Spring naar bijdragen

Een cache plaatsen is veel te ingewikkeld! wie helpt?


yvonneGPS

Aanbevolen berichten

Ligt het aan mij of is het ontzettend ingewikkeld/langdradig om een nieuwe cache te plaatsen?

 

Ben twee weken terug enthousiast een route wezen uitzetten en een mooie cache in elkaar geknutselt.

Maar bij het opgeven van de cache werden er veel dingen onduidelijk.

 

Heb nu alle waypoints moeten invullen (heb de coördinaten maar niet zichtbaar laten zien want anders is er geen lol aan).

Wanneer wordt m'n cache eens gerevieuwd? ik vind het allemaal behoorlijk lang duren voordat hij online is. Op deze manier gaat de lol er een beetje vanaf. Waarom kan mijn cache niet gewoon online en klaar!??

 

Mijn cache ligt in Bolsward (friesland). In de ruime omgeving ligt vrij weinig en ik wil graag dat deze nog online komt voordat ik verhuis naar abbega.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom kan mijn cache niet gewoon online en klaar!??

 

Misschien om het niveau van de caches een beetje op peil te houden? Ben zelf al een maand of 2 bezig met puzzelen, verstopplekken bepalen, toestemming vragen etc. Heb zometeen om 10:00 uur een afspraak op het gemeentehuis om Geocaching uit te leggen en hopenlijk toestemming te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt het aan mij of is het ontzettend ingewikkeld/langdradig om een nieuwe cache te plaatsen?

 

Ben twee weken terug enthousiast een route wezen uitzetten en een mooie cache in elkaar geknutselt.

Maar bij het opgeven van de cache werden er veel dingen onduidelijk.

 

Heb nu alle waypoints moeten invullen (heb de coördinaten maar niet zichtbaar laten zien want anders is er geen lol aan).

Wanneer wordt m'n cache eens gerevieuwd? ik vind het allemaal behoorlijk lang duren voordat hij online is. Op deze manier gaat de lol er een beetje vanaf. Waarom kan mijn cache niet gewoon online en klaar!??

 

Mijn cache ligt in Bolsward (friesland). In de ruime omgeving ligt vrij weinig en ik wil graag dat deze nog online komt voordat ik verhuis naar abbega.

 

Hallo Yvonne,

 

Heb je het vinkje aangezet "Yes, this listing is active?". Anders krijgen reviewers hem niet te zien.

Heb je het FINAL waypoint ook opgegeven waar de cache ligt? Deze moet hidden zijn, behalve voor de reviewers en de cache owner. Andere waypoints mogen gewoon zichtbaar zijn, afhankelijk wat je zelf wil.

 

Mijn ervaring is ook dat het ongeveer 2 weken duurt voordat een reviewer ernaar kijkt. Ik geloof dat er nu 2 reviewers zijn voor Nederland en Luxemburg. Het is helaas niet anders: Ze reviewen in hun vrije tijd.

bewerkt door globe_explorer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom kan mijn cache niet gewoon online en klaar!??

 

Misschien om het niveau van de caches een beetje op peil te houden? Ben zelf al een maand of 2 bezig met puzzelen, verstopplekken bepalen, toestemming vragen etc. Heb zometeen om 10:00 uur een afspraak op het gemeentehuis om Geocaching uit te leggen en hopenlijk toestemming te krijgen.

 

 

Klinkt goed. Zit m'n leven lang al bij scouting en ken de kneepjes van het vak inmiddels. Dus na een dagje lekker hebben gewandeld een leuke route + opdrachten bedacht.

 

Alleen dat het nu allemaal zo lang duurt is echt een kater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is ook dat het ongeveer 2 weken duurt voordat een reviewer ernaar kijkt. Ik geloof dat er nu 2 reviewers zijn voor Nederland en Luxemburg. Het is helaas niet anders: Ze reviewen in hun vrije tijd.

 

 

Hmm....dat vinkje moet ik eens goed gaan bekijken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het langer duurt, ligt in dit geval aan jezelf. Je hebt namelijk niet alle waypoints ingevoerd, zoals geschreven staat in de regels. Daardoor stuurt de reviewer je cache terug en moet je dat alsnog doen. Je moet inderdaad nadat je dat gedaan hebt wel weer dat ene belangrijke vinkje aanzetten, anders ziet je reviewer je cache niet. Voordat je een cache maakt, lees dan eerst de gebruiksaanwijzing van hoe dit moet. Dat voorkomt een hoop teleurstellingen. En daarna niet lopen mopperen dat het 'even wat langer duurt', want het reviewen gebeurt door vrijwilligers in hun eigen vrije spaarzame tijd. Veel succes met je cache. Oh ja, als je inderdaad gaat verhuizen, kun je dan nog wel zelf onderoud aan je cache plegen? Of heb je daar iemand anders voor? Hou daar ook rekening mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een prima checklist om na te gaan of je cache aan alle voorwaardes voldoet.

