Spring naar bijdragen

Detailkaart bij cache wordt niet geprint


deejaykb

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken wordt het detailkaartje (Google Maps) wat op een cachepagina staat niet meer geprint door mijn printer. Mijn ouders (ook cachers) en overige familieleden hebben ditzelfde probleem. Het ligt dus blijkbaar niet aan mijn computer, instellingen of printer.

Hebben jullie ook dit probleem? Er verschijnt bij mij een wit vlak op de plek waar een kaartje zou moeten staan.

Ik hoor graag van jullie! Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sinds enkele weken wordt het detailkaartje (Google Maps) wat op een cachepagina staat niet meer geprint door mijn printer. Mijn ouders (ook cachers) en overige familieleden hebben ditzelfde probleem. Het ligt dus blijkbaar niet aan mijn computer, instellingen of printer.

Hebben jullie ook dit probleem? Er verschijnt bij mij een wit vlak op de plek waar een kaartje zou moeten staan.

Ik hoor graag van jullie! Bedankt.

 

Bij mij ook maar waarom is deze zo belangrijk? Als ik kies voor "Make this page print friendly, dan klik ik deze altijd weg. Maar dat is geen oplossing voor je probleem, maar mijn gevoel zegt dat het een "foutje" is van GC.com. Zal wel weer recht getrokken worden. Als het echt belangrijk is: maak een beeldschermafdruk (ALT + Print Screen" en plak het in paint en druk het dan af.

 

Tukkerboertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds enkele weken wordt het detailkaartje (Google Maps) wat op een cachepagina staat niet meer geprint door mijn printer. Mijn ouders (ook cachers) en overige familieleden hebben ditzelfde probleem. Het ligt dus blijkbaar niet aan mijn computer, instellingen of printer.

Hebben jullie ook dit probleem? Er verschijnt bij mij een wit vlak op de plek waar een kaartje zou moeten staan.

Ik hoor graag van jullie! Bedankt.

 

Zoom je te ver uit om meerdere caches te zien en wegen en dan proberen te printen? Dat kan een oorzaak zijn. Er komt dan zoveel info te staan dat de printer het misschien niet aankan. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig weekend nog een aantal caches uitgeprint, via de "Make this page printfriendly" manier !

 

Ik heb alleen ergens gelezen dat je in je URL regel erachter kan typen : &pf=y

(Ik doe zelfs ook nog : &decrypt=y erachter voor het decrypten van de hint :lol1: )

 

Vervolgens krijg ik netjes de pagina, die er naar mijn ogen hetzelfde uitziet (behalve de hint nu leesbaar) en dan zoom ik de kaart een beetje in, zodat voor mij herkenbaar is waar deze cache ongeveer zou moeten liggen, en dan wordt ie geprint...

 

Tot nog toe zowel in Firefox als in Internet Explorer NO PROBLEM, wie weet ook even proberen ??

 

***

 

Edit :

 

Oh ja, en als ik hem dan uitprint, kijk ik ook even hoe ie makkelijk op één pagina (zo min mogelijk pagina's) past, door op bv. 80% te zetten, of 70... ! (Of gewoon op 100 of 90, maar dan alleen de gewenste pagina af te drukken...)

 

Met mijn GPS12 ! was dit voorheen mijn papieren TOMTOM systeem - haha - maar nu heb ik een Garmin legend, nog even kaarten inladen....

 

Edit 2:

 

Net even de maps met aangegeven caches bekeken zoals je het zelf aangeeft, maar ook daar GEEN problemen...

bewerkt door ikbenmamma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet zo'n voorstander van 'Make this page print-friendly', omdat ik dan juist de logs niet zie. Maar tukkerboertje, je zal wel gelijk hebben dat het een foutje is en op den duur weer gaat werken.

Heeft iemand ervaring met het exporteren naar PDF? Gaat de kaart dan wel goed mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand ervaring met het exporteren naar PDF? Gaat de kaart dan wel goed mee?

