Spring naar bijdragen

nieuwe database in GSAK


elisa1955

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

 

Ik wil voor een land (zweden) een nieuwe database maken. Dit lukt mij wel. Maar nu wil ik de PQ die ik gemaakt hebt in die database laten inladen.

 

Is het dan zo, dat ik alleen die PQ van dat land aan zet, en de database van dat land in GSAK open zet. Zodat ze er automatisch inkomen.

 

Of is het misschien mogelijk dat ik mijn nederlandse PQ gelijktijdig meelaat draaien(dan hoef ik deze niet uit te vinken) , en dan de instellingen zo aanpas, dat dit in des betreffende databases komt.

 

Maar hoe moet ik dan de instellingen wijzigen, dat dit mogelijk maakt.

 

Wie weet er raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Allemaal

 

Ik wil voor een land (zweden) een nieuwe database maken. Dit lukt mij wel. Maar nu wil ik de PQ die ik gemaakt hebt in die database laten inladen.

 

Is het dan zo, dat ik alleen die PQ van dat land aan zet, en de database van dat land in GSAK open zet. Zodat ze er automatisch inkomen.

De PQ wordt in de geselecteerde database ingelezen. Dus je selecteert je zweden database, en leest je Zweedse PQ's in. Dan selecteer je je NL database, en lees je Nederlandse PQ's in.

 

Een vergissing is trouwens snel gemaakt, maar als je Zweedse caches in je nl db terecht komen, filter je gewoon op afstand of op land en dan move je de caches uit het filter naar de juiste db.

 

Als je je pq's door GSAK zelf laat ophalen van je mailserver, kan je dit natuurlijk allemaal automatische laten gebeuren en dan gaat er nooit wat fout. :thumbup:

 

Eén tip: maak van te voren even een backup van je databases. Dan kan je altijd weer terug naar de begin situatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De PQ wordt in de geselecteerde database ingelezen. Dus je selecteert je zweden database, en leest je Zweedse PQ's in. Dan selecteer je je NL database, en lees je Nederlandse PQ's in.

 

Een vergissing is trouwens snel gemaakt, maar als je Zweedse caches in je nl db terecht komen, filter je gewoon op afstand of op land en dan move je de caches uit het filter naar de juiste db.

 

Als je je pq's door GSAK zelf laat ophalen van je mailserver, kan je dit natuurlijk allemaal automatische laten gebeuren en dan gaat er nooit wat fout. :blink:

 

Eén tip: maak van te voren even een backup van je databases. Dan kan je altijd weer terug naar de begin situatie!

Ik laat inderdaad mijn pq's door GSAK zelf op halen, en ik heb inderdaad laatst ook d.m.v. "move" alle caches in de desbetreffende database gezet, maar misschien met een filter aanmaken gaat dit sneller, ik ga het in elk geval proberen.

 

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je pq's door GSAK zelf laat ophalen van je mailserver, kan je dit natuurlijk allemaal automatische laten gebeuren en dan gaat er nooit wat fout. :blink:
Ik laat inderdaad mijn pq's door GSAK zelf op halen, en ik heb inderdaad laatst ook d.m.v. "move" alle caches in de desbetreffende database gezet, maar misschien met een filter aanmaken gaat dit sneller, ik ga het in elk geval proberen.

Op zich is volledig automatisch wel een beetje lastig. Daarom laat ik mijn PQ's voor NL automatisch op halen. Buitenlandse of speciale queries gaan naar een ander email adres en doe ik gewoon handmatig.

 

Afijn, succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is volledig automatisch wel een beetje lastig. Daarom laat ik mijn PQ's voor NL automatisch op halen. Buitenlandse of speciale queries gaan naar een ander email adres en doe ik gewoon handmatig.

 

Afijn, succes.

 

Je kan mijn macrotje aanpassen en gebruiken. Volledig automatisch. Alleen zelf even starten af en toe. Zie hier onder:

################################################################################
# MacVersion = 1.00
# MacDescription = Load all email and merge with databases
# MacAuthor = JGeo
# MacUrl = 
################################################################################
#
#
#

$pq_path = "t:\gsak\"
$org_db = $_CurrentDatabase 

# load email pocketqueries
GETMAIL Settings="all_pocketqueries" OnError=Prompt 

$pq_id = "BeLux"
$db_name = "Belgie"
If FileExists("$pq_path$pq_id*.zip")
database name="$db_name"
LOAD Settings="delete_afterwards"  File="$pq_path$pq_id*.zip" database="$db_name" ShowStats=No Notes=Prompt
macro file="C:\LocalData\bin\GSAK\Macros\update_archived.txt"
EndIf

$pq_id = "NL"
$db_name = "NL"
If FileExists("$pq_path$pq_id*.zip")
database name="$db_name"
LOAD Settings="delete_afterwards"  File="$pq_path$pq_id*.zip" database="$db_name" ShowStats=Yes Notes=Prompt
macro file="C:\LocalData\bin\GSAK\Macros\update_archived.txt"
EndIf

database name="$org_db"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is volledig automatisch wel een beetje lastig. Daarom laat ik mijn PQ's voor NL automatisch op halen. Buitenlandse of speciale queries gaan naar een ander email adres en doe ik gewoon handmatig.
Je kan mijn macrotje aanpassen en gebruiken. Volledig automatisch. Alleen zelf even starten af en toe. Zie hier onder:

################################################################################
# MacVersion = 1.00
# MacDescription = Load all email and merge with databases
# MacAuthor = JGeo
# MacUrl = 
################################################################################
#
#
#

$pq_path = "t:\gsak\"
$org_db = $_CurrentDatabase  
<knip>

Kijk dat maakt het allemaal wel makkelijker ja. Wat ik eigenlijk dan nog zou willen, is dat als er een pq binnenkomt waar geen database voor is, dat ie daar een database voor aanmaakt en/of dat de macro vraagt in welke db de pq terecht zou moeten komen. Ga ik misschien maar eens doen als het wat minder weer wordt.

