antwoorden

op de vraag die de topicstarter bedoelde. :blink:

 

Bespreek hier dus al je leuke ervaringen waar een andere cacher weer wat van kan leren

en zich niet laat wegsturen, omdat hij de discusie's hier te hoog vind oplopen. :thumbup:

 

Ik hoop dat dit een heel leuk draadje word voor een ieder die Geocachen op een hoog

en goed niveau wil beleven. :)

 

Groetjes Kees

 

Hier ben ik het volledig mee eens.Dit is de reden waarom ik me zo weinig meng in de discussies op het forum. Ik ken veel mensen niet goed genoeg persoonlijk om te weten of ze het serieus bedoelen of niet. door niet te reageren kan ik ook geen onbedoeld kwaad bloed zetten alhoewel ik vaak een drang voel om wel te reageren.

Ik heb geenzin om mij te mengen in onzinnige discussies (in mijn beleving). Ik vindt dit forum erg waardevol enhoop hier in de toekomst meer mijn positieve bijdrage in te kunnen ventileren

Groetjes Cirkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen gaan we vanuit het noorden van het land eens naar de mooie omgeving van de veluwe om daar een paar caches te doen. Er is genoeg aan moois te zoeken in die omgeving en we genieten nu al van het voorbereiden van de tocht.

Jij wordt ook al zo'n leuterklaas. Morgen gaan we vanuit het noorden bla bla. Je geniet nu al aan het voorbereiden van de tocht? Waar bestaan dan de voorbereidingen van je uit als je er nu al van zit te genieten? Moet ik me ergens zorgen om gaan maken?

 

Als je zegt dat "we" vanuit het noorden naar de Veluwe gaan, mag ik dan aannemen dat ik daar dan ook bij hoor? Of kom ik niet uit het Noorden? Nee, eigelijk ben ik geen Noorderling, maar een rasechte Tukker. Jammer voor hen die denken dat mijn taalgebruik typisch iets voor een Noorderling is.

Morgen ga ik weer naar mijn vaderland.

 

Ik ben al weer huiverig als ik moet lezen dat je en moe en voldaan thuis komt en dan dat je mag schrijven dat je ergens geweest bent. Huiverig bij de gedachte wat voor een nonsens er nu allemaal weer gelogd gaan worden.

 

Ook ik ga morgen naar de Veluwe om te cachen en ook ik zal dat doen in een groep die ik op 1 na allemaal al persoonlijk ken. Eerst maar eens samen wat kletsen, eten en drinken en dan zien we wel wat er gecached gaat worden. Het cachen is niet zo belangrijk, is meer voor de sociale contacten. Het ligt er aan hoever we gaan wandelen anders praat ik al wandelend beter dan rond de tafel. En al wandelend mag je gelukkig nog steeds roken. In al die verd..de ballententen is dat allemaal passé.

 

Alleen, nu lig ik in de clinch met de Fee. Ik heb net alles klaargelegd wat ik morgen aan wil doen om te gaan cachen. maar... omdat we eerst zo'n ballentent naar binnengaan is volgens haar mijn kleding niet gepast.

Wat is er mis met een leren hoed, bontjas tot aan de knieën en een paar schippersklompen om de grote wollen sokken en een sigaar van een halve meter in mijn muil? OK, ik lijk op AL Capone in zijn vette jaren, maar who cares? Volgens Fee wordt ik op zondag, op de Veluwe, met die kleding, zo'n ballentent niet binnengelaten.

 

It is I, Kruimel.

 

Nou, dan zal het wel de nieuwe geocaching camo pet worden die ik deze week heb mogen ontvangen van Lupardi. Ik heb onderhand voor iedere dag wel een cachepet. Camobroek, leren jas en hoge hikingschoenen. En de cubaan zal dan wel een wijvensigaar worden. Oja, natuurlijk de enige, echte, onvervalste, unieke en originele Kruimeldiefgeocachinghikingstick in multicolor niet te vergeten.

 

Als de espresso maar git en git zwart is. Want daar draait het om in het leven. Gewoon espresso. De simpele dingen van het leven. Espresso, sigaar, een cachje pikken, zo nu en dan je vrouw op de mouw spellen dat ze nog steeds de moeite waard is omdat je anders weer een nieuwe huishoudster moet aanschaffen. Je weet wel, van die kleine dingen die het leven veraangenamen.

Ik heb de tank al weer volgegooid en morgen avond zal het wel al weer aardig leeg zijn. Niet dat het zo'n klein tankje heeft, maar dat ding is net zijn baas. 1:7 a 1:8 is deze tijd van het jaar normaal en dan moet ik ook nog niet boven de 120 km/u komen :)

Ach, en de 1.16 die ik per liter moest betalen vanmiddag is ja bijna te geef. Nog even en je krijgt geld toe.

 

Ik heb er zin in morgen. Nu maar hopen dat de wekker op tijd gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, eigelijk ben ik geen Noorderling, maar een rasechte Tukker. Jammer voor hen die denken dat mijn taalgebruik typisch iets voor een Noorderling is.

Morgen ga ik weer naar mijn vaderland.

 

ow???

Weer wat geleerd, maar in dat geval:

 

Woar bin ie d'r één van?

Heanige dinge en doot heanig an.

 

Groeten

Tukkerboertje

 

 

 

* die iets mompelt over een kralencache *

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, de weersverwachingen voor morgen zijn niet al te best. Dus neem maar wat warms en goede schoenen mee.

