Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
kleine bug gevonden:

Stel eerst staat alleen 'traditional' aangevinkt en daarna vink je 'alle typen' aan, dan wordt er bij de aangemaakte PQ's toch alleen traditionals geselecteerd. Het programma zou de overige uitgegrijsde vinkjes moeten negeren als 'alle typen' is gekozen. Nu moet ik er op letten dat alle andere vinkjes weggeklikt zijn.

:blush: :blush:

dat ik dit niet gezien heb. Maar goed, V1.6.1.0 is een feit.

Nu moet de bug eruit zijn.

Mooi:)

Heb net een pq filtje gemaakt van zweden. Is het mogelijk om die ook te runnen?

Pq zweden

Met wat kleine aanpassingen in de code (wo land 218 kiezen) heb ik de 28 :eek: pq's voor zweden aan kunnen maken. :)

bewerkt door hopman2
Geplaatst (bewerkt)
Heb net een pq filtje gemaakt van zweden. Is het mogelijk om die ook te runnen?

Pq zweden

Met wat kleine aanpassingen in de code (wo land 218 kiezen) heb ik de 28 :thumbup: pq's voor zweden aan kunnen maken. :)

De bron is nu selecteerbaar (De broekies of hopman2)

Dit is nu als eerste stap: haal de bronnen op en selecteer de bron

hopman2, zou je je eigen PQ kunnen testen? Ik heb niet gekeken of 218 wel klopt.

Verder staat nu de landcode (NL of SE) ook verwerkt in de naam.

Als er nog meer mensen zijn met PQ sets voor andere landen (Belgie bv) mail het even, dan zet ik die erbij.

LET WEL: deze bronnen moeten wel bijgehouden worden!

De alternatieve bronnen staan niet op debroekies site, maar op een andere site. In geval van hopman2 op Pq zweden

Dit alles zit in de nieuwe versie V2.0.0.0

bewerkt door De broekies
Geplaatst (bewerkt)
Wat voor interface gebruik je daarnaartoe? Oftewel: hoe en wat vraag je en hoe of wat wil je de antwoorden? Binnen enige randvoorwaarden denk ik dat ik je dat over niet al te lange tijd misschien wel voor meer landen ter wereld kan aanbieden.

Dat zou super zijn!

Bij het opvragen zijn op dit moment de attributen van een bron:

<Src Name="De broekies" link="http://debroekies.dyndns.org/debroekies/pqset.aspx" author="De broekies" Country="Nederland" CountryId="156" CountryPrefix="NL" SupportsFilterCache="Ja"/>");

Name: de naam wat in de combobox verschijnt

link: waar de set staat (natuurlijk wel volgens verwacht formaat)

author: gc nick van de maker

Country: Land voor de query

CountryId: (dat is de index in de landentabel waar je de PQ invult)

CountryPrefix: is de landcode welke in de naam PQ verwerkt wordt

SupportsFilterCache: Ja/Nee ikzelf gebruik dit bij de bepaling van de PQs dus als je alleen Wherigo caches wilt, krijg je maar 1 PQ. dit gaat door de parameter ct=... in de link. Indien je ook dynamisch PQs kunt aanmaken en deze parameter zou kunnen verwerken dan is dit een Ja.

Heb je een vaste tabel zoals hopman2 voor zweden, dan is dit een Nee

Verder moet de opgegeven link een XML teruggeven met de PQ set.

Het formaat staat in de textbox in stap 3.

Shit bedenk ik mij net dat ik de link nog niet heb aangepast.

Zit dus niet voor niets thuis met barstende koppijn. Moet het nu eigenlijk ook niet doen, maar tja, over enkele ogenblikken versie 2.0.1.

bewerkt door De broekies
Geplaatst
Binnen enige randvoorwaarden denk ik dat ik je dat over niet al te lange tijd misschien wel voor meer landen ter wereld kan aanbieden.

<gooit ook maar eens een balletje op>

Zit er een nieuwe nl-reviewer aan te komen? :thumbup:

</gooit ook maar eens een balletje op>

Geplaatst
Moehahahahahahahaha, die kans lijkt me ongeveer even groot als dat Feyenoord dit jaar landskampioen wordt. En dan ben ik wat dat laatste betreft altijd erg optimistisch.

Hmm..tja...jammer!

NEC wordt natuurlijk landskampioen :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)
hopman2, zou je je eigen PQ kunnen testen? Ik heb niet gekeken of 218 wel klopt.

Verder staat nu de landcode (NL of SE) ook verwerkt in de naam.

