Spring naar bijdragen

TopoNLplus: Topokaarten à la Colorado


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Nu begrijp ik een zin uit een logje van de Bruine Beren ("Blijkbaar bevatten bosbessen goede voedingsstoffen, want alle zintuigen waren in een opperste beste conditie en was de cache snel gevonden.") nog beter. :bangin: Waar bosbessen al niet goed voor zijn!

 

Ben blij dat er zulke aardige en handige it-ers hier rondhuppelen en die kennis zo simpel willen delen, daarvoor dank. De mannelijke scorpio kan nu de kaarten beter lezen op een "gewone"etrex vista c.

 

:lol1:

 

Aleen merk ik later dat ik geen tracks meer kan inlezen vanuit de gps. Is dit een bug of wat anders?

bewerkt door The Scorpios
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nieuwe versie is V1.2

Een hele lijst met aanpassingen

 

Aangepast:

Kleur achtergrond

Wandelpad

Rivier

 

Toegevoegd:

Parkeerplaats

Haven

Onderbroken revier/meer

Plantage

Provinciegrens

Hoogtelijn

Dieptelijn

Hoogspanningslijn

Concerthal

Informatie

Kilometermerker

Rode markering

Brug

Gebouw

Sluis

Dam

Start wandelpad

Tunnel

Spookstad

Ruïne

Eiland

Meer

Zee

Moeras

Kaap

Vlakte

Piek

Bos

 

Verwijderd:

Bos

 

Helaas werkt de Heide nog steeds niet. :D

 

Verder lijkt het niet slim om de topo kaarten van Nederland transparant te maken.

Als je alleen de topo kaarten op je GPS installeert dan krijgen bv de eilanden een blauwe kleur.

Wegens gebrek aan een onder liggende kaart krijgt het land de kleur van de zee ;) (kleur van de basis kaart)

Dit komt niet door het gebruiken van dit .TYP bestand, ook bij de standaard Topo is dat zo.

Wil je de Nederlandse Topo toch transparant maken i.v.m. problemen bij de grens met Belgie, maakt dan alleen die kaarten transparant.

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt wel te werken op de PC in MapSource, maar niet op de GPS.

In het .TYP bestand staat een verwijzing naar het nummer van de set topo kaarten.

Als je dit nummer veranderd in het nummer van de Belgische topo (619) dan werkt ook op de GPS.

Echter is de Belgische topo heel anders opgebouwd dan de Nederlandse, hier door zal niet alles meer zichtbaar zijn.

 

Wil je het goed doen dan moet je een hele nieuwe .TYP maken speciaal voor de Belgische Topo.

 

Als ik een nieuwe .TYP voor b.v. de Belgische Topo wil maken, moet ik dan vanaf nul beginnen

of kan ik op een of andere manier gegevens halen uit de kaarten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder lijkt het niet slim om de topo kaarten van Nederland transparant te maken.

Als je alleen de topo kaarten op je GPS installeert dan krijgen bv de eilanden een blauwe kleur.

Wegens gebrek aan een onder liggende kaart krijgt het land de kleur van de zee :ph34r: (kleur van de basis kaart)

 

Ik maak mijn Topo kaarten juist transparant (met Transp2A.exe) om zo tegelijkertijd autorouting met de CS kaarten te hebben (die anders onder de Topo kaarten liggen en niet actief zijn voor autorouting) en toch de topo kaarten te kunnen zien. Heel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Lijkt wel te werken op de PC in MapSource, maar niet op de GPS.

In het .TYP bestand staat een verwijzing naar het nummer van de set topo kaarten.

Als je dit nummer veranderd in het nummer van de Belgische topo (619) dan werkt ook op de GPS.

Echter is de Belgische topo heel anders opgebouwd dan de Nederlandse, hier door zal niet alles meer zichtbaar zijn.

 

Wil je het goed doen dan moet je een hele nieuwe .TYP maken speciaal voor de Belgische Topo.

 

Als ik een nieuwe .TYP voor b.v. de Belgische Topo wil maken, moet ik dan vanaf nul beginnen

of kan ik op een of andere manier gegevens halen uit de kaarten?

 

Als je een .TYP voor België gaat maken dan moet je in principe opnieuw beginnen.

Je kan natuurlijk de mijn .TYP van de Nederlandse Topo of een andere .TYP als basis gebruiken.

Echter zijn er dan 2 problemen:

 

- Ontbrekende details

In de Belgische topo worden type definities gebruikt die in de Nederlandse topo niet voorkomen.

