Spring naar bijdragen

teleurgesteld


volksdansje

Aanbevolen berichten

Waarom gaan mensen naar een event?

Als wij naar een event gaan, is dat om mensen achter hun nickname te leren kennen, caches laten we liggen, omdat we er niets voor voelen om in de file achter elkaar aan te lopen en lekker op een ander tijdstip in alle rust de cache te gaan zoeken. Maar ieder z'n eigen keus natuurlijk.

 

Het event van afgelopen zondag in Almere, was wat ons betreft een groot succes, een hoop mensen ontmoet en een leuke en leerzame workshop meegemaakt.

 

Wij hebben meerdere caches liggen in Almere, een daarvan is de cache "Liefde voor reizen". Een moeilijke cache waar je best wat avondjes voor op google moet zoeken. We hadden gedacht, nu er een event in Almere was, nou de mensen bereiden zich goed voor, lossen zo'n puzzel lang van tevoren op en gaan hem dan zoeken. Leuk, we waren benieuwd hoeveel mensen hem gingen loggen.

 

Inderdaad heel veel mensen hebben hem inmiddels gelogd, hoe???

Door op het event het coordinaat gekregen te hebben van medecachers, die wel de moeite hadden genomen om de puzzel op te lossen. Of gewoon achter iemand aanlopen die het coordinaat wel had.

 

Waar gaat het nou eigenlijk om op zo'n event, om gratis voor niets coordinaten te krijgen van moeilijke caches? En zo lekker veel puntjes te scoren?

 

Wij denken er hard aan, om bij een volgend event, onze caches maar op disable te zetten, jammer voor de goedwillende cachers.

 

Wij zijn in ieder geval teleurgesteld en dit moet ons even van 't hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom gaan mensen naar een event?

Als wij naar een event gaan, is dat om mensen achter hun nickname te leren kennen, caches laten we liggen, omdat we er niets voor voelen om in de file achter elkaar aan te lopen en lekker op een ander tijdstip in alle rust de cache te gaan zoeken. Maar ieder z'n eigen keus natuurlijk.

 

Het event van afgelopen zondag in Almere, was wat ons betreft een groot succes, een hoop mensen ontmoet en een leuke en leerzame workshop meegemaakt.

 

Wij hebben meerdere caches liggen in Almere, een daarvan is de cache "Liefde voor reizen". Een moeilijke cache waar je best wat avondjes voor op google moet zoeken. We hadden gedacht, nu er een event in Almere was, nou de mensen bereiden zich goed voor, lossen zo'n puzzel lang van tevoren op en gaan hem dan zoeken. Leuk, we waren benieuwd hoeveel mensen hem gingen loggen.

 

Inderdaad heel veel mensen hebben hem inmiddels gelogd, hoe???

Door op het event het coordinaat gekregen te hebben van medecachers, die wel de moeite hadden genomen om de puzzel op te lossen. Of gewoon achter iemand aanlopen die het coordinaat wel had.

 

Waar gaat het nou eigenlijk om op zo'n event, om gratis voor niets coordinaten te krijgen van moeilijke caches? En zo lekker veel puntjes te scoren?

 

Wij denken er hard aan, om bij een volgend event, onze caches maar op disable te zetten, jammer voor de goedwillende cachers.

 

Wij zijn in ieder geval teleurgesteld en dit moet ons even van 't hart.

Een coördinaat krijgen is niet netjes. Met iemand meelopen die toevallig de puzzel wel heeft opgelost, vind ik niet zo'n probleem. Mits het eerlijk in het logje wordt vermeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, als ik de 7 logs van tijdens het event zo eens lees valt het best mee, even ervanuitgaande dat ze eerlijk geschreven zijn. Misschien heeft er wel eentje de coördinaten gekregen en ja er zijn ook drie teams die hem samen opgelost hebben. Om hem daarom tijdens het event weg te halen lijkt me wat overbodig. Maar goed, mijn mening :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad heel veel mensen hebben hem inmiddels gelogd, hoe???

Door op het event het coordinaat gekregen te hebben van medecachers, die wel de moeite hadden genomen om de puzzel op te lossen. Of gewoon achter iemand aanlopen die het coordinaat wel had.

 

Waar gaat het nou eigenlijk om op zo'n event, om gratis voor niets coordinaten te krijgen van moeilijke caches? En zo lekker veel puntjes te scoren?

 

Wij denken er hard aan, om bij een volgend event, onze caches maar op disable te zetten, jammer voor de goedwillende cachers.

 

Onzin

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind 7 logjes best meevallen als ik kijk naar ons event in lopik het mzle zijn balls en punt wel 25x gelogd en als je deze caches bekijk zijn ze niet 1 2 3 op te lossen dus tijdens ons event hebben div mensen met elkaar en kijkent naar elkaar meeliftend en achterna lopend toevallig langs lopend deze cache `s opgelost of gevonden.

Maar wat maakt het uit diegene die de puzzels echt oplossen weten en genieten er het meest van.

En dat gevoel neemt niemand ze af en daar gaat het om.

En zo geniet iedereen op zijn eige manier van cachen.

Ik ben zelf niet roomser als de paus .

Ja ik loop ook wel eens tegen een moeilijk opgeloste puzzel aan die ik met meelopen heb verkregen probeer later wel de oplossing te achterhalen maar soms is het niet anders.

En meelopen en niet loggen ja is wel jammer dus loggen die hap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja onze cache vlakbij catan in hoogvliet is een keer of 50 gelogd zonder dat de multi (tis maar een kleine) gelopen en de boom beklommen is.