 

Nee, daar krijg je het kaartje ook niet te zien. Een ander groot gevaar bij het printen van een PDF is dat het blokje Additional Waypoints (Prefix Lookup Name Coordinate) ook niet wordt meegeprint. Je kunt er als als cache eigenaar voor kiezen deze niet te laten zien, maar er zijn ook caches waar alle belangrijke informatie juist in de Additional Waypoints staat. (heb ik helaas zelf ondervonden bij deze Bokito-proof en bellen met het thuis front om alles midden in het bos alsnog met een pen op te schrijven.) Dus het printen in PDF kan nog meer risico's met zich meebrengen.

 

maar nogmaals: waarom wil je het kaartje meegeprint hebben?

 

Tukkerboertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alleen ergens gelezen dat je in je URL regel erachter kan typen : &pf=y

(Ik doe zelfs ook nog : &decrypt=y erachter voor het decrypten van de hint :blush: )

 

Heb je t al uitgeprint of ie dan WEL de print maakt ? Logs of niet ...

 

Ik ben niet zo'n voorstander van 'Make this page print-friendly', omdat ik dan juist de logs niet zie.

 

Hier was ook een code voor die je dan in de URL moet zetten, zoals die &pf=y....

 

Ik ga even zoeken !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GEVONDEN !

 

Als je PREMIUM MEMBER BENT, kan je dit WEL doen met zoveel (bv. 5) logs als je wilt!

 

Klik weer Make this cache printfriendly aan en dan achterin de URL dat &pf=y&decrypt=y intypen.

Vervolgens aanklikken : Show 5 logs en dan zie je achterin de URL ook &numlogs=5 ertussen staan.

Stoei hier maar eens mee (je kunt er ook 3 of 8 of whatever invullen...)

 

Klik maar eens HIER

Er staat dan in de URL:

http:// www . geocaching . com/seek/cache_details.aspx?pf=y&ID=287117&log=y&numlogs=5&decrypt=y

 

BRON waar ik het gelezen heb:

Het is overigens mogelijk de oude printversie terug te krijgen door simpelweg &pf=y achter de URL van de cachepagina te plakken. Het zal ongetwijfeld al eerder aan de orde zijn geweest maar dit is dan toch de juiste plek om het nog even te tonen.

 

Om de hints gedecrypt te krijgen plak je er deze regel achter: &pf=y&decrypt=y

 

Om een "x"aantal logs te krijgen klik je nu eerst op "show 5 logs" en verander je het aantal in de URL die dan wordt gegenereerd.

 

voorbeeld:

DIT IS DE CACHEPAGINA

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...8842d62ad8&

 

EN DE OUDE PRINTERVRIENDELIJKE PAGINA door er simpelweg "pf=y&decrypt=y" achter te plakken

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...y&decrypt=y

 

Ik ben overigens zelf niet zo slim maar kreeg dat als antwoord op een eerdere post op GC.com :thumbup:

 

Ik ben zelf (nog) geen premium member, maar het kan dus wel via de Page Friendly manier. MET LOGS DUS !

 

Jammer dat dat ID nummer van 287117 niet te herleiden is....

 

***

 

Lukt ie zo dan ?

 

***

 

Ben benieuwd of

- je kaart nu WEL zichtbaar is

- of t lukt met je logs (in ieder geval handig voor als je je kaartje weer WEL zichtbaar krijgt...

 

 

ZO-> EN NU VANUIT SCHEVENINGEN NAAR EEN KRAAMFEEST IN DE HOEKSE WAARD, met deze wind, BLEK :cry: ... wat een WEER :blush: !

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij knippen en plakken de (voor ons) meest relevante gegevens in een Word document, voordat we het uitprinten.

Daar hoorde ook dat kaartje altijd bij. Maar sinds dat ballonnetje erin staat kunnen we zelfs het plaatje niet meer kopiëren.

 

Maak een beeldschermafdruk (crtl+prt sc) en ga dan naar Word en druk op crtl+v

of anders eerst via paint zodat je alleen dat wat je wilt afdrukken kunt selecteren en plak het dan in Word

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij knippen en plakken de (voor ons) meest relevante gegevens in een Word document, voordat we het uitprinten.

