papillonphoto Geplaatst 15 september 2008 Geplaatst 15 september 2008 Bij het knaagdier (Bever natuurlijk) zag ik dat de Colorado300 deze week nog in de uitverkoop is gegaan, € 349,- !!!! Dus waarom nog een CSX? Dus wie nog aan het twijfelen was? nu gaan op=op (stond er bij)
knijn2 Geplaatst 15 september 2008 Geplaatst 15 september 2008 Dus waarom nog een CSX? Ik heb een Colorado en ik vind het een onfunctioneel onding. Hij gaat niet voor niets in de uitverkoop Lang leve mijn CSx! Veel en veel handiger en de batterijen gaan (meer dan) een hele dag mee...
Geopatra Geplaatst 15 september 2008 Geplaatst 15 september 2008 Dus waarom nog een CSX? Ik heb een Colorado en ik vind het een onfunctioneel onding. Hij gaat niet voor niets in de uitverkoop Lang leve mijn CSx! Veel en veel handiger en de batterijen gaan (meer dan) een hele dag mee... Ik heb geen Colorado, maar wel een 60CSx . Aangezien ik nog niets heb gelezen over de Colorado dat mij op enigerlei wijze doet denken over vervanging zou ik willen zeggen: "Waarom in godsnaam een Colorado" ! Bovendien , geeft het niet te denken dat een zo jong apparaat in de ramsj gaat ?! Wat mij betreft: de 60CSx is nog steeds de standaard. Geopatra.
Biertjuh Geplaatst 15 september 2008 Geplaatst 15 september 2008 Wat mij betreft: de 60CSx is nog steeds de standaard. Helemaal mee eens. Het enige positieve over de Colorado dat ik gehoord heb was van een Duitse geocacher op een event en dat was de prijs die hij moest betalen in Amerika voor het apparaat toen hij daar voor werk was. Een paar 100 $ Was hij toen over de plas al in de uitverkoop Ook Whereigo caches gaan over het algemeen beter met een PDA dan met de Colorado als ik zo de logs lees. Ik heb daar in iedergeval met PDA nog nooit problemen gehad terwij de Colorado veelvuldig vast loopt. Ruud
smeule Geplaatst 15 september 2008 Geplaatst 15 september 2008 Wij hebben de COLORADO, de OREGON en de 60CSX. Ze bevallen ons allemaal prima. Smeule sr. gebruikt de CO en Smeule jr de OR. Daarnaast houden we nog de 60CSX omdat hier nog de gevarenzone op zit die we af en toe nodig hebben in het veld. Wij hebben er geen problemen mee en de Whereigo's doen het prima.
papillonphoto Geplaatst 16 september 2008 Auteur Geplaatst 16 september 2008 De Renault 5 was ook een heel goede auto!!!! en die is toch vervangen. Het bericht is vooral bedoeld voor mensen die nog geen GPS hebben. Immers: die zijn niet bevooroordeeld. En de CSX wordt niet meer geleverd. Er is nog een grote voorraad, maar geloof dat die niet meer wordt aangevuld. En stilstand is achteruitgang, dus er zijn een hoop argumenten voor de col te verzinnen en tegen de csx als je nog nooit een gps heb bezeten. Maar in het conservatieve Nederland zullen we deze geluiden (voor de csx alsof hij heilig is) wel een poosje blijven horen. En de auto set en de opberg koker voor de col zijn ook in prijs verlaagd. Terwijl die goed is te gebruiken voor de Oregon. Zo te zien is de Inkoop bij het knaagdier ook van het conservatieve geslacht.
De Beltjes Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 De Beltjes gebruiken ook de colorado 300 en vinden het een heerlijk apparaat nergens geen problemen mee, ook niet met de wherigo's (nog maar eentje gedaan) daar naast hebben we er nog een Etrex Summit HC bij aangezien de colorado geen gevarenzone's kent........en dat is wel weer jammer. Maarja wat niet is kan nog komen zullen we maar denken.