 

Ook hadden we vlakbij het event terein en vrij pittige puzzel liggen en die is toen ook een keer of 30 gevonden. (we zijn zelfs zelf uitgenodigd om deze te komen loggen :crybaby: )

 

Dat hebbie als er een cache in de buurt van een event ligt. Als je rondloopt en je ziet ergens een rij staan ga je toch ff kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bijna onvoorkombaar, zeker met caches di best dicht bij het event terrein liggen.

Het kan ook best jammer zijn als je wat puzzels oplost en dat er dan een file staat van mensen.

 

Maar ach dat is nou eenmaal zo met events.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je maakt een cache besteed er veel tijd en aandacht aan in de verwachting dat anderen dat ook doen.

Blijken sommigen idd gewoon coord te verkrijgen :blush:

Dat is dat wel een teleurstelling. Aan de andere kant, ik maak een cache omdat ik het leuk vind, en hoop dat mede geocachers er ook plezier aan beleven. :blush: Hoe ze uiteindelijk de cache loggen is me dan ook om het even. Maar als jullie teleurgesteld zijn, dan vind ik dat jammer, de loggers zullen door het loggen denk ik helemaal niet teleurgesteld zijn maar waren denk ik juist tevreden. Dat is toch ook wat waard? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je maakt een cache besteed er veel tijd en aandacht aan in de verwachting dat anderen dat ook doen.

Blijken sommigen idd gewoon coord te verkrijgen :blush:

Dat is dat wel een teleurstelling. Aan de andere kant, ik maak een cache omdat ik het leuk vind, en hoop dat mede geocachers er ook plezier aan beleven. :blush: Hoe ze uiteindelijk de cache loggen is me dan ook om het even. Maar als jullie teleurgesteld zijn, dan vind ik dat jammer, de loggers zullen door het loggen denk ik helemaal niet teleurgesteld zijn maar waren denk ik juist tevreden. Dat is toch ook wat waard? :crybaby:

 

Het is al eerder gezegd hier, deze discussie is al rond de zomer hier op dit forum uitvoerig aan de orde geweest. Ondergetekende heeft het een en ander aan den lijve ondervonden :blink:

 

Jammer maar helaas moeten we vaststellen dat er mensen zijn die op deze manier deze hobby uitvoeren, ook ik ben niet roomser dan de paus en pik af en toe een coordinaatje mee als ik met iemand samen aan het lopen ben. Het uitwisselen van coördinaten en of doorspelen is wat mij betreft not doen, maar aan de andere kant....... Als dat een persoon gelukkig maakt, what the f.. Ik heb plezier met het organiseren van een event samen met de andere lopikerwaard cachers, het leggen van caches en heerlijk wandelen waar dan ook in Nederland. De randverschijnselen.... tja , na de grappen en grollen van de zomer kan ik mij daar niet meer druk over maken.

 

Het gaat mij om de leuke contacten met de mensen in het veld en op events enz enz vindt ik er 20 op een dag dan is dat mooi. doe ik er 1 op een dag en heb een not found.... shit maar toch lekker er uit geweest.

 

Zo en nu morgen eerst even lwddlw.. een mooie 9km multi in de lopikerwaard.

 

TL

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al een tijdje niet meer aan het cachen geweest en niet op het forum geweest, maar dit is een heel oude en bekende discussie. :crybaby:

 

Ik snap je frustratie, maar denk dat je die helemaal los moet laten. Dat klinkt zweverig, maar dat valt mee.

Het maken van die cache doe je omdat je dat leuk vindt. Het denkproces, het uitvoeren. Je maakt het ook om anderen er een plezier mee te doen. Daar zijn er natuurlijk een heleboel van. En dan heb je een handvol zieligen die structureel door 'valsspelen' hun finds menen op te moeten krikken. Laat die lekker! Blijkbaar een gebrek aan 'eergevoel'.

 

Net als eerdere posters ben ik ook niet heiliger dan de paus, dus zeg niet dat ik het nooit zal doen. Maar de basis zal wel voor mij wel altijd zijn dat ik het eerst zelf wil proberen en dan heeeeuuuul eventueel misschien een beetje mee zal liften.

 

Maar ja, dat ben ik...

 

Hoop dat je lekker doorgaat met mooie en/of leuke (event)caches te maken!

 

Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mooie van cache-eigenaar zijn is dat je er mee kan doen wat je wilt [zolang .com niet ingrijpt [:crybaby:]].

BV tijdelijk buiten gebruik stellen, compleet weghalen, logjes verwijderen [met en zonder toelichting], de coordinaten aan vrienden geven voor dat de cache on-line is, bepalen dat de cache niet meedoet met de FTF-lijst, de plaats iets wijzigen zodat het doorgeven van coordinaten niet naar de stash leidt, enz, enz, ...

 

Zonnig spoor

 

ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom gaan mensen naar een event?

Iedereen om zijn eigen reden!

 

Wij denken er hard aan, om bij een volgend event, onze caches maar op disable te zetten, jammer voor de goedwillende cachers.

Dit zou inderdaad jammer zijn. Als je er echt zo'n moeite mee hebt, zou ik duidelijk op je pagina zetten dat men alleen mag loggen als .......en dan je voorwaarden. En logs waar duidelijk in staat dat men niet aan die voorwaarde heeft gedaan, kan je dan verwijderen. Dan benadeel je niet iedereen, maar of je dit echt wil doen???

 

Wij zijn in ieder geval teleurgesteld en dit moet ons even van 't hart.

Dat snap ik, maar slaap er een nachtje over en laat het verder rusten, is mijn advies.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...