Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben bijna zover om mijn 60CS te gaan vervangen. Zit nu te dubben tussen Colorado en Oregon. Maar passen mijn Metroguide kaarten eigenlijk wel op deze apparaten?

Kan namelijk op de site van Garmin hier niets over vinden omdat de Metroguide kaarten uit produktie zijn. Maar voor mij zijn ze nog goed genoeg!

Iemand ervaring of bekend er mee?

Rob

Geplaatst
Ik ben bijna zover om mijn 60CS te gaan vervangen. Zit nu te dubben tussen Colorado en Oregon. Maar passen mijn Metroguide kaarten eigenlijk wel op deze apparaten?

Kan namelijk op de site van Garmin hier niets over vinden omdat de Metroguide kaarten uit produktie zijn. Maar voor mij zijn ze nog goed genoeg!

Iemand ervaring of bekend er mee?

Rob

Ik had het zelfde probleem en zou vrijdag de oregon kopen. Maar toen ik buiten stond met beide apparaten in fel zonlicht stond, was de oregon heel slecht af te lezen terwijl op de colorado het scherm nog te lezen was. Mijn maat wou ook de colorado omruilen voor een oregon maar heeft het ook maar niet gedaan. Dus is het toch een colorado geworden, terwijl het bedieningsgemak van de oregon makkelijker is. Echter me dood ergeren aan een slecht scherm was voor mij het belangrijkst. Wat voor mij niet bepalend was maar voor een ander misschien wel is dat de colorado een externe antenne aansluiting heeft en de oregon niet.

Geplaatst

Dus geld nu het volgende, leesbaar scherm in de zon versus bedieningsgemak. :beerchug:

Op zich ondervind ik er geen last van bij mijn Oregon.

Geplaatst

ik ondervind ook geen hinder.

Heb wel het licht op volle kracht gezet, de extra batterij dat ie dan slikt is het gewicht niet :beerchug:

Geplaatst

De schermverlichting iets aanlaten helpt duidelijk m.b.t. zichtbaarheid van het scherm. De batterijen gaan dan wel iets minder lang mee, maar meestal toch al enkele reserve batterijen bij me, dus dat kan de pret en het gemak niet drukken.

Geplaatst
Dus geld nu het volgende, leesbaar scherm in de zon versus bedieningsgemak. :D

Op zich ondervind ik er geen last van bij mijn Oregon.

Blijft misschien persoonlijk ook de faciliteiten met verlichting aan heb ik vergeleken. Toch gekozen voor de colorado. Gelukkig hebben we meer smaken anders werd het zo eentonig :thumbup:

Geplaatst
Ik had begrepen dat de OREGON een combinatie was van de Garmin Nuovo serie (auto-navigatie met gesproken stem etc.) en de COLORADO (het veelbesproken nieuwe speeltje). Nu lees ik in dit topic vooral veel vragen/uitleg over de geocaching features m.b.t. tot andere GPS apparaten (zoals de 60C en de COLORADO) maar hoe zit het met de Nuovo features? Of is auto-navigatie gewoon ongeveer hetzelfde als bij een COLORADO, dus met een piepje en niet in de trand van een TomTom?

Ik ben namelijk een van de PDA cachers en vind het zo handig dat je op 1 apparaat kunt overstappen van een volwaardige auto-navigatie (TomTom), naar een navigatie-programma met een pijltje (VitoNavigator) en naar een navigatie-programma met een kaartje (OziExplorer). Nu ben ik eigenlijk wel op zoek naar een degelijkere oplossing zoals een GARMIN, maar dan liefst wel eentje waar je dus alles op kan doen. Is de OREGON wat ik zoek?

En daar ben ik ook benieuwd naar.

Wat zijn de mogelijkheden van de Oregon voor wat betreft autonavigatie in NL en de rest van Europa.

Welke kaart/software is er minimaal nodig? City Navigator?

Stel dat je bijv. ook een Nuvi 760 (o.i.d.) hebt/wilt aanschaffen als voorwaardig autonavigatiepakket inclusief bluetooth carkit. Kun je dan de City Navigator kaarten op beide devices gebruiken?

Is dat toegestaan? Heb je er wat aan?

Groet,

Dallas10

Het aanraak scherm en de slechtere ontvangst is het enige verschil met de colorado.

Als je een praat praat wil hebben die ook kan geocachen moet je gaan voor de nuvi 550 europa, die praat tegenje, is waterdicht , heet aanraakscherm, kan wherigo doen, werkt met profiellen en je kan er caches met beschrijving in laden.

Komt voor de kerst in de winkels.

Geplaatst
Gewoon exporteren als GPX naar de Oregon. Of de macro ColoradoExport (zie macro forum GSAK) gebruiken.

Ik heb niet zoveel ervaring met GSAK en macro's vind ik nog wat lastig. Maar als ik gewoon exporteer als gpx dan blijft het hetzelfde, ik krijg waypoints binnen, maar niet de cachebeschrijving. Moet ik nog wat instellingen wijzigen in het Export schermpje?

