leokrabbendam Geplaatst 4 september 2003 Geplaatst 4 september 2003 Beste cachers, onlangs heb ik tegen mijn schoonmoeder en haar partner (rond de 70 ...) een enthousiast verhaal opgehangen over hoe leuk ik geocachen wel vind (ja, je moet iets doen om zo'n bezoek door te komen ). Met als resultaat dat zij er nu ook aan beginnen . Vandaag voor hen in Notter een Garmin 76S aangeschaft en binnenkort ga ik 't apparaat aan ze uitleggen en samen met ze hun eerste cache doen. Ik zoek een leuke voor hen om mee te beginnen in de buurt van hun woonplaats (Dalen, in de buurt van Emmen zeg maar). Bij voorkeur : mooie maar niet te lange wandeling, niet te moeilijke cache (liefst wel een multicache) maar zeker ook geen erg makkelijke, geen meters diep gegraaf naar de eindstash, met als het even kan wat humor erin.... Normaliter was ik zelf wel op de site gaan zoeken naar een geschike, maar daar ontbreekt de tijd me nu even voor... Alvast bedankt voor suggesties !!!
MiepMiep...Zzzoefff... Geplaatst 4 september 2003 Geplaatst 4 september 2003 Twins en Novemberstorm zijn denk ik prima. Veel plezier!
Wij Drie Geplaatst 4 september 2003 Geplaatst 4 september 2003 Zeg je Emmen en humor, denk ik aan de Kruimeldief. Dus dat moet dan 'de Schans' worden. Wij hebben ook erg veel plezier gehad met: 'Kreeft', 'Boogschutter' en 'Novemberstorm'. Tot cache, Team Wij Drie
Eagles Geplaatst 4 september 2003 Geplaatst 4 september 2003 Afhankelijk van hoe goed beweeglijk degene van rond de 70 is, en ook van welke kant je de cache benaderd, is Novemberstorm misschien niet zonder slag of stoot een goede keus. Van de kant waar wij hem hebben benaderd was het behoorlijk kruip-door-sluip-door en klimmen over de omgevallen bomen heen. Dus hou daar rekening mee!
MiepMiep...Zzzoefff... Geplaatst 4 september 2003 Geplaatst 4 september 2003 Van de kant waar wij hem hebben benaderd was het behoorlijk kruip-door-sluip-door en klimmen over de omgevallen bomen heen. Van de site: "Advies: loop om het perceel heen en vindt de kortste weg naar de stash." Kortstewegzoekers hebben het niet altijd even makkelijk!
vechtdal Geplaatst 4 september 2003 Geplaatst 4 september 2003 ja de twins is wel leuk, om te beginnen, kijk je naar multie cache die niet te lang is, vechtdal 2 ? kunnen ze na die tijd even een bakkie doen bij de klomp. zeg Leo heb je die zelf nog niet gedaan? doe j die samen!
Kruimeldief Geplaatst 5 september 2003 Geplaatst 5 september 2003 Zeg je Emmen en humor, denk ik aan de Kruimeldief. Dus dat moet dan 'de Schans' worden. Hoezo Emmen/humor = Kruimeldief? Ben de grootste chagrijn die er rondloopt. Ik vind het wel geinig dat mensen van rond de 70 ook gaan cachen. Wat is nog te doen voor hun en dan bedoel ik het echt niet negatief hoor. We zijn zelf ruime 40ers en kunnen niet eens alle caches doen ivm de gezondheid Je wilt, leuke en niet te gekke multicaches in de omgeving van Emmen? Twins en Novemberstorm zijn wel leuk maar volgens mij geen multcaches. Zoek je een leuke multicache in de omgeving dan doe je Sleenerzand, Boogschutter, Het Kloosterbos. En natuurlijk De Schans, of t Aole Compas. De laatste 2 zijn van onszelf en zijn echt niet moeilijk en toch multi. En.... er is altijd de FeeFoon die op de cache pagina vermeld staat. Verder heb je als multi's ook nog: Drouwenerzand en Spijkerschrift. Deze liggen allemaal in de omgeving van Dalen/Emmen. Ga je wat verder weg dan zit je vast aan de Vechtdalserie of aan de serie Dream Hunts. Ik zal er zo wel weer een aantal vergeten zijn maar de plaatsers daarvan moeten me dat maar niet kwalijk nemen. Verder heb ik een aantal overgeslagen omdat specifiek ook naar caches werd gevraagd die ook te doen zijn voor beginners. Eigenlijk zijn alle caches te doen voor beginners, maar soms kan een beetje ervaring je wel helpen een cache iets sneller te vinden. GRTZ Kruimeldief
leokrabbendam Geplaatst 11 september 2003 Auteur Geplaatst 11 september 2003 Beste cachers, bedankt voor al jullie suggesties. Het was een moeilijke keuze , maar uiteindelijk toch voor Boogschutter gekozen. Alle andere heb ik goed bestudeerd op de site en ik ga ze allemaal zeker zelf een keer doen. Echies waar... voor zover ik ze al niet kende, bytheway . Behalve Schans dan (Kruimeldief? Hebben ze alleen het huisnummer weggehaald of het hele huis ?? ) Anyhow, Boogschutter was een succes. (Maar dat geldt voor alle Dierenriem caches totzover !!) Zie mijn log aldaar. Nogmaals dank allemaal !!
