Spring naar bijdragen

Advies aanschaf extra's bij eerste GPS


qc1500

Aanbevolen berichten

Ook ik sta op het punt mij in de geocaching wereld te storten. Nu heb ik door op dit forum te zoeken besloten de etrex legend hcx aan te schaffen. Alleen 1 ding is mij niet helemaal duidelijk: kan ik zo aan de slag of moeten er extra kaarten/software gekocht worden? Dit zit er volgens de aanbieder bij:

Navigator;

USB Interface kabel;

Fietsstuursteun adapter;

MapSource Trip & Waypoint Manager CD;

Polsband;

Handboek.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook ik sta op het punt mij in de geocaching wereld te storten. Nu heb ik door op dit forum te zoeken besloten de etrex legend hcx aan te schaffen. Alleen 1 ding is mij niet helemaal duidelijk: kan ik zo aan de slag of moeten er extra kaarten/software gekocht worden? Dit zit er volgens de aanbieder bij:

Navigator;

USB Interface kabel;

Fietsstuursteun adapter;

MapSource Trip & Waypoint Manager CD;

Polsband;

Handboek.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Hoi Hoi.

 

mooie collectie en ik denk bijna compleet! Ik zou topo Nederland er bij doen, en omdat je op de fiets gaat zou ik de GPS fietskaarten voor nederland erbij doen.

 

Dan rustig beginnen en zien wat je verder mist (denk ik niet hoor)

 

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik sta op het punt mij in de geocaching wereld te storten. Nu heb ik door op dit forum te zoeken besloten de etrex legend hcx aan te schaffen. Alleen 1 ding is mij niet helemaal duidelijk: kan ik zo aan de slag of moeten er extra kaarten/software gekocht worden? Dit zit er volgens de aanbieder bij:

Navigator;

USB Interface kabel;

Fietsstuursteun adapter;

MapSource Trip & Waypoint Manager CD;

Polsband;

Handboek.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Elke hand GPS waar je coordinaten in kan kloppen kan je mee (geo)cachen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

lief genoeg om te blijven staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok dank je wel, maar wat houd dan topo nederland in? Wat geeft dat extra?

 

Thanks!

 

De meeste van de kaarten die met een gps worden geleverd zijn niets meer en minder dan een "high-level" kaart dwz sommige wegen en andere attributen. Topo Nederland geeft alle details van hoe nederland eruit ziet, slootjes, paden, bos, gebouwen enz. Heel handig als je gaat geocachen. De fiets kaarten routeren de fietspaden voor je en kun je gebruiken om eenvoudig in de buurt van de cache te komen.

 

Zie

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template...6042-0067-N0807 voor de fietskaarten

 

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template...6042-0069-N0807 Topo nederland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik sta op het punt mij in de geocaching wereld te storten. Nu heb ik door op dit forum te zoeken besloten de etrex legend hcx aan te schaffen. Alleen 1 ding is mij niet helemaal duidelijk: kan ik zo aan de slag of moeten er extra kaarten/software gekocht worden? Dit zit er volgens de aanbieder bij:

Navigator;

USB Interface kabel;

Fietsstuursteun adapter;

MapSource Trip & Waypoint Manager CD;

Polsband;

Handboek.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Elke hand GPS waar je coordinaten in kan kloppen kan je mee (geo)cachen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

lief genoeg om te blijven staan?

 

(Zal voorzichtig zijn ander verdwijnt mijn antwoord ook gelijk)

Juist ja, tegenwoordig moet er gelijk een hele reeks aan toeters en bellen bij komen. Dit is gelijk aan ieder andere sport. Je begint toch ook niet gelijk met een profesionele sportuitrusting? Nee, je begint, je kijkt, je probeert en vooral, je begint voorzichtig.

 

Iedereen is praktisch begonnen met een PDA of GPS waarbij alleen gebruik gemaakt kon worden van een pijltje, hence het achter een pijltje aanlopen.

 

Ergo, brand je dus niet de vingers en probeer eerst eens wat uit, misschien vindt je het niet leuk, misschien vindt je ons niet leuk.

 

O en vergeet niet, je begint zelf, je zoekt zelf en je moppert zelf als het niet lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet de batterijen niet... Die zijn belangrijker dan kaartmateriaal. Dat is handig, maar ook wel kostbaar als je ze moet kopen!

 

En vergeet niet een setje reservebatterijen, je zal niet de eerste zijn met een GPS met lege batterijen halverwege in cacheroute! Dus een simpel wandladertje met 4 oplaadbare NiMH AA batterijtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kaarten zijn handig maar beslist niet perse nodig....probeer het een jaartje zonder..zal je zien geeft vaak nog leuke rare wendingen aan je tochten....

 

veel plezier.....

 

 

:lol1:

Je bedoelt dat je na 20 minuten merkt dat je aan de verkeerde kant van de sloot zit en weer helemaal terug moet, omdat je niet weet of er verder weer een bruggetje is?

 

Als je van avontuur houdt moet je zeker niet met kaart lopen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals dank voor deze snelle reacties, ik kom wel op meer forums maar hier gaat het echt super!

 

De bestelling is inmiddels de deur uit, zonder topokaart. Als het geocaching tot een verslaving gaat leiden zien we wel weer verder :lol1:

 

Ik heb trouwens afgelopen week een poging gewaagd zonder, maar na een uurtje rond te hebben gedwaald weer naar huis gegaan. Na een half uur toch weer terug en vervolgens weer niks gevonden.....is dit het begin van de verslaving? ;)

 

Nu maar wachten naast de brievenbus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...