GeoGeldrop Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 De Renault 5 was ook een heel goede auto!!!! en die is toch vervangen. Het bericht is vooral bedoeld voor mensen die nog geen GPS hebben. Immers: die zijn niet bevooroordeeld. En de CSX wordt niet meer geleverd. Er is nog een grote voorraad, maar geloof dat die niet meer wordt aangevuld. En stilstand is achteruitgang, dus er zijn een hoop argumenten voor de col te verzinnen en tegen de csx als je nog nooit een gps heb bezeten. Maar in het conservatieve Nederland zullen we deze geluiden (voor de csx alsof hij heilig is) wel een poosje blijven horen. En de auto set en de opberg koker voor de col zijn ook in prijs verlaagd. Terwijl die goed is te gebruiken voor de Oregon. Zo te zien is de Inkoop bij het knaagdier ook van het conservatieve geslacht. Tja, zo kun je elke reactie wel makkelijk afdoen. Als iemand het niet met je eens is, is ie bevooroordeeld en/of conservatief. Natuurlijk is de Cx of CSX niet heilig maar ook daarvoor is, net als voor de Colorado, evengoed een lijstje te maken waarom die handiger is. Dan is het vervolgens afhankelijk van de functionele eisen die je stelt, welke het beste bij je past. Dat kan dus voor de één anders uitpakken dan voor de ander en dat heeft met conservatisme of bevooroordeeld zijn weinig te maken.
Biertjuh Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 De Beltjes gebruiken ook de colorado 300 en vinden het een heerlijk apparaat nergens geen problemen mee, ook niet met de wherigo's (nog maar eentje gedaan) daar naast hebben we er nog een Etrex Summit HC bij aangezien de colorado geen gevarenzone's kent........en dat is wel weer jammer. Maarja wat niet is kan nog komen zullen we maar denken. Ik mag rustig zeggen dat ik (wij) al een paar caches gevonden heb(ben), al zou je dat aan mijn handtekening niet zeggen. Het aantal caches waar ik echter de gevarenzone bij nodig had zijn op één hand te tellen. Vind ik dus geen rede om de etrex er bij te houden als die colorado zo goed bevalt. En met slechts één wherigo kan je ook niet spreken van ervaring in het veld. Lees de logs bij de wherigo's er op na en je zult lezen dat de colorado menigmaal het bijltje er bij neer gooit. Ruud
smeule Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 En met slechts één wherigo kan je ook niet spreken van ervaring in het veld. Lees de logs bij de wherigo's er op na en je zult lezen dat de colorado menigmaal het bijltje er bij neer gooit.Ruud Wij hebben 2 wherigo's gedaan met de colorado en dit verliep zonder problemen. Ook heb ik 1 wherigo gemaakt. Mensen met PDA zijn er 3 a 4 uur met bezig en met de colorado/oregon heb je de cache binnen 2 uur al in handen. Ik heb liever een colorado/oregon om een wherigo te lopen dan een PDA.
De Beltjes Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 De Beltjes gebruiken ook de colorado 300 en vinden het een heerlijk apparaat nergens geen problemen mee, ook niet met de wherigo's (nog maar eentje gedaan) daar naast hebben we er nog een Etrex Summit HC bij aangezien de colorado geen gevarenzone's kent........en dat is wel weer jammer. Maarja wat niet is kan nog komen zullen we maar denken. Ik mag rustig zeggen dat ik (wij) al een paar caches gevonden heb(ben), al zou je dat aan mijn handtekening niet zeggen. Het aantal caches waar ik echter de gevarenzone bij nodig had zijn op één hand te tellen. Vind ik dus geen rede om de etrex er bij te houden als die colorado zo goed bevalt. En met slechts één wherigo kan je ook niet spreken van ervaring in het veld. Lees de logs bij de wherigo's er op na en je zult lezen dat de colorado menigmaal het bijltje er bij neer gooit. Ruud Tja ik moet zeggen dat wij ten eerste de colorade gekocht hebben om er mee te cachen.....niet dat wij er veel gevonden hebben hoor En wij ervaren 1 Wherigo wel als een hele ervaring vooral omdat hij leuk in elkaar zat en onze colorado er helemaal geen problemen mee had. (tis maar hoe je er mee omgaat denk ik dan maar) En idd de gevarenzone's daar zijn er niet veel van mss.........maar stel dat je er wel eentje tegen komt.....tja wat dan he. Maarja daar ging het hier volgens mij niet over. Ons bevalt de colorado prima en tot nu toe hebben wij er nog geen problemen mee gehad.
Aanbevolen berichten