Kruimeldief Geplaatst 11 september 2003 Geplaatst 11 september 2003 Huisnummer denk ik. Ik moet nog kijken. Als het zo doorgaat haal ik de cache er weg. Ik moet meer aan de omgeving repareren dan dat de Gemeente Emmen daar doet. En dan die druiloren zeker ook nog om toestemming vragen? Dachtutnie GRTZ kruimeldief Door de krapte op de arbeidsmarkt staan er inmiddels ook helemaal geen stuurlui meer aan de wal om te zeggen hoe het moet.
leokrabbendam Geplaatst 11 september 2003 Auteur Geplaatst 11 september 2003 En dan die druiloren zeker ook nog om toestemming vragen? Dachtutnie FOEI Kruimeldief ! Weet je niet dat je je aan de regels moet houden ??? Door de krapte op de arbeidsmarkt staan er inmiddels ook helemaal geen stuurlui meer aan de wal om te zeggen hoe het moet. Jawel hoor ! Ikke !!
Kruimeldief Geplaatst 11 september 2003 Geplaatst 11 september 2003 Ja, ik weet dat ik me aan de regels moet houden. En dat ik het weet is toch genoeg? GRTZ kruimeldief Hier nog wat opmerkingen dat ik vond naar aanleiding van regels en wetten en wat wel en niet mag: verboden In Engeland is alles toegestaan, behalve wat verboden is In Duitsland is alles verboden, behalve wat toegestaan is In Iran is alles verboden, behalve wat toegestaan is en dat is verplicht In Irak is alles verboden, zelfs wat toegestaan is In Nederland is alles toegestaan, zelfs wat verboden is En laten we ons daar dan ook aan houden. Verder: alles mag in Nederland: Bij de dokter: "Meneer Kruimeldief? U mag met mij meekomen." "U mag de jas uitdoen." "U mag op de weegschaal gaan staan." "U mag van de weegschaal afkomen." "U mag naar het kamertje met nummer twee op de deur." "U mag het bovenlichaam ontbloten." "U mag de broek aanhouden." "U mag gaan liggen." "U mag weer overeind komen." "U mag zich aankleden." "U mag weer plaatsnemen in de wachtkamer." "Mag ik iets zeggen dokter?" "U mag iets zeggen." "Mag ik een cache plaatsen?" "U mag als u wilt er wel 100 plaatsen." Een patiënt mag in Nederland alles.
leokrabbendam Geplaatst 11 september 2003 Auteur Geplaatst 11 september 2003 Ja, ik weet dat ik me aan de regels moet houden. En dat ik het weet is toch genoeg? Tuurlijk !! En wat de rest van 't verhaal betreft : ben ik nu even niet adrem genoeg voor. Ga een dutje doen... Vooruit: eentje nog dan : "Mag ik een cache plaatsen?" "U mag als u wilt er wel 100 plaatsen." Maar NIET BUITEN DE PADEN !!!! Welterusten !
Kruimeldief Geplaatst 11 september 2003 Geplaatst 11 september 2003 Hier heb je er nog een en dan ga ik ook slapen Ik wil sterven in mijn slaap, net als mijn grootvader. Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus. GRTZ kruimeldief Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
Lex en Leo-team Geplaatst 3 november 2003 Geplaatst 3 november 2003 Wij zijn voornemens zondag naar Drenthe af te reizen. Nu zijn wij daar compleet onbekend en herinnerde ik mij dit topic, dus vroeg ik mij af of jullie ons wat suggesties konden geven over leuke caches in Drenthe. Willen wij een cache leuk vinden dan moeten ze wel aan een paar eisen voldoen: het liefst niet met ingewikkelde rekensommen of 'ingewikkelde' GPS-toepassingen, laat ik zeggen dat het werken met graden het moeilijkste mag zijn, zodat wij uberhaupt een kansje hebben om hem te vinden. Het liefste multi-caches in/door natuurgebieden (lengte maakt niet uit), en de cache moet sowieso hondvriendelijk zijn Waarbij de viervoeter het grootste stuk los mag en de route dus ook niet veel over verharde wegen loopt. Dit laatste staat vaak niet bij cachebeschrijvingen maar is voor ons zondag een erg belangrijke voorwaarde. Alvast bedankt. Alexander
ronnie Geplaatst 4 november 2003 Geplaatst 4 november 2003 Wat dacht je van Sporen uit de prehistorie, volgens mij mogen de honden mee, Mits aangelijnd. Stroomdal I, het grootste gedeelte van de route mogen de honden mee, klein stukje loopt door natuurgebied daar mag de hond niet mee. maar je kan er omheen lopen, door voor het wildrooster, links af te gaan, en een heel smal paadje te volgen. Stroomdal II, Honden geen probleem Ik grijp dit maar even aan om mijn eigen caches te promoten. Vooral de eerste twee caches gaan door schitterend natuurgebied.
Aanbevolen berichten