Vergeet vooral de winterbanden niet, het kon wel eens glad worden was het bericht van net op het scherm.

 

Nou het viel allemaal wel mee. Het was niks kouder of natter dan in Drenthe. Winterbanden doe ik niet aan. Mijn banden zijn zijn all weasther en all terrain en behoorlijk breed. Als dan ook nog 4wheel ingeschakeld is, ben ik niet echt bang voor een sneeuwbui. Eigenlijk hadden we de cache (ja, de cache, we hebben er "maar" eén gedaan) ook wel met de auto kunnen doen, maar dat was olgens mij niet de bedoeling.

Waar zijn we terecht gekomen? In Drie. Had er nog nooit van gehoord. Drie?

Geweldig aardige mensen daar. Nee, reserveren hoefde niet in het Boshuis. Er was altijd plek genoeg. En wat krijg je, als je nog lang niet uitgepraat bent en ook nog wilt eten? Juist een ober die ineens op op onze tafel toch een bordje plaatst met gereserveerd. Nee, niet voor ons, maar voor anderen. Of we met een uurtje wilden oprotten. Echt gastvrij.

En dan ga je cachen (gut dit lijkt wel al een mog van me). Een cache van "de Somertjes". Een vreemd gezelschap. Team Jemar, By Angels, eseR, Lepman, Twin Peaks, Sn@g en ondergetekende. De een had geen GPSr, de ander geen cachepapieren. De ander geen cachepapieren, bijna niemand..

 

Bijna allemaal hebben gebruik gemaakt van mijn woorden die ik al eerder had rondgestrooid. "Ach, ik hobbel er wel achteraan"... Tja, iedereen wilde ineens achteraan hobbelen, maar achter wie hobbelen we dan aan?

Goed, dan maar paperless via de iPhone en de geocachingapplicatie van gc.com. T-Mobile? Geen service was de melding. Dus geen bereik.

Dan maar Jemar met de E61i en volgens mij Vodafone. Geen bereik.... OK.

Maar By Angels had zich, zie een aantal berichten terug, goed voorbereid. Die had de papieren. Dus een nderduikershol, of zoiets, zoeken.

Paaltjes tellen. Rode, groene, blauwe (tenminste dat zeggen ze) ik zie alleen grijs, zowel lichtgrijs als iets donkerder grijs.

En echt fanatiek was men niet, en dan worden er natuurlijk veel te weing paaltjes geteld. Of waren het nu de sporten van de ladder?

Na een aantal niewue berekeningen, en dat moet je normaliter, wil je een cache vinden, niet door die medisch bioloog laten doen. Hij weet alles vaan Aambeien, maar tellen? Ho maar.

Enfin, ineens was Lepman verdwenen, die had zelf de coördinaten al uitgevolgeld terwijl de rest achter allerlei paaltjes aan zat te hobbelen en ineens een vreemde filmkokertje wilden loggen die volgens een enkeling een er een half uur eerder nog niet heeft gelegen.

Dus eerst Lepman zoeken en die stond (on)opvallend bij een boom. Ach gut en toen mocht de een na oudste van het stelletje, die in 6 jaar tijd eindelijk zijn 300e cache kon loggen, de cache zoeken. En die werd dus al redelijk snel opgeduikeld onder een storm (of lawine) van flistende fototoestellen. De een met een nog grotere toeter er voor op dan de ander. Ja, sta je daar met een achterhaalde fotogevalletje in je iPhone er tussen...

 

Maar of het gezellig was? Jazeker. En daar ging het toch om? En glad? Ik weet het niet. In de buurt van Ermelo lag een auto in de sloot die volgens de sporen op de weg uit tegenovergestelde richting is gekomen. Er was al hulp genoeg bij, inclusief een jeep van de politie, dus doorrijden maar. Tussen Zwolle en Staphorst was een kleine sneeuwstorm en er werd flink gestrooid.

In ieder geval om 16:30 weer veilig thuis.

 

Hmmm, dit had dus ook mijn logje kunnen zijn. Nu moet ik als logje dus weer heel iets anders verzinnen. Of geweoon een linkje in de log plaatsen naar dit bericht. Dan ben ik er in een keer van af. Het is weer eens iets anders dan een "Leuke cache, leuke wandeling".

Dat zien wel als ik de cache een dezer weken of maanden ga loggen. Het gaat immers om de fun en niet om de punten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bericht quote maar niet gedaan, het wordt dan wel een erg lang verhaal.

 

Wat het weer betreft, dat hebben de voorspellings-goden wel eens vaker mis.

Met een 4wheel doorrijden in de natuur is inderdaad niet de bedoeling, maar daar gaat hier al een draadje over.

Het kan inderdaad gebeuren dat een ober ineens iets op tafel tovert, maar dat zal de uitbater wel zo bedoeld hebben, het geld was schijnbaar al binnen.

 

Aan de vergeten/gemiste uitrusting te zien, was de voorbereiding dus niet optimaal, ik had van ervaren lui wat anders verwacht.

Dat sommige plaatsen/dorpen soms in een uithoek liggen was mij al vaker opgevallen. Dat je daar dan ook soms zeer weinig aan de moderne communicatieapparatuur hebt is volgens mij toch wel bekend, maar het zal je maar treffen.

 

Wat de kleuren betreft, ik weet nu waarom er soms wat vreemde kleuren gebruikt worden in de handtekening, ik vermoede eerst wat anders, maar dat misverstand is nu weggenomen. :rolleyes:

 

Proficiat met de 300e.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...