Daar hoorde ook dat kaartje altijd bij. Maar sinds dat ballonnetje erin staat kunnen we zelfs het plaatje niet meer kopiëren.

 

Maak een beeldschermafdruk (crtl+prt sc) en ga dan naar Word en druk op crtl+v

of anders eerst via paint zodat je alleen dat wat je wilt afdrukken kunt selecteren en plak het dan in Word

 

Dank je wel!

Het werkt bij ons al op de eerste manier (crtl+prt scr) en dan naar Word en ctrl+v.

Met paint nog niet uitgeprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had er ook last van dat het kleine kaartje niet werd geprint. Totdat ik erachter kwam dat ik de cache aan het printen was op Draft QUality. Toen ik de printer op Goede kwaliteit zette was het probleem opgelost.

Werkt dit bij jou?

 

Groeten,

 

Jeroenenaman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, we hebben het (geloof ik) zo boomvriendelijk mogelijk :blush:

 

Je kunt eerst alles wat je nodig vindt editen en kopiëren naar Word, kopieer de delen, die je wilt hebben.

Dan doe je ( met het detailkaartje op je scherm) shift+ctrl+prt scr, dan open je paint, dan "plakken".

Dan kan je in Paint met het vierkantje het kaartje selecteren, dan "bewerken: kopiëren", dan ga je naar je Word document, onderaan, en zeg dan "plakken".

Dan klik je het kaartje aan en klikt rechts, dan kies je "figuur opmaken" en dan kies je "indeling" en daarna "omkader", daarna ok. Dan kan je het kaartje overal naartoe slepen waar je het hebben wilt.

Jan doet dat dus altijd en ik noem dat: "doe nog even dat van de hondjes". :thumbup:

Dan krijg je dus op zo min mogelijk papier toch datgene, wat je hebben wilt.

Héhé....

Simonne (nog steeds blond en digibeet...)

bewerkt door Jan & Simonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GEVONDEN !

 

Als je PREMIUM MEMBER BENT, kan je dit WEL doen met zoveel (bv. 5) logs als je wilt!

 

***

 

Lukt ie zo dan ?

 

***

 

Ben benieuwd of

- je kaart nu WEL zichtbaar is

- of t lukt met je logs (in ieder geval handig voor als je je kaartje weer WEL zichtbaar krijgt...

 

 

ZO-> EN NU VANUIT SCHEVENINGEN NAAR EEN KRAAMFEEST IN DE HOEKSE WAARD, met deze wind, BLEK :) ... wat een WEER :) !

 

Succes

 

Nee, helaas....zo lukt 't ook niet...

Ik krijg nog steeds een wit vlak. Heb nu ook een mailtje gestuurd naar Geocaching.com, maar nog geen antwoord...

 

Het kopiëren en plakken naar Word wist ik wel (want ik ben ICT-er), maar zoveel moeite wil ik eigenlijk niet doen als ik een cache ga printen ;)

 

Balen dat het kaartje niet gewoon direct meegeprint wordt. Waarom ik deze wil printen? Omdat ik dan in 1 oogopslag zie welke straat ik met de auto in moet rijden. Ik kan me dan oriënteren waar de cache ligt.

Maar ja... :eek: dan maar zonder kaartje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Sinds enkele weken wordt het detailkaartje (Google Maps) wat op een cachepagina staat niet meer geprint door mijn printer. Mijn ouders (ook cachers) en overige familieleden hebben ditzelfde probleem. Het ligt dus blijkbaar niet aan mijn computer, instellingen of printer.

Hebben jullie ook dit probleem? Er verschijnt bij mij een wit vlak op de plek waar een kaartje zou moeten staan.

Ik hoor graag van jullie! Bedankt.

 

 

bij mij bleek de oplossing heel simpel. Als ik vanuit FF printvoorbeeld doe kan ik kiezen voor Pagina-instelling. Toevallig keek ik daar nu eens en daar stond een vinkje uit bij "achtergrond afdrukken (kleuren en afbeeldingen) ".

Dat vinkje aanzetten, leverde het juiste resultaat op :thumbup:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...