Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource 6.14.1

Vraag

Geplaatst

Gisteren een up-date uitgevoerd van Mapsource :eek:. Ik had draaien 6.13.7 en mapsource gaf aan dat er een nieuwe beschikbaar was namelijk 6.14.1. :thumbup:.

Het bestand opgehaald en geïnstalleerd, zoals Garmin het aangeeft. Bestand ophalen en ergens opslaan, daarna installeren.

Maar daarna wilde mapsource even niet meer :crybaby:. Even paniek en op het forum naar een antwoord gezocht, daar lees je dat je in het register moet rommelen :dribble:. Dat vind ik een beetje lastig en via een ander forum lees ik dat het meest eenvoudig is om een terug te gaan naar de oude 6.13.7 versie.

Dit terug gaan moet op de volgende wijze. Haal de versie 6.13.7 bij Garmin op en installeer deze 2 keer achter elkaar en dan is alles gelukkig weer normaal.

Via deze link vind je alle up-dates http://www.gpsinformation.org/perry/msource/.

Zomaar een ervaring en Peetee nog bedankt voor het even willen meedenken :thumbup:

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Heb het nu een tijdje aan de draai. De kaartopbouw is wel iets langzamer maar ziet er wel veel mooier uit. Op mijn niet al te snelle laptop van de Aldi met een AMD Turion maar wel met 2 Gb intern geheugen draait het best soepel. Het enige echte nadeel wat ik heb gemerkt is dat het lastig is om gemaakte routes met het "elastiekje" op te pakken en te verleggen.

Bij mij draait het ook uitstekend (maar ik heb een snelle PC), en het ziet er inderdaad veel beter uit. Maar ik lijk geen waypoints meer te kunnen verplaatsen - nadat je de functie kiest kun je niet daadwerkelijk het waypoint ergens heendraggen.

Hans

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Bij mij draait het ook uitstekend (maar ik heb een snelle PC), en het ziet er inderdaad veel beter uit. Maar ik lijk geen waypoints meer te kunnen verplaatsen - nadat je de functie kiest kun je niet daadwerkelijk het waypoint ergens heendraggen.
Klik op het waypoint met links om het waypoint te selecteren. Het waypoint wordt geel. Klik nu weer met links, er verschijnt een gebogen pijltje. Beweeg je muis naar de nieuwe plek en klik wederom met links om het waypoint te (ver)plaatsen.

Behalve dat 6.14.1 nogal traag is, vind het ik het vooral jammer dat de kaarten in de N/Z richting in elkaar geperst zijn (zet maar eens een proximity waypoint, de circel die mapsource dan neerzet is een ovaal). Verder is imho de kaartweergave wel beter dan de oude versies, maar haalt het niet bij google maps of zo.

bewerkt door Mars Express
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Na wat testjes inderdaad de bovnstaande onvolkomnheden ook gecontstateerd. met name het kwasie perspectief staat me niet aan. Dus snel weeer terug.

bewerkt door Sparks Sailor
  • 0
Geplaatst
Klik op het waypoint met links om het waypoint te selecteren. Het waypoint wordt geel. Klik nu weer met links, er verschijnt een gebogen pijltje. Beweeg je muis naar de nieuwe plek en klik wederom met links om het waypoint te (ver)plaatsen.

Behalve dat 6.14.1 nogal traag is, vind het ik het vooral jammer dat de kaarten in de N/Z richting in elkaar geperst zijn (zet maar eens een proximity waypoint, de circel die mapsource dan neerzet is een ovaal). Verder is imho de kaartweergave wel beter dan de oude versies, maar haalt het niet bij google maps of zo.

Ah, dank je wel! Dat werkt inderdaad. Ik gebruikte voorheen altijd het menu maar dat lijkt het niet meer te doen.

...en inderdaad, die cirkel is inderdaad meer een ovaal. Spijtig, dat.

Ik heb al eens aan Garmin gevraagd of ze MapSource, of misschien een deel ervan, open source kunnen maken. Er zou voor handige jongens (zoals ik) heel wat aan te verbeteren zijn, qua features en interface. Helaas waren ze er niet enthousiast over.