Maar goed, dat is wat ik nu dus handmatig doe, voor de vaker voorkomende pq, zoals be en nl maakt jouw macro het natuurlijk al wel weer wat handiger. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar worden de gedownloade PQ's opgeslagen? Onder het menu 'File'|'Get Mail' staat bij een van de opties 'Folder name to save attachements'. Wat je daar invult moet je ook invullen in de macro bij

$pq_path = "t:\gsak\"

Ik heb een t:\ schijf met alle tijdelijke data. Maar daar kan je een willekeurige andere locatie van maken, als je maar in de macro en de file save optie hetzelfde invult.

Vervolgens sla je de opties in het menu 'File'|'Get Mail' op onder een naam, in dit geval "all_pocketqueries", wat ook weer in de macro staat:

GETMAIL Settings="all_pocketqueries" OnError=Prompt

Dan zou het moeten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hoe krijg je het voor mekaar om die pqid op 'belux' te krijgen ? De Pocketquery filenames zijn toch nummers ?

 

en wat zit er in deze settings ? :

LOAD Settings="delete_afterwards"

en in deze macro :

macro file="C:\LocalData\bin\GSAK\Macros\update_archived.txt"

 

Dus als ik het goed heb komt er per pocketquery zo'n macrodeel:

 

$pq_id = "BeLux"

$db_name = "Belgie"

If FileExists("$pq_path$pq_id*.zip")

database name="$db_name"

LOAD Settings="delete_afterwards" File="$pq_path$pq_id*.zip" database="$db_name" ShowStats=No Notes=Prompt

macro file="C:\LocalData\bin\GSAK\Macros\update_archived.txt"

EndIf

 

Kris

bewerkt door kris&an
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

ja heb laatst ook gedaan....

Ik liet gsak bij het opstarten automatisch mijn PQ´s ophalen. Als ik Gsak sluit en een verkeerde database is actief, dan zet ie mooi alle nieuwe waypoints in de verkeerde database. Door middel van move waypoints heb ik ze uiteindelijk weer op de juiste plek gekregen. Nadeel hiervan dat ik een aantal opgeloste puzzels kwijt was.....

GSAK? ik moet nog een hoop leren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja heb laatst ook gedaan....

Ik liet gsak bij het opstarten automatisch mijn PQ´s ophalen. Als ik Gsak sluit en een verkeerde database is actief, dan zet ie mooi alle nieuwe waypoints in de verkeerde database. Door middel van move waypoints heb ik ze uiteindelijk weer op de juiste plek gekregen. Nadeel hiervan dat ik een aantal opgeloste puzzels kwijt was.....

GSAK? ik moet nog een hoop leren...

het is mij niet helemaal duidelijk waarom je opgeloste puzzels kwijt raakt als je wat waypoints moved, maar wellicht kan je één van de backups die GSAK normaal gesproken automatisch aanmaakt terugzetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het waypoint zich al in de database bevind, overschrijft hij deze (replace). Dit was een keuze van mij.

De oplossing voor de puzzel zet ik in de notities, dus die zijn na het replacen verdwenen.

Inmiddels weet ik dat ik 'corrected coordinates"moet gebruiken, echter dit heb ik nog niet bij alle oplossingen gedaan.

Bij het inlezen van PQ's raak je de notities niet kwijt, bij move waypoints dus wel

Ik heb toen inderdaad en backup teruggezet, en de PQ handmatig ingelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het waypoint zich al in de database bevind, overschrijft hij deze (replace). Dit was een keuze van mij.

De oplossing voor de puzzel zet ik in de notities, dus die zijn na het replacen verdwenen.

Inmiddels weet ik dat ik 'corrected coordinates"moet gebruiken, echter dit heb ik nog niet bij alle oplossingen gedaan.

Bij het inlezen van PQ's raak je de notities niet kwijt, bij move waypoints dus wel

Ik heb toen inderdaad en backup teruggezet, en de PQ handmatig ingelezen.

welke versie van GSAK gebruik jij? Bij 7.5 blijft bij moven of overschrijven van een waypoint ook de 'notes' bewaard, bleek uit een testje daarnet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het waypoint zich al in de database bevind, overschrijft hij deze (replace). Dit was een keuze van mij.

De oplossing voor de puzzel zet ik in de notities, dus die zijn na het replacen verdwenen.

Inmiddels weet ik dat ik 'corrected coordinates"moet gebruiken, echter dit heb ik nog niet bij alle oplossingen gedaan.

Bij het inlezen van PQ's raak je de notities niet kwijt, bij move waypoints dus wel

Ik heb toen inderdaad en backup teruggezet, en de PQ handmatig ingelezen.

welke versie van GSAK gebruik jij? Bij 7.5 blijft bij moven of overschrijven van een waypoint ook de 'notes' bewaard, bleek uit een testje daarnet...

 

Ik heb deze versie.7.5.1.28 (laatste volgens mij)

Ik heb net ook een testje gedaan maar de notes blijven niet bewaard. "oude waypont"met notes ( en last gpx datum is 4 maart) word keurig overschreven met "nieuw waypoint" (last gpx datum 15 maart)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...