Dit alles zit in de nieuwe versie V2.0.2.0

Heb de pq van Zweden gister al getest met 218. Toen zag het er goed uit. [Let wel op, ik had ook nog wat andere dingetjes in de code gewijzigd, waardoor de teksten er wat anders uit zien]

pq.jpg

Oja.. Sterkte met je koppijn!

bewerkt door hopman2
Geplaatst

Heb net je tooltje gedownload en gebruikt. En het werkt reuzehandig :) . Bedankt hiervoor. Wat is het toch fijn als je zo kunt programmeren...

Geplaatst

Vandaag ook de PQ van België samengesteld. In België bieden ze heel mooi een gpx aan met alle actieve caches dus die kom mooi dienen als bron.

Het bestand voor pqgen is te vinden op belgie.pq, de code voor Belgie is 21.

Geplaatst (bewerkt)
Vandaag ook de PQ van België samengesteld. In België bieden ze heel mooi een gpx aan met alle actieve caches dus die kom mooi dienen als bron.

Het bestand voor pqgen is te vinden op belgie.pq, de code voor Belgie is 21.

Bedankt hopman2!

bron is toegevoegd en nu voor iedereen beschikbaar. (Hiervoor hoef je het programma niet opnieuw te downloaden (V2.0.2.0), want de bronnen worden van de site gehaald)

bewerkt door De broekies
Geplaatst (bewerkt)

Net even PQ-gen gedraaid, drie opm.

A. Ik stelde in: activeren starten op maandag, maximum 3. In de verkregen lijst op .com was de derde cache steeds niet geactiveerd. Dus 01 en 02 op ma, 03 niet, 04 en 05 op di, 06 niet, enz.

B. komt per PB, gaat over logica layout.

C. kun je 'filter' ook uitleggen. Er staat standaard 'ja' ingevuld, maar wat betekent dit dan en wat kan ik anders invullen? (of heb ik het draadje niet goed gelezen?)

En zoals al eerder opgemerkt: goed werk! GS.

bewerkt door Smurfin & Grote Smurf
Geplaatst (bewerkt)
A. Ik stelde in: activeren starten op maandag, maximum 3. In de verkregen lijst op .com was de derde cache steeds niet geactiveerd. Dus 01 en 02 op ma, 03 niet, 04 en 05 op di, 06 niet, enz.

Dat is vreemd. Ik heb nu ook speciaal hier naar gekeken nav van jouw bericht, maar ik zie dat ze bij mij allemaal geactiveerd zijn. Heb je al PQs in de lijst staand waardoor de dag al vol zit?

Nu is natuurlijk mijn vraag: heb alleen jij dat probleem of hebben anderen hetzelfde probleem als jij?

Dus indien anderen hier ook last van hebben, graag even melden (via forum danwel PB)

B. komt per PB, gaat over logica layout.

Ik ben maar even zo vrij hier te melden wat je via PB meldde over de layout (ik heb een dikke huid en ik kan wel tegen kritiek)

Het klopt dat de layout consistent is gemaakt op layout, maar niet op werkwijze. Je hebt drie stappen. Bij elke stap staat de actie knop onderaan. Alleen moet je bij de eerste stap EERST de kop indrukken (voor ophalen bronnen) en dan naar boven om de bron te selecteren.

Bij de andere twee stappen moet je eerst wat instellen voordat je de actie knop indrukt.

Jij vindt dat dat de eerste knop bovenaan moet staan.

Prima, kan ik mij wel in vinden. Bij de eerst volgende versie staat die bovenaan.

C. kun je 'filter' ook uitleggen. Er staat standaard 'ja' ingevuld, maar wat betekent dit dan en wat kan ik anders invullen? (of heb ik het draadje niet goed gelezen?)

Ik neem aan dat je bedoeld 'Cache filter' veld in de eerste stap?

Dit is ter info over de bron.

Als hier 'Ja' staat (zoals bij de bron 'De broekies'), dan is er een optimalisatie van de PQ als je filtert op cache type.

Dus als je alleen multi's wilt, dan krijg je niet 13 PQs, maar 6 of zo.

Indien hier 'Nee' staat, dan krijg je altijd een vaste set PQs ongeacht cache type filtering. Dit is bv het geval bij de hopman2 bronnen. De inhoud van de PQs zullen alleen wat kleiner zijn.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?

En zoals al eerder opgemerkt: goed werk! GS.

Kijk, dit doet mij goed. Mijn ego moet natuurlijk ook af en toe gestreeld worden :thumbup:

Maar laten we eerlijk zijn, als er geen kritiek/op of aanmerkingen komen over het programma, dan wordt het nooit beter. Dus laat de opmerkingen/verbeterpunten/kritieken maar komen.

bewerkt door De broekies
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...