Ik snap wel dat ze het unlocken van de kaarten en zo liever niet vrijgeven, maar dat zou je kunnen oplossen met een binary-only library.

Hans

• 0
Geplaatst
Waarschijnlijk krijg je een runtime error, dit is een bekend probleem bij deze laatste versie waar Garmin nog niks aan gedaan heeft.

MS_RuntimeErr.jpg

HIER kun je het programma MapSource Maps Compatibility_v0.2_Beta.rar downloaden.

Deze in de Garmin directory kopiëren en starten. Als hij aangeeft dat er een map niet correct is kun je deze met 1 druk op de knop fixen. Hij past het register aan en Mapsource 6.14.1 werkt perfect.

Succes,

Jos

Geweldig! Ik had problemen maar zijn dankzij dit berichtje verholpen!

Thanks! :P

• 0
Geplaatst

goed dat er zo'n topic is als dit nieuwe versie geinstalleerd en de link van jos.van zetten er overheen en draaien maar zonder problemen

jongens geweldig al die info :thumbdown:

• 0
Geplaatst

Hierzo ook ontzettend blij met dit draadje. Hebben nog steeds een mapsource 9.0 of zoiets draaien namelijk :dribble: . Zijn niet zo van het opdaten. Nu met een paar nieuwe GPS'sen is het wel handiger als die ook herkend worden en jawel, er moet ge-upt worden. Dacht al dat de problemen met die nieuwste versie aan mij lagen. (Kan natuurlijk toch nog wel :thumbdown: .) Maar we zullen via het hier eerder vernoemde linkje nog eens die 13 proberen. Zal ook al een hele verandering teweeg gaan brengen, komende vanaf 9, toch ? :blush:

Spirit

• 0
Geplaatst

Vandaag 6.14.1 er opgezet en na er even mee gewerkt te hebben direct weer terug naar 6.13.7

Niet alleen vanwege de iets tragere beeld opbouw, daar is wel mee te leven maar het in elkaar persen van Noord-Zuid, of is het het uiteentrekken van Oost-West, vind ik geen goede zaak.

Ruud :beerchug:

• 0
Geplaatst

Ook hier hebben we de update gewaagd, maar daarna dus een foutmelding bij het opstarten van Mapsource.

Het teruggaan naar de vorige versie (2x installeren) heeft geholpen.

Team WECA

• 0
Geplaatst

Zoals wel vaker loop ik weer eens achter de feiten aan.

Het is ook niet voor niets de Roode Lantaarn. (zo dat hebben we alvast gehad)

Nu probeer ik al tijden te updaten van 6.13.4 naar 6.13.7. Die nieuwere laat ik wel voorbij gaan.

De setup loopt steeds vast omdat hij het bestand MAIN.msi niet kan vinden op zijn verwachte lokatie.

Typische koppigheid weer van Garmin.

Heb dus het bestand maar even handmatig opgezocht en vond één bestand wat aan die naam voldeed.

Nu zegt de installer dat dit weer niet het juiste Main.msi is.

grrrr. Ben ik weer lekker mee.

Lang leve Garmin.

• 0
Geplaatst
Zoals wel vaker loop ik weer eens achter de feiten aan.

Het is ook niet voor niets de Roode Lantaarn. (zo dat hebben we alvast gehad)

Nu probeer ik al tijden te updaten van 6.13.4 naar 6.13.7. Die nieuwere laat ik wel voorbij gaan.

De setup loopt steeds vast omdat hij het bestand MAIN.msi niet kan vinden op zijn verwachte lokatie.

Typische koppigheid weer van Garmin.

Heb dus het bestand maar even handmatig opgezocht en vond één bestand wat aan die naam voldeed.

Nu zegt de installer dat dit weer niet het juiste Main.msi is.

grrrr. Ben ik weer lekker mee.

Lang leve Garmin.

Vista? mss ff inloggen met een administrator account.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...