 

- Verkeerd weergegeven details

In de Nederlandse en Belgische topo’s worden type definities mis/gebuikt voor het aangeven van verschillende details.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een .TYP voor België gaat maken dan moet je in principe opnieuw beginnen.

Je kan natuurlijk de mijn .TYP van de Nederlandse Topo of een andere .TYP als basis gebruiken.

Echter zijn er dan 2 problemen:

 

- Ontbrekende details

In de Belgische topo worden type definities gebruikt die in de Nederlandse topo niet voorkomen.

 

- Verkeerd weergegeven details

In de Nederlandse en Belgische topo’s worden type definities mis/gebuikt voor het aangeven van verschillende details.

 

Dus dat wordt vanaf nul beginnen.

Mooi iets voor de lange koude wintermaanden.

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb de nieuwste versie van TopoPlus uitgevoerd en hierbij mijn opmerkingen:

De stad is wel erg grijs. Heb er nu nog geen problemen mee.

De grote wegen zijn wel erg dik. Dit komt tot uiting bij ver uitzoomen.

De basiskaart komt er volgens mij een beetje raar onderdoor.

bewerkt door Urslau
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een geweldige verbetering met deze kleuren, toppie gedaan Bruineberen ! :no:

Nou heb ik alleen het volgende geconstateerd:

Als ik vanuit Mapsource alleen de TopoNL maps selecteer en upload naar de 60csx krijg ik de mooie aangepaste kleuren.

Nu heb ik zowel TopoNL als City Navigator geselecteerd en geupload en krijg ik weer de oude kleuren !

Nu weer opnieuw alleen TopoNL maps gedaan en de kleuren zijn weer ok.

 

Is hier misschien een oplossing voor zodat bij gebruimaking van alle maps wel met de aangepaste kleuren kan worden gewerkt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een geweldige verbetering met deze kleuren, toppie gedaan Bruineberen ! :no:

Nou heb ik alleen het volgende geconstateerd:

Als ik vanuit Mapsource alleen de TopoNL maps selecteer en upload naar de 60csx krijg ik de mooie aangepaste kleuren.

Nu heb ik zowel TopoNL als City Navigator geselecteerd en geupload en krijg ik weer de oude kleuren !

Nu weer opnieuw alleen TopoNL maps gedaan en de kleuren zijn weer ok.

 

Is hier misschien een oplossing voor zodat bij gebruimaking van alle maps wel met de aangepaste kleuren kan worden gewerkt ?

Hier geen problemen met City Navigator Europe NT 2008 en TopoNL.

Met dien verstande dat alleen TopoNL gebruikt maakt van de nieuwe kleuren, voor CN worden de oude kleuren gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een geweldige verbetering met deze kleuren, toppie gedaan Bruineberen ! :crybaby:

Nou heb ik alleen het volgende geconstateerd:

Als ik vanuit Mapsource alleen de TopoNL maps selecteer en upload naar de 60csx krijg ik de mooie aangepaste kleuren.

Nu heb ik zowel TopoNL als City Navigator geselecteerd en geupload en krijg ik weer de oude kleuren !

Nu weer opnieuw alleen TopoNL maps gedaan en de kleuren zijn weer ok.

 

Is hier misschien een oplossing voor zodat bij gebruimaking van alle maps wel met de aangepaste kleuren kan worden gewerkt ?

Hier geen problemen met City Navigator Europe NT 2008 en TopoNL.

Met dien verstande dat alleen TopoNL gebruikt maakt van de nieuwe kleuren, voor CN worden de oude kleuren gebruikt.

Ik heb het weer even opnieuw getest: nu een kleine selectie van de City Navigator maps (alleen Nederland) en de Topo NL, met Mapsource overgezet, weer oude kleuren.

Vervolgens op de Garmin vanaf de map weergave > menu "setup map" > selectief de vinkjes weggehaald. Zodra ik bij het stukje map van de City Navigator reeks waarin mijn woonplaats ligt het vinkje weghaal krijg ik weer de nieuwe kleuren.

Het lijkt er dus op (althans bij mij) dat de kleurstelling van de City Navigator maps prioriteit heeft over de TopoPlus maps !

 

(edit 1e maal) Mmm.... zo te zien heeft het uitzetten van de map geen gevolgen voor het al dan niet kunnen navigeren, oftewel het is bij mij een kwestie van de City Navigator maps in Nederland uitzetten en dan heb ik de nieuwe kleuren !

 

(ahem, edit voor de 2e maal:) na enig speurwerk ben ik er nu achtergekomen dat ik in 1x alle maps van City Navigator kan verbergen. Tsja, ik ben tenslotte ook nog maar een newbie ! :blush:

bewerkt door Mario
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...