Als je premium member bent kun je een bestand binnen laten komen.

Dit zijn de cache beschrijvingen.

Als je deze zip file uitpakt heb je de gpx file.

Deze kan naar de oregon maar ook naar gsak

Mlvdburg

Geplaatst
Ik had begrepen dat de OREGON een combinatie was van de Garmin Nuovo serie (auto-navigatie met gesproken stem etc.) en de COLORADO (het veelbesproken nieuwe speeltje). Nu lees ik in dit topic vooral veel vragen/uitleg over de geocaching features m.b.t. tot andere GPS apparaten (zoals de 60C en de COLORADO) maar hoe zit het met de Nuovo features? Of is auto-navigatie gewoon ongeveer hetzelfde als bij een COLORADO, dus met een piepje en niet in de trand van een TomTom?

Ik ben namelijk een van de PDA cachers en vind het zo handig dat je op 1 apparaat kunt overstappen van een volwaardige auto-navigatie (TomTom), naar een navigatie-programma met een pijltje (VitoNavigator) en naar een navigatie-programma met een kaartje (OziExplorer). Nu ben ik eigenlijk wel op zoek naar een degelijkere oplossing zoals een GARMIN, maar dan liefst wel eentje waar je dus alles op kan doen. Is de OREGON wat ik zoek?

Wat zijn de mogelijkheden van de Oregon voor wat betreft autonavigatie in NL en de rest van Europa.

Stel dat je bijv. ook een Nuvi 760 (o.i.d.) hebt/wilt aanschaffen als voorwaardig autonavigatiepakket inclusief bluetooth carkit. Kun je dan de City Navigator kaarten op beide devices gebruiken?

Groet,

Dallas10

Het aanraak scherm en de slechtere ontvangst is het enige verschil met de colorado.

Als je een praat praat wil hebben die ook kan geocachen moet je gaan voor de nuvi 550 europa, die praat tegenje, is waterdicht , heet aanraakscherm, kan wherigo doen, werkt met profiellen en je kan er caches met beschrijving in laden.

Ben jij van mening dat de Oregon een slechtere ontvangst heeft als de Colorado?

Geplaatst

Groet,

Dallas10

Ik kan niet zeggen dat ik de ontvangst slechter vind dan die van de Colorado. Misschien dat er een meetbaar verschil is, maar in het veld vind ik de unit super performen. Ik merk wel het verschil tussen de MAP60CS die ik hiervoor had en de eTrex Venture die nog ergens slingert.

En dat touchscreen is zoooooveel fijner dan de draaiknop op de Colorado.

Cheers Marcel

Geplaatst (bewerkt)

Ben het met iedereen eens dat de touchscreen velemalen beter te bedienen is dan een "stroeve" roller maar,

ondanks dat in iedere test staat dat beide schermen van de oregon en de collorado 100% gelijk zijn in resolutie en groote is de zichtbaarheid/helderheid van de collorado vele vele malen beter dan de oregon.

Ze hebben gewoon een melkachtige folie (dubbellaags) over de standaard scherm geplakt waardoor hij echt niet afleesbaar is in zonlicht en slechter afleesbaar binnenshuis, terwijl je de collorado nog uitstekend kunt aflezen...

p.s. de collorado heeft ook en externe antenne aansluiting.

bewerkt door Thistle
Geplaatst (bewerkt)

Groet,

Dallas10

Ja dat ben ik inderdaad van menig, en heb het getest:

IN een zandkuil op de veluwe, vier GPSsen : de 60 (gewone gele, een vista, col300 en or300)

Op die plek in het midden van de zandkuil (3meter Hooge wal om ons heen en heel veel oude bomen) had de 60 na 20 minuten pas ontvangst en na nog langer wachten bleef dat steken op een miswijzing van 30 meter. de etrex had meteen beeld en een miswijzing van 3 meter, de col dito met miswijzing van die verspringend naar twee meter, en de Oregon bleef hangen op een miswijzing van 12 meter!!!

Garmin zegt zelf dat hij beter is als de etrex, en slechter als de col. Nou dat klopt dus redelijk. Ook zou je hem niet op de kop mogen houden (de OR) maar dat is een fabel. In alle houdingen bleef de ontvangst het zelfde en erg constant 12 meter en niks meer.

Dus ja de Colorado is op dat gebied erg veel beter. alleen jammer dat als je text in moet voeren dat je daar wel even mee zoet ben.

bewerkt door papillonphoto
Geplaatst

De nieuwe update van de Oregon heeft ook een fix aan boord waarbij de calculatie van de miswijzing verbeterd is. Is inderdaad kleiner, hoewel ik daar eigenlijk nooit op let. Ik kijk meer waar het pijltje staat op de kaart ten opzichte van de omgeving. Dan weet je wat de werkelijke afwijking is.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...