burgjong Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Mijn 2.5 jr oude trouwe GPS60 vindt ineens geen satellieten meer. Heb nieuwste software er al op staan. Wie weet hoe dit te verhelpen is?
Peetee Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Ik zou eens een harde reset uitvoeren. Dan wordt alles gereset naar de fabrieksinstellingen. Je bent dan dus wel je eigen instellingen kwijt (tracks/routes e.d.). Je voert de harde reset uit door de Enter- en de Page-knop ingedrukt te houden bij het aanzetten van je gps.
GonzAlex Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Burgjong, ik heb dezelfde GPS en er nog geen problemen mee. Heb je dit probleem vóór of na het installeren van de meest recente software? Ik heb met mijn iPod namelijk ook ooit een probleem gehad, dat ie het niet meer deed na het installeren van een update. Sindsdien ben ik "huiverig" voor het installeren van software updates voor apparatuur dat voorheen wel goed werkte. Dus wellicht je GPS terugzetten naar de originele instellingen en de nieuwe update verwijderen? Ik heb trouwens geen idee of dit het probleem kan zijn. Succes met je GPS en laat maar weten of het resetten van de GPS een goed middel was. Groeten GonzAlex
Jurgen & Co Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Wanneer je ver gereisd bent kan het soms lang duren voordat de interne almanak weer up-to-date is. Dus misschien helpt het ook om de gps buiten met een vrij zicht op de hemel een tijdje neer te leggen. Het kan ook zijn dat hij niet meer naar satelieten zoekt omdat de laatste keer het te lang geduurd heeft. Dan moet je zoeken weer aan zetten en zeggen dat het een nieuwe locatie is.
hopman2 Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Hoi, Ik had een vergelijkbaar probleem. Zie je satalietjes in het "aquiring satallites" scherm? Stel eerst vast wat de versie nummers zijn van je software. Ga hiervoor naar het menu [menu], kies hier [setup], druk daarna [system] en druk dan weer op de menutoets en kies nu [softwareversion] Wanneer je bij een van 2 versies (de GPS SW Version) 0.0 ziet staan dan is dat niet goed. Up-date dan niet naar de allerlaaste versie maar naar de één na laatste versie van de sateliete software. Dit was bij mij de oplossing. Deze software is te vinden op de garmin site maar ook op andere sites. Mocht je dat willen weten dan kan ik het wel even voor je opzoeken. Bij mij was de GPS SW software ineens gereset toen ik na de baterij tijdens gebruik ineens opwas. Updaten naar de laatste versie hielp toen niet, de een na laatste versie wel. Waarom is me een raadsel, maar het werkt! Succes.
Ridder Tiuri Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Vandaag 15 caches gedaan met een GPS 60, geen problemen, miswijzing tot maar 4 meter?
Knight of Darkness Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Zeker niks anders te doen vandaag
Malyenki Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Ik zou eens een harde reset uitvoeren. Dan wordt alles gereset naar de fabrieksinstellingen. Je bent dan dus wel je eigen instellingen kwijt (tracks/routes e.d.). Je voert de harde reset uit door de Enter- en de Page-knop ingedrukt te houden bij het aanzetten van je gps. Mijn oude gps60 deed ook 'raar': hij kreeg nauwelijks ontvangst. Heb nu alweer een jaar een nieuwe, en de oude ligt werkloos in een lade. Nu probeer ik 'de harde reset' uit waar Peete het over heeft, maar hij reageert niet. Wat moet ik precies doen? 1. GPS aan 2. Enter en Pageknop tegelijk indrukken en ingedrukt houden???? Als ik dus bovenstaande doe, gebeurt er weinig.
Piglet 16 Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Mijn oude gps60 deed ook 'raar': hij kreeg nauwelijks ontvangst. Heb nu alweer een jaar een nieuwe, en de oude ligt werkloos in een lade. Nu probeer ik 'de harde reset' uit waar Peete het over heeft, maar hij reageert niet. Wat moet ik precies doen? 1. GPS aan 2. Enter en Pageknop tegelijk indrukken en ingedrukt houden???? Als ik dus bovenstaande doe, gebeurt er weinig. Enter en Pageknop tegelijk indrukken en ingedrukt houden en daarna pas de GPS aan zetten. Je krijgt dan een schermpje of je alles wilt verwijderen of zoiets.
Peetee Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 (bewerkt) Nu probeer ik 'de harde reset' uit waar Peete het over heeft, maar hij reageert niet. Wat moet ik precies doen?1. GPS aan 2. Enter en Pageknop tegelijk indrukken en ingedrukt houden???? Andersom: 1. Enter en Page-knop tegelijktertijd ingedrukt houden. 2. GPS aanzetten, terwijl je nog steeds de Enter en Page-knop ingedrukt houdt. 11 november 2008 bewerkt door Peetee
Malyenki Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Okee, tnx, gelukt. Nu binnenkort maar es proberen om wat satelietten te vinden, want met dit vochtige weer heeft mijn gps60 altijd problemen gehad. Leve de gpsmap 60Cx
nickels48 Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Ik heb het zelfde probleem gehad na 3 maanden met een 60CSx. Alles werkte behalve sateliet ontvangst. Ook harde reset gebruikt maar noppes! Opgestuurd voor reparatie( gelukkig nog garantie) en had binnen een week een nieuwe in huis.
Pukkemuts Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Hoi dit hebben wij gehad met een etrex legend. Deze heeft 2 jaar in de kast gelegen, daarna de nieuwste versie erop gezet , nog geen resultaat pas na een ouderwetse tik kwam het apparaat wonderwel tot leven. Overigens van korte duur want alhoewel hij wel werkt heeft ie nou regelmatig/onregelmatig een bibberend scherm....dus of die tik nou de oplossing is ?
Erben Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Hoi dit hebben wij gehad met een etrex legend.Deze heeft 2 jaar in de kast gelegen, daarna de nieuwste versie erop gezet , nog geen resultaat pas na een ouderwetse tik kwam het apparaat wonderwel tot leven. Overigens van korte duur want alhoewel hij wel werkt heeft ie nou regelmatig/onregelmatig een bibberend scherm....dus of die tik nou de oplossing is ? Nog een tik geven !! Misschien ligt het aan je batterijen, de groen-oranje oplaadbare (hoe heet dat merk ook weer) zijn iets korter dan zou moeten
Team Firefox Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Misschien ligt het aan je batterijen, de groen-oranje oplaadbare (hoe heet dat merk ook weer) zijn iets korter dan zou moeten GP
Aanbevolen berichten