Spring naar bijdragen

Dubio: 60 csx of oregon 300


zwiep

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

na veel gelezen te hebben nog steeds in dubio welke richting, de 60 csx of de oregon 300.

 

Doel: geocaching

mou ntainbiken

 

 

Zoals al eerder geschreven heb ik veel gelezen, maar kom er nog niet uit. ik ben een computeranalfabeet, en ik wil graag een eenvoudig apparaat waar ik zonder te veel programma s te downloaden kan cachen.

 

Ik zou wel graag de gegevens op deGPS van een cache kunnen zetten, zonder omwegen. Zodat het papierwerk minder is.

Nu cache ik met een Legend, hij is nog goed , maar veel afwijkingen en vaak ontvangstwegval.

 

Ik weet dat ik met bovenstaande GPS daarop in iedere geval vooruit ga.

 

-Is de oregon "to much"voor me?

-Kan ik met de basiskaart van de Oregon ook met de auto komen waar ik wil?

-Hoe is de combi Oregon en mountainbike?

-Het is maar goed dat ik hier snel overheen gelezen heb!!! Misschien de forumregels niet gelezen?! Team jemar

Mijn voorkeur gaat uit naar de Oregon boven de vertrouwde 60, maar dit is meer gevoel.

 

 

Ik hoop op reakties in eenvoudige taal.

 

Alvast bedankt, Zwiep & co.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zow hey een ban met je eerste topic. da's een nieuw record denk ik.

 

Voor het geval dat je bij het "ok" klikken op de voorwaarden er overheen hebt gelezen (is altijd mogelijk). We hebben het hier niet over illegale software. Dus wellicht is het verstandig om die ene regel even te wissen uit je vragenlijstje, dan kunnen we weer naar de rest van de vragen kijken. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste,

 

Voor mij ook een interessant topic, omdat ik ook één van de twee aan wil schaffen.

Graag lift ik dan ook even mee op dit topic, ik wil eind dit jaar tot aanschaf van een gps ontvanger overgaan.

De 60 csx ken ik, mijn vader gebruikt deze. Volgens mij is dit apparaat (nog steeds) voor geocaching het summum.

Ik ben zelf een aantal maal met de 60 csx op pad geweest, verder heb ik geen referentie materiaal. Min punten heb ik niet, of het moet zijn dat ik het omslachtig vind om coördinaten in te voeren.

 

De paar reviews en de spec. die ik heb gezien van de Oregon 300 brengen mij aan twijfel:

de plussen t.o.v. de 60 CSX:

- groter scherm met hogere resolutie

- paperless cachen

- touchscreen

- nieuwer apparaat (als dit een plus kan zijn)

 

Mijn twijfel is of deze plus punten wel echt pluspunten zijn, dit hoor ik graag van mensen die een Oregon 300 hebben en of deze hebben kunnen vergelijken met de 60 csx.

Ik lees dat het scherm slechter af te lezen is van de Oregon t.o.v. de 60 csx, hoe zit het met beschadigen van het scherm in het "veld"

Als laatste hoe paperless is paperless cachen. Het is toch een relatief klein scherm en ik kan de voorstelling maken dat je toch papier nodig hebt voor aantekeningen en berekeningen.

 

Groet,

 

Alflies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet heeft de 60Csx een betere ontvangst.

Speelt de Oregon ook geluiden af (voor Wherigo)?

De Colorado doet dat iig niet.

Persoonlijk zou ik voor een 60Csx en dan een PDA erbij voor het paperless cachen.

Ik vraag me ook af hoe lang het touchscreen mooi blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet heeft de 60Csx een betere ontvangst.

Wij merken het verschil niet tussen een CSX en een Oregon.

 

Speelt de Oregon ook geluiden af (voor Wherigo)?

De Colorado doet dat iig niet.

De colorado en de oregon kunnen geluiden afspelen. Dit kunnen alleen kleine piepjes zijn, die kan je overigens wel zelf maken.

bewerkt door smeule
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook stond voor de vraag welke nieuwe GPS.

Niet dat ik een nieuwe nodig had want ik ben pas een half jaar aan het cachen.

Maar omdat ik een apparaat wilde die meer kan dan mijn huidige Garmin venture (zonderX dus zonder kaartjes)

(die trouwens nu bij mij te koop is voor 100 euro van 169 nieuw ;) Is dat een redelijke prijs? )

 

Ik heb het hele forum nageplozen en vond zowel voor en tegenstanders van 3 apparaten met diverse goede argumenten.

Uiteindelijk denk ik dat het maken heeft met je persoonlijke smaak wat je kiest. Laat je daar door leiden want ze zijn alle 3 goed.

 

Ik ben uiteindelijk gegaan voor het nieuwste en heb de colorado 300 aangeschaft. Die door vele zowel vergruist als geprezen wordt. :) Ben er blij mee :dribble:

Ben nog aan het kijken wat die allemaal kan. Heb GSAK gedownloaded en ben driftig aan het spelen. Ook de wherigo's lijken me een erg leuke aanvulling.

(Bij de colorado speelt die trouwens wel geluid af bij de wherigo. Althans veel gepiep e.d. bij de intro cartidge)

Persoonlijk vindt ik de rock en roller wel handig, kan bijna alles met 1 hand bedienen. Zoek me nu alleen nog vaak rot naar info......maar ik heb hem dan ook pas 2 dagen :lol:

De achtergrond is inderdaad vrij donker, maar daarvoor heb ik een andere achtergrond ingesteld en de overige instelling aangepast. Nu is alles mooi helder en duidelijk. En dat die nu batterijen vreet interssert me niet (lang leve de oplader :cool2: )

Een nadeel is ook (denk ik) dat waypoints en caches op twee verschillende pagina's staan, ook al geef je een waypoint het symbool van cache mee. Ben ik nog aan het zoeken of dat anders kan.

De caches die ik gedownload heb van de site zijn niet meer aan te passen Coordinaten e.d...waardoor je dus nieuwe waypoints moet aanmaken bij puzzels.

 

Maar nogmaals maak je keuze op persoonlijke smaak en gevoel. Dan blijf je ook niet zitten met de gedachte zou ik niet toch beter....... want je gaat voor wat goed voelt.

 

Succes met je keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...