Spring naar bijdragen

forum opnieuw inloggen en zo


Xaa

Aanbevolen berichten

Ehhh, ik heb ook dit draadje er even op nagelezen, maar ik constateer dit: ik start IE op en ga naar www.geocaching.nl. Daar klik ik rechts op de site op een link uit het forum, die gewoon geopend wordt. Na lezen klik ik vervolgens op de 'pagina terug-knop' van IE, zodat de pagina van nl weer verschijnt. Als ik dan op een andere link naar het forum klik, moet ik opeens inloggen.

De eerste keer dus zònder inloggen, en daarna ineens wel. Is dit een probleempje (nou ja, er zijn ergere dingen) wat ook thuishoort in dit draadje? GS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

cookie waarde

ipb_stronghold 5b8f3e20

session_id dd254aa5

remoteip 72.14.19

x-forwarded-for 82.92.14

via

 

er staat ook altijd een geel uitropeteken linksonder aan de pagina

zelfs dit bericht verzenden gaf inlogproblemen

bewerkt door Pistol.Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het middel nu niet erger dan de kwaal? Als er echt problemen komen, kan de stronghold later altijd nog aangezet worden. Maar juist dit forum wordt zo mobiel gebruikt, dat het niet een heel handige optie is voor de reizende gebruikers.

 

:beerchug:

Hier sluit ik me ook graag bij aan, want het begint zo langzamerhand wel irritant te worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inloggen blijft SHIT; het is net russische roulette, maar dan met 5 kogels en 1 lege plek. oftewel het gaat eerder fout dan goed !!!!

 

Sinds kort heb ik een iPhone, super handig om even de nieuwe berichten te checken. Maar het steeds opnieuw inloggen maakt dat 'even' langer dan gewenst. Het lijkt zelfs zo te zijn dat ik wordt uitgelogd als hij van wlan wisselt of naar zijn 3g netwerk overschakelt. Beetje lastig allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt zelfs zo te zijn dat ik wordt uitgelogd als hij van wlan wisselt of naar zijn 3g netwerk overschakelt.

Dat lijkt niet zo, dat is zo. Dat is het probleem van die stronghold die nu aanstaat.

 

@Xaa: Zou die stronghold asjeblieft uitgezet kunnen worden? Het is echt niet handig bij elke nieuwe verbinding opnieuw in te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet zo technisch, dus luidt de vraag;

 

HOE ZET JE EEN STRONGHOLD UIT (mocht dit het gewenste resultaat geven)

 

toch blijft er veel niet kloppen: ik ben niet ingelogd (er staat 'gast' boven aan de forumpagina, maar mijn naam staat wel onderaan bij de forumstatistieken

 

als ik dit bericht straks verstuur, dan moet ik daana weer opnieuw zien in te loggen, wat niet altijd lukt.

 

en omdat ik niet ingelogd ben kom ik ook niet op mijn Googlemaps kaart van Nederland terecht, wat niet handig is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Nu zit ik hier in het Slowaakse, en hoef hier nooit elke keer opnieuw in te loggen :blink:

 

Wat blijkt, het deel van het IP adres wat op geslagen wordt (213.181.) is voor zowel het hotel als de voor de werk plek het zelfde.

Ondanks dat deze zich in twee verschillende plaatsen bevinden.

 

Lekkere beveiliging :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zit ik hier in het Slowaakse, en hoef hier nooit elke keer opnieuw in te loggen :blink:

 

Wat blijkt, het deel van het IP adres wat op geslagen wordt (213.181.) is voor zowel het hotel als de voor de werk plek het zelfde.

Ondanks dat deze zich in twee verschillende plaatsen bevinden.

 

Lekkere beveiliging :no:

 

Ik weet niet of dat zo vreemd is. Waarschijnlijk beide dezelfde provider, dat zou dat in ieder geval kunnen verklaren. (je hebt altijd nog de mogelijkjeid tot 255 * 255 netwerken aan te sluiten als niet elke pc een eigen inet ip nummer nodig heeft.

 

Verder zie ik niet direct in wat dat met beveiliging te maken heeft.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zit ik hier in het Slowaakse, en hoef hier nooit elke keer opnieuw in te loggen :thumbup:

 

Wat blijkt, het deel van het IP adres wat op geslagen wordt (213.181.) is voor zowel het hotel als de voor de werk plek het zelfde.

Ondanks dat deze zich in twee verschillende plaatsen bevinden.

 

Lekkere beveiliging :thumbdown:

Check je eigen IP maar eens met die van iemand die bij dezelfde provider zit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zit ik hier in het Slowaakse, en hoef hier nooit elke keer opnieuw in te loggen :thumbup:

 

Wat blijkt, het deel van het IP adres wat op geslagen wordt (213.181.) is voor zowel het hotel als de voor de werk plek het zelfde.

Ondanks dat deze zich in twee verschillende plaatsen bevinden.

 

Lekkere beveiliging :thumbdown:

 

Ik weet niet of dat zo vreemd is. Waarschijnlijk beide dezelfde provider, dat zou dat in ieder geval kunnen verklaren. (je hebt altijd nog de mogelijkjeid tot 255 * 255 netwerken aan te sluiten als niet elke pc een eigen inet ip nummer nodig heeft.

 

Verder zie ik niet direct in wat dat met beveiliging te maken heeft.

 

Jan

 

Dat het niet slim is om maar een gedeelte van een uniek adres mee te nemen in de cookies, lijkt mijn duidelijk, dat gedeelte is niet uniek en dus niet bruikbaar als veiligheidmaatregel.

Zie hier de praktijk.

 

Waarom dit met beveiliging te maken heeft ?

 

De onderliggende oorzaak is vermoedelijk de beveiligingsversterking van de forum software, die nu (in de cookies) ook een deel van het IP adres meeneemt. Dit is om bepaalde problemen te voorkomen: in de vorige versie was het zo dat als je (op welke manier dan ook) de sessie identifier wist, je iemand account kon 'overnemen'. Nu kan dat niet meer.

 

Dat is niet alleen een probleem voor accounts met extra privileges (modjes, admins, ...) maar ook voor accounts die misbruikt zouden kunnen worden voor het volspammen van het forum.

 

De optie is uit te zetten, maar ik denk niet dat dat wenselijk is.

 

Vanwege deze actie moeten we nu elke keer opnieuw inloggen, argument "beveiligingsversterking van de forum software"

Lijkt me duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...