Het online komen gebeurt door vrijwilligers en soms staan er erg veel caches in de wacht.

 

Kortom: een beetje geduld en nalopen of je zelf alles correct hebt gedaan :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben inderdaad een beetje ongeduldig. maar vindt dit ook zo leuk!

 

wat betreft het verhuizen: ik kom nog wekelijks in bolsward. dus ik zal hem netjes onderhouden.

Binnenkort ook eentje in de omgeving van abbega!

 

ene: ik had inderdaad na m'n wijzingen (waypoints invullen) niet het vinkje aangezet. Hopelijk komt het nu snel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne,

 

wij herkennen je gevoel van ongeduld wel. Soms heb je ontzettend je best gedaan om van alles en nog wat voor je cache te regelen, en dan wil je ook dat 'ie zo snel mogelijk gepubliceerd wordt. Onze ervaring is echter intussen dat als je alle richtlijnen goed leest, en je beschrijving daar nog zeker twee keer nauwkeurig op naleest, dat veel tijd scheelt. Soms is een cache dan binnen twee dagen on-line, maar het kan ook wel eens twee weken duren - reviewers zijn ook maar mensen tenslotte. Reviewen is volgens ons niet zo maar een klusje dat je wel even doet: er zijn ontzettend veel oelewappers die bij hun beschrijving echt de richtlijnen niet goed lezen (een foutje kan iedereen maken, dat zal een reviewer ook niet erg vinden), zonde van de tijd van de reviewers.

 

We hopen dat je (on)geduld snel beloond wordt met publicatie, maar het is - ook om negatieve publiciteit van 'het spel' te voorkomen - natuurlijk belangrijk dat iemand controleert of geen bende wordt en er geen wildgroei aan caches ontstaat van een deplorabel niveau.

bewerkt door Smurfin & Grote Smurf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest de eerste keer erg wennen aan dat formulier met de ene helft in het engels en dan weer nederlands. De begrippen vliegen je om de oren.

Hopelijk wordt een tweede cach verstoppen en registreren geen probleem meer. Er zijn zoveel handleidingen e.d. dat je bijna niet meer begrijpt hoe het allemaal werkt. Maar volgens mij moet nu alles bijna gaan werken..

 

Ik wacht geduldig af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelfs een ervaring van een publicatie binnen een kwartier :dribble:

Ook ervaring met een publicatie van ongeveer een uurtje.

Of soms een dag

Of soms 2 dagen

En in één geval 2 weekjes, maar dat was toen heel logisch.

 

Kortom, het verschilt, maar heb altijd geduld, hij komt vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al via de zoekfunctie geprobeerd te kijken naar nieuwe cache leggen / checklist:

 

Je komt dan o.a. DIT draadje tegen van Ruud4D met een begrijpelijke Checklist waar een cache aan moet voldoen !

 

De eigenlijke Checklist vindt je direct hier...

 

***

 

Succes met het opbrengen van geduld voor de laatste daagjes wachten ...

 

... maar als je alles hebt gedaan zoals wordt gevraagd zal het echt niet lang meer duren :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelfs een ervaring van een publicatie binnen een kwartier :blush:

Ook ervaring met een publicatie van ongeveer een uurtje.

Of soms een dag

Of soms 2 dagen

En in één geval 2 weekjes, maar dat was toen heel logisch.

 

Kortom, het verschilt, maar heb altijd geduld, hij komt vanzelf.

De eerste is altijd het spannendst, maar hij komt echt wel hoor, al krijg je misschien eerst nog een opmerking om wat te veranderen.

 

Maar ook ik heb de ervaring mogen beleven dat cache's binnen het half uur online kwamen en ja zelfs ook al gevonden werden.

 

Vorig jaar net voor de start van de 12 provincien coinrace om 23.15 uur een nieuwe cache ter review aangeboden, met de gedachte hier kan wel een coin in, hij komt toch minimaal pas de volgende dag online.

 

Nou mooi niet dus, binnen een kwartier was hij online :blush: en net voor de start van de race 23.50 uur werd hij gelogd :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...