AMaat Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Beste geocache collega's, Onlangs zijn wij vol enthousiasme begonnen aan geocachen, via een collega heb ik een Garmin Etrex Vista Cx geleend. Nu is dit om te beginnen natuurlijk heel goed,maar dit model heeft zijn beperkingen als het gaat over ontvangst. Wij zij "bikkels"en gaan door weer en wind. Hierbij liepen we al snel op tegen vertragingen op het beeldscherm en een slechte ontvangst als je zware bewolking opteld met het zoeken onder een dicht bladerdek. We zijn nu zelf opzoek naar een handheld gps en twijfelen tussen een GPSmap60CS ( gebruikt ) of een GPSmap60Cx ( Nieuw of gebruikt ) kunnen jullie ons een beetje extra beargumenteren wat de praktische verschillen zijn en de Do or Don'ts. Het gebruik zal zich beperken tot geocachen en orientering, we willen wel t.z.t. topografische kaarten laden etc. Ik hoop dat ik geen open deur aan het inschoppen ben, ik kan als leek door de bomen het bos even niet meer zien, ;-) uw reacties zullen met zorg gelezen worden en dienen mee bij de afweging. Merciekes, de maatjes
stekel98 Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Kijk eens naar dit draadje. Vergelijk 60Cx en CSx Ik gebruik zelf de 60Cx en ben hier zeer tevreden over.
Biertjuh Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 (bewerkt) En ik maar denken dat Peetee hier antwoord had gegeven. Niet echt handig om dezelfde avatar te gebruiken stekel. Ruud 10 november 2008 bewerkt door Biertjuh
papillonphoto Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 De CS heeft de zelfde "slechte ontvanger"als de oude etrex. en de cx heeft de siref (de goede) dus de CSX is wel de beste optie: kompas ,hoogtemeter, en de goede ontvanger. vlak de 76 CSX nog even niet uit: blijft drijven!! en dan de oregonserie natuurlijk met aanzaakscherm en zo. zijn wel erg mooi hoor..
LTeunis Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 (bewerkt) Het verschil tussen de CS en en de Cx is: CS heeft elektronisch kompas en hoogtemeter (sensoren) en oude Garmin GPS-chip maar geen uitbreiding met geheugenkaartje mogelijk. intern iets van 50 MB Cx heeft geen elektronisch kompas en hoogtemeter (sensoren) wel een Sirf III GPS-chip maar wel uitbreiding met geheugenkaartje mogelijk tot maximaal 4 GB In de praktijk van het geocachen blijkt de elektronische kompas en hoogtemeter niet nodig / bruikbaar ivm de benodigde kalibraties. Een losse kompas is handiger. Altijd gaan voor de Cx is mijn advies. 10 november 2008 bewerkt door LTeunis
Peetee Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Cx heeft geen elektronisch kompas en hoogtemeter (sensoren) en Sirf III GPS-chip maar wel uitbreiding met geheugenkaartje mogelijk tot maximaal 4 GB Correctie: de Cx beschikt wel degelijk over de Sirf III GPS-chip Altijd gaan voor de Cx is mijn advies. Inderdaad. De Cx is zeker de betere van de twee.
LTeunis Geplaatst 10 november 2008 Geplaatst 10 november 2008 Correctie: de Cx beschikt wel degelijk over de Sirf III GPS-chip Ah ja, dat bedoel ik ook. Staat inderdaad erg ongelukkig in de zin..... wordt aangepast.
AMaat Geplaatst 10 november 2008 Auteur Geplaatst 10 november 2008 Mijn dank is heel groot mensen, ik weet nu waar ik aan toe ben. De jacht op een Cx is nu geopend. We zullen eens bij Notter gaan buurten ;-) Groetjes De maatjes
D3xtar Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 Ze worden een hoop aangeboden op Ebay. Dit zijn veel Duitse versies, zou dat nou echt veel uitmaken ( Is toch ook Europees??)
stekel98 Geplaatst 11 november 2008 Geplaatst 11 november 2008 (bewerkt) En ik maar denken dat Peetee hier antwoord had gegeven.Niet echt handig om dezelfde avatar te gebruiken stekel. Ruud Tja - kan me wel voorstellen dat dit verwarrend werkt. Peetee gebruikte deze avatar eerder dus ik heb de mijne zojuist aangepast in de hoop dat deze nog niet door iemand anders in gebruik is. 11 november 2008 bewerkt door stekel98
papillonphoto Geplaatst 12 november 2008 Geplaatst 12 november 2008 Ik heb er nog zat voor 299 euri krijg je er nog netjes een bon bij ook. en de SCX is € 349,-
AMaat Geplaatst 18 november 2008 Auteur Geplaatst 18 november 2008 Ik heb er nog zat voor 299 euri krijg je er nog netjes een bon bij ook. en de SCX is € 349,- Helaas papillonphoto, ik heb via Ebay in de UK een nieuwe ( Europeese artikel nummer 010-00422-01), versie van de GPSmap60CSX kunnen kopen. De UK is nu gunstig ivm de koers van de Pond. Totaal ben ik klaar voor € 262,00. Ik heb het idee dat deze officiele Garmin dealer weet dat er iets nieuws aankomt en deze daarom "gedumpt"worden. Maar een dikke mercie voor je aanbod, Arjan
Aanbevolen berichten